terug in de tijd glasvezelverbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:24

kodak

FP ProMod
Topicstarter
Het artikel .geek: Terug in de tijd #26 - Glasvezelaanleg, de eerste Core i7 en vijftien ... van @AverageNL werpt me ook kort terug in de tijd over termen al verbinding en aansluiting bij glasvezel.

In het artikel staat stellig dat 6 miljoen huishuishoudens inmiddels een glasvezelverbinding met kastje in de meterkast hebben. Dat is helaas tot miljoenen verbindingen mooier verwoord dan de realiteit. De term verbinding of aansluiting gaat namelijk in het land van mooie cijfers niet om werkelijk glasvezel in een woning brengen, maar tot grens met het erf van huishoudens.

Ik zie al een .geek verhaal van over 10 jaar voor me waarin we ons afvragen hoe het toch kwam dat er in 2023 nogal rooskleurig met termen als aansluitingen en kastjes in meterkasten gestrooid werd terwijl de kabel slechts tot de openbare weg lag en dat de uitrol belemmerde.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-09 14:37

AverageNL

Redacteur
Bedankt voor de feedback @kodak! Dit was inderdaad niet juist verwoord. Ik heb er het volgende van gemaakt, volgens mij is dit beter:
Tegenwoordig kunnen ruim zes miljoen Nederlandse huishoudens een glasvezelaansluiting krijgen