Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Hallo allemaal

Morgen geeft de KNMI een kans op sneeuw af. Helaas ben ik OV-afhankelijk en de ervaring leert dat met de trein reizen als er ook maar één vlokje valt een drama wordt. Ooit deed ik 5 en een half uur over een enkele reis van Leiden naar de provincie Zeeland bijvoorbeeld vanwege sneeuw.

Maar helaas heb ik ook een sollicitatiegesprek staan en het is hartstikke ver weg ook nog. Dat is dus al een dure grap (30, 40 euro retour?), en dan is er nog een kans dat ik te laat kom (ik vertrek uiteraard wel op tijd zodat ik een uur van tevoren op het station ben dan drink ik wel een kopje koffie, maar dan nog...).

Even bellen om dit te verzetten gaat niet, het betreft de rijksoverheid en er staat gewoon in de mail dat het gesprek niet kan worden verzet en dat je je 10 min van tevoren moet melden anders kom je er niet in ook.

Dus ik vroeg me af wat nu de beste optie is? Het zou toch jammer zijn om deze te laten schieten maar aan de andere kant wil ik niet vast komen te zitten in het oosten van het land zonder auto als de treinen ontregeld raken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:33
Als ik de weersvoorspelling voor morgen check zou ik me vooral niet zo druk maken. Als er al een vlokje sneeuw valt zal t ov daar niet van ontregelt raken.

Succes morgen!

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nu al gaan en overnachten in de stad van de sollicitatie
Met de taxi gaan.
Buurman vragen je te brengen .
Langlaufen ski meenemen.
Sneeuwschoenen
Survival pakket.
Aangezien je meld dat is niet zonder auto in het oosten wilt vast zitten, met de auto gaan

[ Voor 13% gewijzigd door jack zomer op 26-11-2023 23:21 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:13
Gewoon gaan. Komt vast goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-07 09:06
Er is geen vorst voorspeld. Ik ben niet zo pessimistisch over prorail/ns dat ze morgen het zo erg gaan verpesten. Als je dat uurtje inbouwt, lijkt dat prima.

Met code geel afzeggen toont niet zo veel doorzettingsvermogen. Bij oranje zal een ambtenaar je echt wel begrijpen en open staan om het te verzetten. Bij rood komen ze zelf ook niet opdagen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:18
Kom uur te vroeg, en maak wandeling in omgeving als je toch te vroeg bent.
en als je vertraging hebt, bel vast dat je later komt, je bent niet de enige als het werkelijk een sneeuwstorm wordt.

[ Voor 44% gewijzigd door 99ruud99 op 26-11-2023 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
jack zomer schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:20:
Nu al gaan en overnachten in de stad van de sollicitatie
Met de taxi gaan.
Buurman vragen je te brengen .
Langlaufen ski meenemen.
Sneeuwschoenen
Survival pakket.
Aangezien je meld dat is niet zonder auto in het oosten wilt vast zitten, met de auto gaan
Morgen daar overnachten zou kunnen (we gaan er even vanuit dat de sneeuw pas later op de dag komt dat haalde ik eruit) maar vind ik wel duur, bovendien heb ik ook gesprekken op dinsdag dus is ook niet erg handig.
Met de taxi gaan kost € 224,78. Denk je dat ik dit bij deze organisatie kan declareren? Lijkt me nogal een hoge prijs. Dat is dan enkele reis laten we ervanuit gaan dat de pleuris pas op de terugweg uitbreekt.
Het is veel te ver weg dat iemand me even weg kan brengen bovendien ken ik maar weinig mensen met auto's en die mensen werken zelf natuurlijk al.
Met de auto gaan kan niet, ten eerste heb ik geen auto en ten tweede heb ik geen rijbewijs B.

Maar dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
VidaR-9 schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:15:
Als ik de weersvoorspelling voor morgen check zou ik me vooral niet zo druk maken. Als er al een vlokje sneeuw valt zal t ov daar niet van ontregelt raken.

