Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkiraVos
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 11:43
Ik ben van plan een TV met soundbar en subwoofer te kopen.
De TV en de soundbar moeten in een kast komen waarbij er een groot vak voor de TV is en direct daaronder een vak voor de soundbar.

Hier een schets van de kast, de rode pijl wijst het vak voor de soundbar aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uohr3J8ii9W0UlLYc41nyJE5_mg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PAYTDbkdbUOmtXpIEDcxcqby.png?f=user_large

Er zal met name films en series worden gekeken en door mijn kinderen gegamed (Nintendo Switch op dit moment) worden.
Voor de TV heb ik LG OLED65G36LA in gedachten.

Ik zoek een?
Soundbar met subwoofer

Wat is je budget?
Ik zou graag onder de 1500-2000 euro blijven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mooi geluid voor series en films (geen purist), gamen en misschien af en toe muziek luisteren, maar wat muziek betreft geen fijnproever.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat zelf te denken aan Sonos Arc + G3 Subwoofer, ik las vrij goede reviews hierover en het bijkomende gebruiksgemak spreekt mij aan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Waar ik over twijfel is het volgende. Omdat de soundbar in een vak in de kast komt te staan, vraag ik mij af of ik de effecten van de sonos speakers niet teniet doe, omdat deze tegen de kast zullen kaatsen in plaats van tegen mijn muren/plafond. Misschien werkt het zelfs averechts. Of is het niet zo'n probleem dat de soundbar niet meer "vrij" staat?

Als dit een slechte combinatie is, wat voor soundbar is dan beter in mijn situatie?
Ik vind het ook jammer dat er geen extra HDMI aansluitingen in de Sonos zitten, wat zou een goed alternatief zijn die dat wel heeft?

Beste antwoord (via AkiraVos op 30-11-2023 14:45)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:51
De side en up-firing speakers kunnen een belemmering vormen, ook zal de kast de klank nadelig beïnvloeden.

Via de app kun je de side and up-firing speakers uitzetten echter zit je dan nog steeds met het probleem dat de kast het geluid 'versterkt'.

De Samsung Q800C is dan een betere opties, ook hierbij kun je de side and up-firing speakers uitzetten via de app. Belangrijkste voordeel is dat de soundbar op zichzelf staand minder laagweergave biedt waardoor er dus minder vervorming optreed. Qua geluidskwaliteit is het verschil met de Arc klein en biedt de Q800C veel meer bang for the buck.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De side en up-firing speakers kunnen een belemmering vormen, ook zal de kast de klank nadelig beïnvloeden.

Via de app kun je de side and up-firing speakers uitzetten echter zit je dan nog steeds met het probleem dat de kast het geluid 'versterkt'.

De Samsung Q800C is dan een betere opties, ook hierbij kun je de side and up-firing speakers uitzetten via de app. Belangrijkste voordeel is dat de soundbar op zichzelf staand minder laagweergave biedt waardoor er dus minder vervorming optreed. Qua geluidskwaliteit is het verschil met de Arc klein en biedt de Q800C veel meer bang for the buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkiraVos
Dank voor je reactie. Maar als ik de arc icm een subwoofer gebruik, geldt dan het voordeel van het minder laagweergave bieden nog? En is het gebruiksgemak van de Q800C vergelijkbaar met Sonos?
Maakt niet/nooit uit dat ik geen Samsung TV heb?

Gr,
Niels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Graag gedaan.

Ja, de Sonos Arc kan je als stand alone soundbar gebruiken, dit geldt niet voor de Q800C. De Samsung klinkt zonder subwoofer een stuk vlakker, dit is ook deels de reden waarom de Sonos Arc muziek beter weergeeft; meer richting hi-fi (voor zover dat met een soundbar mogelijk is).

Op het gebied van films, series en gaming is het verschil in geluidskwaliteit -zoals gezegd- klein.

De Q800C kun je aansluiten via eARC, geluid bedien je met de afstandsbediening van de TV. In de app zijn zaken naar wens aan te passen, deze instellingen blijven bewaart. Ook kun je via wifi muziek casten naar de soundbar. Maakt dus geen verschil dat je niet in het ecosysteem aan het shoppen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkiraVos
Ik heb inmiddels de TV (LG OLED65G36LA) aangeschaft en daarbij uiteindelijk, na het lezen van diverse reviews, contact met Sonos, gesprek in een winkel (HiFi Klubben) gekozen voor de Sonos Beam 2.
Deze heeft geen upfiring speakers en de side speakers zenden in een hoek van 45 graden naar voren.

Ik moet zeggen dat ik positief onder de indruk ben van deze combinatie.
Ik heb op verzoek van mijn vrouw in eerste instantie nog even geen sub woofer aangeschaft ook om haar eerst even te laten wennen :P Maar ik vind het geluid eigenlijk al erg goed, je zit nu al echt "in" de film.
Ik kijk dit een tijdje aan en hou de Sub en 2 rear speakers nog even in het achterhoofd.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ga eens naar BlueSound luisteren, blaast Sonos en Samsung weg. B&O klinkt ook mooi maar minder diep en kan geen Sub op.

Sennheiser AMBEO Soundbar klinkt ook goed maar is erg groot, kan wel een sub op .

[ Voor 8% gewijzigd door ramrodwillem op 09-12-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkiraVos
Net wat laat aangezien ik bovenstaande al heb staan :) Maar toch bedankt voor het meedenken.

Ik ben erg tevreden tot nu toe over het geluid wat hier uit komt.

De BlueSound soundbar zou denk ik ook goed passen, wel 2x zo duur. Weet niet of ik dat er aan af hoor.
De afmetingen zijn geen probleem, ook van de Sennheiser niet, maar ook die is 2x zo duur als wat ik nu heb.
Pagina: 1