Outdoor bewakingscamera te gevoelig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:03
Ik heb een outdoor beveiligingscamera opgehangen (en werkend gekregen).
Het gaat om die van de Action, LSC Smart Connect IP-camera.
Maar ondanks dat ik de gevoeligheid op laag heb gezet, blijft deze behoorlijk gevoelig. Zo reageert ie op regen. En voornamelijk in het donker, met het infrarood aan. Dat heb ik ook een nachtje uitgezet, en dan reageert die inderdaad niet, maar dan zie je ook echt bijna niks meer.

Is er nog iets aan te doen? Of moet ik er maar mee leren leven? Oftewel, live-meldingen uit...

Beste antwoord (via Truus01 op 27-11-2023 19:39)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Motion detection is een drama zonder herkenning van personen/voertuigen e.d. Hier de (unifi) camera's een nacht op ook bewegingsmeldingen gehad en toen hadden we zo'n driehonderd (!) meldingen. Muizen, vogels, spinnetjes etc.

Dus ja, de oplossing is een slimmere NVR of camera. (onze camera's doen nu met personenherkenning en voertuigherkenning via Home Assistant ook de verlichting aan als "alarm" bijvoorbeeld, false positives is er misschien een per kwartaal)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik denk dat IR uit de enige optie is, wat je dan nog zou kunnen doen is een losse IR straler, die verder van de lens vandaan zit. Dat scheelt een hoop aan reflecties op spinnenwebben en regendruppels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:46
Een andere optie is een NVR gebruiken en die motion detection laten afhandelen, maar dan kan je net zo goed een betere camera kopen als het er maar één is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Motion detection is een drama zonder herkenning van personen/voertuigen e.d. Hier de (unifi) camera's een nacht op ook bewegingsmeldingen gehad en toen hadden we zo'n driehonderd (!) meldingen. Muizen, vogels, spinnetjes etc.

Dus ja, de oplossing is een slimmere NVR of camera. (onze camera's doen nu met personenherkenning en voertuigherkenning via Home Assistant ook de verlichting aan als "alarm" bijvoorbeeld, false positives is er misschien een per kwartaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Thanks.
Mijn conclusie; er dus maar mee leven en net iets anders gebruiken als waar die in eerste instantie voor bedoeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Behalve de gevoeligheid (nu met de zon reageert die ook op schaduwen en schemer en allerlei), worden de meldingen allemaal bij elkaar gezet. Ze worden niet gegroepeerd per dag, bijvoorbeeld.
Weet iemand toevallig of (en waar) dat in te stellen is? Ik kan zelf niks vinden.
Pagina: 1