Succes morgen!
Nou dankjewel laten we het hopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
sirdanilot schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:08:
[...]

Denk je dat ik dit bij deze organisatie kan declareren?
Tuurlijk kan je dat declareren, vermoed dat ze alleen niet tot uitbetaling overgaan.
Maar nee heb je,

Persoonlijk, je maakt je druk om niks.
Gewoon gaan als je de baan wilt. En daarna zie je wel of er wat loos is.
Je houd ook geen rekening met een kernaanval morgen middag.
Of een totale blackout.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:18
Alternatief is natuurlijk een privejet, en dan de kosten declareren meteen zodra je binnenkomt.

Als ze het accepteren weet je dat je een leuk salaris tegemoet gaat!

Maar alle gekheid op een stokje, ga gewoon uur te vroeg en niet bang zijn. Rijksoverheid is redelijk relaxed in deze. Vaak komen. Ze zelf ook met OV, en als je op terugweg vertraging krijgt, heb je savonds ook een belangrijke afspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:31
Je zou maar in Finland wonen en alleen een fiets hebben.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-07 13:56
Ik verwacht morgen wel updates... Waar zit @TS ingesneeuwd. En misschien wonen er tweakers in de buurt die koffie en warme dekens kunnen brengen ? :D

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Sollicitatie is hartstikke ver weg, dus als je aangenomen wordt reis je dat stuk elke dag? Succes ermee

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik vermoed dat er vandaag beren op de weg zullen liggen ipv sneeuw.

Is het niet mogelijk om het sollicitatiegesprek online te doen?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Zelfs als je ruim op tijd vertrekt, ik heb wel eens 6 uur vertraging gehad in de herfst en toen sneeuwde het niet eens. Een collega was laatst ook twee uur te laat terwijl er eigenlijk weinig aan de hand was. Er is helaas niet op te plannen.
Ken je niet iemand die voor een paar tientjes mee op en neer wil rijden?

Verder hoop ik voor je dat de sollicitatie niet op dezelfde plek is als waar je uiteindelijk gaat werken, anders ga je dat niet lang volhouden als je helemaal niet kunt uitwijken naar met de auto gaan. Maar dat is natuurlijk niet waar dit topic over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:24
tot op heden weinig/geen problemen met NS.. laat staan dat ik sneeuw zie..

zou zeggen neem de tijd voor de reis en bereid je gesprek goed voor. Neem daar tijdens de (lange) reis mooi de tijd voor (heenreis) en gebruik de terugreis om te reflecteren. Reizen met het OV kost aardig wat tijd in veel gevallen maar die tijd is altijd wel goed te spenderen..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
jack zomer schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:19:
[...]

Persoonlijk, je maakt je druk om niks.
Nou, ik zou de zorgen van TS niet bagatelliseren hoor. TS heeft gewoon oprecht ergens een slechte ervaring achter de rug en vraagt naar mogelijkheden. Niks mis mee.

Verder, een uur vroeger lijkt mij prima. Als het uitloopt dan neem je toch contact op, leg je de situatie uit en vraag je wat je het beste kan doen?
Die interviewers weten dat beter dan wij, en dat zal niet een rare situatie voor ze zijn. Normale mensen tonen begrip.

Contact houden is nou eenmaal een van de makkelijkste en beste dingen die er zijn -- en wordt in mijn ervaring toch soms iets te vaak vermeden.

Verder snap ik de TS. Laatste jaar was hier in NL een beetje sneeuw gevallen. Iedereen kon opeens niet meer rijden, en heel NL stond vast. Een ritje in Eindhoven om naar kantoor te komen duurde een manager van mijn 2.5u, normaal 15 minuten. Ik deed er ook 2.5u over maar dan op een rit van 25 minuten.. natuurlijk zie je meteen wie zomerbandjes had. Zo'n extreme situatie kan je je niet echt op voorbereiden, dus laat dingen zijn gang gewoon gaan zou ik zeggen.

