Te weinig IDE aansluitingen...

Pagina: 1
Acties:

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb me vandaag een interne Iomega Zipdrive gekocht, maar toen ik het aan wilde sluiten kwam ik tot de ontdekking dat dat ding een "grote" IDE aansluiting nodig heeft, ik meende eerst dat het een floppy-IDE aansluiting nodig had.
En aangezien ik al 2 CD-ROM-spelers en 2 HD's aangesloten heb kan ik m'n Zipdrive niet aansluiten.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
losse kaart kopen.
kun je meteen een raid-opstelling maken :P

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
precies dat wilde ik ook voorstellen... gewoon aparte IDE kaart kopen of meteen een goedkope RAID controller.

Kan ook een dure zijn natuurlijk maar, tja wat moet je daar mee.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Vroeger hadden geluidskaarten ook vaak een ide aansluiting... Ik weet niet of dit tegenwoordig ook nog bij sommige kaarten is, anders kun je ergens zo'n kaartje vandaan toveren.

Verwijderd

IDE op je geluidskaart heb ik al bijna 10 jaar niet meer gezien. Je zult een udma-controller kaartje moeten halen. Kost je wel een PCI slot.

• Flipmo2K
  • Niet online
Dat heb ik d'r wel voor over! Ik heb al een beetje rondgekeken net, en is een Promise Ultra100 goed genoeg? Ik weet trouwens niet of RAID iets voor mij is, daar moet je toch 2 dezelfde schijven voor hebben? Ik heb nu een Quantum Fireball 13GB en een Maxtor 40 GB en dan "verlies" ik toch schijfruimte?

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:41
Op donderdag 06 september 2001 18:19 schreef Flipmo2K het volgende:
Dat heb ik d'r wel voor over! Ik heb al een beetje rondgekeken net, en is een Promise Ultra100 goed genoeg? Ik weet trouwens niet of RAID iets voor mij is, daar moet je toch 2 dezelfde schijven voor hebben? Ik heb nu een Quantum Fireball 13GB en een Maxtor 40 GB en dan "verlies" ik toch schijfruimte?
Ja, dan verlies je 27gig :) omdat je max op 2x13 gig kan draaien dan. Het overigens niet noodzakelijk dat je 2 dezelfde schijven gebruikt. Ik heb zelf een samsung 8gig en een fujitsu 10 gig in raid 0 zitten..

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 16:33 schreef intert0y het volgende:
precies dat wilde ik ook voorstellen... gewoon aparte IDE kaart kopen..
Hmms, stoer... Ik heb nog een ouwe 486 thuis staan, met IDE kaart erin... Dus als ik deze in mijn eigen compu duw zou ik nog 4 IDE apparaatjes extra kunnen aansluiten??

Hoe zit het dan met m'n bios dat slechts 4 IDE apparaten ziet?

Verwijderd

Die oude IDE kaart is misschien leuk voor hele oude HD, maar zal natuurlijk nooi UDMA(100) ondersteunen, wat je veel snelheid van HD zal kosten. :o

• pelican
  • Niet online

pelican

zipdrive is geen ATA-100

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op donderdag 06 september 2001 18:36 schreef beurdy het volgende:

Hmms, stoer... Ik heb nog een ouwe 486 thuis staan, met IDE kaart erin... Dus als ik deze in mijn eigen compu duw zou ik nog 4 IDE apparaatjes extra kunnen aansluiten??
Werkt NIET, Die oude IDE controllers hebben ook IRQ 14/15 in gebruik, zelfde IRQ's als de ide controllers die op het moederbord zitten.
Sommige van die _oude_ controllers kon de interrupt (IRQ) ingesteld worden op andere, als dat zo is zou het mogelijk aan het werken te krijgen zijn.
Die IDE's die op een geluidskaart zaten waren meestal in te stellen op IRQ 10 of 11.

? weet jij wat.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die bios kan het meestal wel aan,de kaart heeft zijn eigen bios. De gewone bios ziet die ata kaart dan als een scsi controller.

Verder een tip, bij de memo heb ik die van mij gekocht, voor 79 piek heb je een ata100 raid controller met de highpoint chipset erop. Zolang je in windows 2000 of xp maar de drivers onder de 1.3b gebruikt is het een perfecte kaart, daarboven stotteren mp3tjes op de een of andere vage manier.

I, for one, like Roman numerals

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:30

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Op vrijdag 07 september 2001 16:58 schreef pelican het volgende:
zipdrive is geen ATA-100
Hmmzz, misschien zijn HD's wel. :P

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• pelican
  • Niet online

pelican

Hij moet toch 2 hd's en 2 cdrom's. Zet je die op je ide-controller van je moederbord en je zipdrive op die van een geluidskaart... Voor een zipdrive heb je geen ATA-100 nodig... Snappie

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 22:47 schreef pelican het volgende:
Hij moet toch 2 hd's en 2 cdrom's. Zet je die op je ide-controller van je moederbord en je zipdrive op die van een geluidskaart... Voor een zipdrive heb je geen ATA-100 nodig... Snappie
Hmm is het niet zo dat de ide controller op de geluidskaart alleen maar kan werken met bepaalde merken cd-rom's en dat die alleen werkt als je de secondary ide controller uitschakelt ?

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Op vrijdag 07 september 2001 18:12 schreef PokkeNoise het volgende:

[..]

Werkt NIET, Die oude IDE controllers hebben ook IRQ 14/15 in gebruik, zelfde IRQ's als de ide controllers die op het moederbord zitten.
Sommige van die _oude_ controllers kon de interrupt (IRQ) ingesteld worden op andere, als dat zo is zou het mogelijk aan het werken te krijgen zijn.
Die IDE's die op een geluidskaart zaten waren meestal in te stellen op IRQ 10 of 11.
Daar komt dan nog es bij dat het nieuwe controller kaartje een eigen bios moet hebben om ide 5 - 8 te ondersteunen, anders gaat ie of doodsimpel niet werken, of een megaconflict leveren met de onboard ide controller, niet fijn dus :+

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Flipmo2K
  • Niet online
Ach ja, ik haal me wel gewoon zo'n Promise Ultra100 kaartje, dan kan ik tenminste weer verder!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb het zelfde probleem gehad met mijn zip. Kon het gelukkig oplossen door mijn zip aan te sluiten op mijn AWE64 (en is toch nog echt geen 10 jaar oud hoor ;)) maar volgens mij worden er nu idd geen kaarten meer gemaakt met een ide aansluiting.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Die zip gewoon omruilen voor een USB versie :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1