Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebla
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 29-11-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zou graag gamen met de laptop. Het zou fijn zijn als ik games van de laatste jaren kan spelen, dit hoeft niet op ultra of op 120 FPS te zijn, medium-hoog en 30-60 FPS is voor mij pima. Daarnaast gewoon voor eigen gebruik: internet browsen, streams/films/series kijken, Word etc.

Wat is je budget?
Ik heb er maximaal 1100 euro voor over. Minder is mooi meegenomen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil de laptop af en toe meenemen, maar ik heb er niet zoveel moeite mee als hij wat zwaarder is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik twijfelde eerst tussen deze twee:
uitvoering: MSI Bravo 15 C7VF 15 C7VF-001NL

uitvoering: Lenovo LOQ 15APH8 (82XT009FMH)

Naar ik ergens begreep zou de Lenovo LOQ wat beter zijn qua thermals, bouw en scharnieren. Helaas was ik te laat met het overhalen van de trekker en is deze uitverkocht. Ik lees over de MSI Bravo 15 dat hij wel heel warm kan worden, daarom heb ik nu sterke twijfels bij die optie.

Er is een (naar wat ik kan zien) wel een exacte kopie van de Lenovo LOQ, op de opslagruimte na:
uitvoering: Lenovo LOQ 15APH8 (82XT009BMH)
Deze heeft dus wel maar 512 GB SSD. 1TB SSD is voor mij wel een must, anders zit de laptop met een paar games al vol.
Toevallig heb ik nog een nieuwe uitvoering: Samsung 970 EVO 1TB in huis liggen. Is het mogelijk om die te installeren in de Lenovo LOQ? Dan is de opslagruimte opgelost. Noot: ik ben niet super technisch, dus het moet enigszins makkelijk te doen zijn met een video tutorial, anders valt die optie af.

Tot slot: ik sta zeker open voor andere opties. Mijn enige harde eisen zijn een videokaart van GTX Geforce 4060 of beter, minimaal 16 GB werkgeheugen en minimaal 1 TB SSD opslag.
Dit is mijn huidige zoekopdracht op Tweakers:

categorie: Laptops

Maar ik heb er niet superveel verstand van, misschien mis ik nog videokaarten die net zo goed of beter zijn dan de GTX 4060, of zie ik iets anders compleet over het hoofd. Ik heb geen specifieke voorkeuren voor merken Alle hulp is welkom!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-04 08:21
Hey,

Ik had dezelfde 2 keuzes als jij waar ik aan zat te twijfelen uiteindelijl gekozen voor de lenovo loq 15 inplaats van de msi bravo 15 omdat hij veel beter is kwa bouwkwaliteit, ook had ik benchmark scores opgezocht van deze 2 en waren ze niet zo ver van elkaar maar in vergelijking van temperaturen was de lenovo veel beter en ik denk dat je dat ook liever hebt.

Over dat hij uitverkocht was de lenovo loq 15 kan je kopen via megekko voor 1033€ waar hij op voorraad is en volgende dag binnen is.

Ik krijg de mijne vandaag binnen als je vragen hebt ben je welkom in mijn inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebla
Hey Hayan, hartelijk dank voor je antwoord!

Dat bevestigt wat ik ook al ergens anders las inderdaad, dat de Lenovo beter is. Klopt, dan heb ik ook liever de optie die het qua temperaturen beter doet.

Heb je een link van die op megekko? Ik zie er daar alleen een van 999 euro, maar die is weer met 512GB SSD, in plaats van 1TB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayan
Ja dat klopt het is inderdaad de 512gb versie de 1tb versie kan ik zelf ook nergens vinden voor een redelijke prijs de i7 versie ervan zag ik wel voor 1250 maar dan heb je alleen 1tb inplaats van 512gb met een intel cpu die precies hetzelfde performance heeft als de ryzen 7.

https://www.megekko.nl/pr...-4060-Gaming-laptop?s_o=1

Link voor de 512gb versie hij is 999 euro om correct te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-06 23:22
Ik heb gister exact dezelfde Lenovo besteld op Bol. Zeer scherpe deal, ondanks 512gb.. Kon niks beters vinden voor dat geld.

Mocht je die 1tb nog vinden voor hetzelfde geld hoor ik het ook graag hier. Laat ik die ander nog even dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebla
Hmm ja het lijkt erop dat er ook vandaag geen betere opties zijn.

Iemand enig idee of je de SSD in deze Lenovo LOQ 15APH8 kan vervangen?
Misschien moet ik er dan ook maar aan geloven en t.z.t. de opslag upgraden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Trebla schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:49:
Hmm ja het lijkt erop dat er ook vandaag geen betere opties zijn.

Iemand enig idee of je de SSD in deze Lenovo LOQ 15APH8 kan vervangen?
Misschien moet ik er dan ook maar aan geloven en t.z.t. de opslag upgraden
Kun je vervangen, maar hij heeft ook een 2e m2 slot (80mm) dus je kunt er zo één bijprikken.

Storage Slot
Two M.2 slots
• One M.2 2242 PCIe® 4.0 x4 slot
• One M.2 2280 PCIe 4.0 x4 slot

Link met alle specs: https://psref.lenovo.com/Product/LOQ/LOQ_15APH8

[ Voor 9% gewijzigd door SEA Ninja op 27-11-2023 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayan
heb de mijne inmiddels binnen je hebt 476gb aan vrije ruimte van de 512gb dus een upgrade is wel aanteraden.

Zoals @SEA Ninja heeft gezegt een tweede m.2 slot is vrij dus kan je wel makkelijk 1-2tb erbij voegen.

Over de laptop zelf hij is echt snel en je hoort hem amper terwijl je videos kijkt of aan het programeren bent(vstudio) en vele andere applicaties open hebt.

En tijdens het gamen hoor je hem wel maar dat hoor je ook bij computers.

Ik raad hem zeker aan als je nog geen keuze hebt gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebla
Heel hartelijk dank voor al jullie meedenkwerk!

Ik heb de trekker ook overgehaald, volgens mij is dit inderdaad gewoon in deze range een goede keuze.

Bedankt voor de informatie @SEA Ninja , ik was wat in de war geraakt omdat er bij bol.com bij opslag staat 'opslagcapaciteit uitbreidbaar: nee'. De wetenschap dat ik er t.z.t. zelfs een bij kan doen geeft voor mij hierin de doorslag.

Nogmaals bedankt allemaal, ik ben benieuwd hoe die zal zijn!
Pagina: 1