Heb je pech zijn je interviewers nog later dan jij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CLB schreef op maandag 27 november 2023 @ 01:05:
Sollicitatie is hartstikke ver weg, dus als je aangenomen wordt reis je dat stuk elke dag? Succes ermee
Bij deze werkgever hoef je niet naar kantoor te komen (tenzij je in de kantine werkt ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als je daar gaat solliciteren, ga je daar denk ik ook werken wanneer je aangenomen wordt. Hoe ga je dat dan doen?
Treinen kunnen nu eenmaal niet tegen blaadjes of sneeuwvlokjes op de rails.
In ieder geval succes vandaag!

Edit, vraag is net gesteld zie ik nu. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BounceMeister op 27-11-2023 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:17

MsG

Forumzwerver

Overigens voor een lange reis (je schrijft "hartstikke ver weg") vind ik 1 uurtje marge wel aan de krappe kant. Geen idee hoe vaak je moet overstappen, maar je hoeft soms maar een enkele schakel te missen om al aan dat uur te zitten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
MsG schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:10:
Overigens voor een lange reis (je schrijft "hartstikke ver weg") vind ik 1 uurtje marge wel aan de krappe kant. Geen idee hoe vaak je moet overstappen, maar je hoeft soms maar een enkele schakel te missen om al aan dat uur te zitten.
Als mensen vanuit middle-of-nowhere naar middle-of-nowhere reizen misschien wel. Laatst dat ik checkte rijden treinen tussen grote steden om de 15 minuten, en NS mensjes (ergens hogerop) willen er een om de 10 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

grasmanek94 schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:12:
[...]

Als mensen vanuit middle-of-nowhere naar middle-of-nowhere reizen misschien wel. Laatst dat ik checkte rijden treinen tussen grote steden om de 15 minuten, en NS mensjes (ergens hogerop) willen er een om de 10 minuten?
Aan de andere kant, er hoeft maar een klein stukje spoor uit te vallen en je staat op verschillende plekken in het land helemaal vast of moet een dik uur of twee omreizen.

Daarnaast zijn overstaptijden vaak krap, dus als overal vertraging is door sneeuw ga je alweer heel snel meerdere keren te laat zijn voor je overstap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grasmanek94 schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:12:
[...]

Willen is ook niet het probleem. Het is meer dat die NS mensjes helemaal niets voor je kunnen betekenen als er iets gebeurt. Met de auto moet je hooguit omrijden en heb je dat uurtje vertraging. Als er bij NS iets gebeurt, dan begin je met een halve dag verlof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je hoeft niet met elke "wat als" rekening te houden. Je moet wat marge hebben, en een uur is dan echt zat zou ik zeggen voor een normale sollicitatie. Als het tegenvalt, dan begrijpen ze ook echt wel daar dat je hebt gedaan wat je kon doen. Maar doe wel gewoon de poging. Ik heb een keer een sollicitant gehad die toch niet kon komen vanwege problemen op het spoor. Ik kijken: De problemen op het spoor hadden nul impact op de route die die sollicitant moest nemen. Dan win je geen bonuspunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:27
* LordSinclair checkt TS zijn history, er is geen sneeuw op de weg, maar beren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:01

Dennis1812

Amateur prutser

Wolly schreef op maandag 27 november 2023 @ 07:56:
[...]

Bij deze werkgever hoef je niet naar kantoor te komen (tenzij je in de kantine werkt ofzo).
Waarom heb je een kantine medewerker nodig als er geen medewerkers zijn om iets te halen in de kantine?

Maar er ligt geen sneeuw. Dus je hebt geluk denk ik
Succes!

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:09
Zelfs de overheid heeft er begrip voor dat je later bent als de NS plat ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

marana schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:30:
Zelfs de overheid heeft er begrip voor dat je later bent als de NS plat ligt.
Als enige aandeelhouder wordt het ook lastig om een sollicitant de schuld te geven van problemen bij je eigen toko. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:50

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit heeft geen discussiewaarde, en gaat daarom op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.