Game pc voor ongeveer €1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lengai
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-02-2024
Beste Tweakers,

Bijna 10 jaar geleden heb ik met jullie hulp een systeem gemaakt wat tot op de dag van vandaag nog gebruikt word. Nu kunnen jullie je vast wel voorstellen dat dit systeem ernstig aan vervanging toe is...
Vandaar dat ik graag weer jullie hulp inschakel!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel geen AAA titels op ultra settings met gigantische eisen. De pc zal voornamelijk worden gebruikt voor Farming Simulator, Rimworld (met heel veel mods) en games als Ready or Not en Squad. In de toekomst komt hier ook zeker Star Citizen bij en vast nog meer games die mijn huidige setup niet aan kan.

Ik hoef geen overkill systeem maar wel graag een beetje future proof en klaar voor 1440p.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag niet meer kwijt zijn dan €1500, alles daar onder gaat in het potje voor een nieuwe monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voorlopig gaan mijn 1080p schermen mee maar die worden hopelijk spoedig vervangen. Speakers/headset en input devices gaan allemaal mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaat een setup die ik de afgelopen dagen heb samengesteld na het lezen van o.a. de BBG van oktober en diverse posts hier op het forum.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn GTX-970 van bijna 10 jaar oud draait tot nog steeds top! Maar naar wat onderzoek lees ik dat de Radeon toch wel iets meer bang for buck is als je niet veel geeft om Raytracing

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft van mij geen RGB flipperkast te worden, ik zoek vooral naar een goed systeem

Ga je overklokken?

Nope

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb het systeem samengesteld uit verschillende posts en na het vergelijken van verschillende reviews.
Misschien heb ik dingen over het hoofd gezien en past niet alles netjes op elkaar. Een paar extra ogen zijn dan ook zeer gewenst!

Natuurlijk sta ik altijd open voor suggesties! spot je iets wat beter of sneller kan binnen budget let me know!

Het systeem[i]
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600X Boxed€ 219,-€ 219,-
1MoederbordenMSI B650 Gaming Plus WiFi€ 164,-€ 164,-
1VideokaartenPowercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6€ 579,90€ 579,90
1BehuizingenNZXT H7 Flow Zwart€ 109,-€ 109,-
1ProcessorkoelingThermalright Peerless Assassin 120 SE€ 36,90€ 36,90
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 112,95€ 112,95
1VoedingenMSI MAG A750GL PCIE5 Zwart€ 89,-€ 89,-
1Solid state drivesLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 99,90€ 99,90
Totaal€ 1.410,65

De belangrijkste vragen zijn hier bij;
1. Past alles op elkaar en sluit het mooi aan?
2. Is de koeling/ airflow in orde? Ik lees dat systemen warm worden

Alvast mega bedankt voor het mij kijken en eventuele tips!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:22
Ziet er goed uit.
Zelf zou ik een wat kleinere kast nemen, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicolini
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-05 15:15
Je zou nog kunnen overwegen om een Ryzen 5 7600 (dus de non-X) cpu te nemen. Is ongeveer 5% langzamer dan de 7600X en op dit moment ongeveer 20 euro goedkoper. Los daarvan wordt de 7600 een stuk minder warm, wellicht iets fijner voor als je in de zomermaanden in een warme kamer aan het gamen bent.