Koudebrug doorvoer plat dak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• renevd88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:36
Dag allen,

Wij hadden altijd een kachelpijp door het platte dak en deze is verwijderd en vervangen voor een doorvoer voor de airco. Nu zit er een koudebrug waar veel condensvorming plaats vind.

Wat is nu de beste methode om dit netjes af te sluiten? Een rond stuk piepschuim op maat heeft niet geholpen, vocht hoopte zich dan alsnog op. Enige optie is volpurren?

René
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ayybt468rZwKJKr-HHl1dNFDZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fSNgAB8cFBgF78Tw9MqQhn0.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:26
Bouwfysisch zijn er 2 mogelijkheden. Van binnenuit luchtdicht maken en isoleren of van buitenaf isoleren zodat de dakdoorvoer "warm" blijft en er geen condensatie optreedt. Van dichtpurren wordt de doorvoer niet warmer.

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• renevd88
Hmm ok, en als ik dichtpur tot aan de houten plank? Dan is het in principe afgesloten toch?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:24
Er is ook een soort kneedgum waar ze gaten mee dichtstoppen. Zou dat kunnen?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08

BCC

Pur is niet waterdicht dus dat helpt toch helemaal niets in deze ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• renevd88
BCC schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:12:
Hmm geen idee eigenlijk, het leek een simpel klusje. Kan ik het met iets anders dichtspuiten?

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:56
BCC schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:12:
Pur is zelfs dampdicht

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08

BCC

https://www.soudal.com/nl...purschuim-waterdicht-niet ? Maar volgens mij lost dit de issue van de ts niet op

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• renevd88
Ik lees wisselende dingen over het gebruik van pur. Ik zou zelf denken dat er geen condensatie meer is als het tot de houtrand komt. Of is dat 'damp-open' zo erg dat die damp dan weer condenseert?

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-12 12:09
jeroen3 schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:52:
Er is ook een soort kneedgum waar ze gaten mee dichtstoppen. Zou dat kunnen?
Stopaq?

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:40
gewoon van binnen laagje pur van paar cm erop zodat er geen warme lucht meer tegen de koude buis aan kan komen. bijv dit spul: https://www.denbraven.com...imen/zwaluw-elast-o-foam/

heeft een mu-waarde van 34. is officieel daarmee dampremmend maar gaat zeker werken.

• renevd88
Moet dit schuim of de PUR dan helemaal tot bovenin de doorvoer gespoten worden of is een klein stukje het metalen stuk in voldoende?

Aan de onderkant zal dan tot de houten plaat zijn.
Pagina: 1