Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sinds tegelijkertijd inbouwen van een ASUS ROG Strix 850W Gold Aura en AMD 6950 XT stoor ik me regelmatig aan het geluid: tsjirpen. Zojuist de voeding uit de kast gehaald, en het is duidelijk de voeding, ook als de fan stilstaat.

Bij aanzetten maakt hij het geluid niet. Pas na inloggen op Linux begint het, ook al doe ik na inloggen niks. Het uitpluggen van alle kabels (USB, video, netwerk) heeft geen effect.

Iemand nog een tip? Voordat ik een RMA probeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Als je slim bent doe je de voeding retour. Er is een duidelijk teken dat er iets niet helemaal goed is en een kapotte voeding kan heel je PC ruineren. Ik zeg dit vooral omdat het begint onder belasting (je GPU gaat stroom trekken als deze in een grafische omgeving gaat).

Het lijkt op een coil whine, maar dit is misschien iets te specifiek. Met voedingen geen twijfel omdat heel je dure setup er afhankelijk van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Interessante gedachte. Even een Voltcraft 3000 ertussen gezet:
De voeding maakt dit hoorbare geluid zodra verbruikt zakt van rond de 90W naar tussen de 35-50W. Zo laag gaat hij niet voor inloggen blijkbaar. Tijdens een actieve sessie zal het verbruik ook schommelen, dus bij lage belasting gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Dan heb je waarschijnlijk een coil whine te pakken.

Blijf het toch even in de gaten houden want als het erger wordt weet je wat je moet doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Coilwine is niet schadelijk, alleen erg irritant.

Welke voeding heb je nu eigenlijk. Je topictitel verwijst naar uitvoering: ASUS ROG Strix 850W Gold Aura Edition maar daar net onder verwijs je naar uitvoering: ASUS ROG Strix 850W Gold Die 2 voedingen is een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Ik heb de Gold Aura. Die staat er ook tussen als je die tweede link volgt. Ik kon de Gold Aura niet expliciet toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultra op 29-11-2023 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Update: voeding is onder garantie vervangen. Ik hoor hem nu niet meer :*) .
Pagina: 1