Macbook of Windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32
Momenteel ben ik bezig met onderzoek voor een nieuwe laptop voor mijn vrouw. Ze heeft momenteel een macbook en wilt een nieuwe. Ik ben stiekem van mening dat je met een windows computer die goedkoper is hetzelfde aan resultaat kunt krijgen. Ergens blijf ik het idee houden dat een Macbook het pas waard is wanneer je deze intensief gebruikt met grafisch vormgeven.

Ze heeft verder een iPhone en heeft zich laten vertellen dat als ze veel foto's die ze daarop maakt wilt gaan bewerken via haar laptop een Macbook een absolute must is.

Wat ga je met je laptop doen?
Video bewerking met adobe premiere pro (minimaal), maar ook browser toepassingen als canva.

Wat is je budget?
500-1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja, de laptop zal veel mee onderweg zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Dit is de laptop waar ik aan denk.
https://tweakers.net/pric...-3-14abr8-82xl0052mh.html

Klopt mijn idee of is een Macbook echt een absolute must in combinatie met een iPhone?

PSN: Eczeem

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Is het nodig? Nee. Werkt het fijn? Ja. En daar betaal je ook voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MKWS
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:36
Tja dat blijft koffiedik kijken denk ik. Technisch kan het met zowel Windows als Mac. Gebruiksgemak is echter wel groter zolang je binnen hetzelfde ecosysteem blijft denk ik. Althans dat is wel mijn eigen ervaring. Daarnaast heb ik zelf veel minder hulpverzoeken sinds ik m’n vrouw aan de Apple producten heb gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:42

Crazy D

I think we should take a look.

Integratie van telefoon en MacBook werkt wel heel erg relaxed. Waarom wil ze een nieuwe? Wat is er mis met degene die ze nu heeft?

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26
Voor foto- en videobewerking is een goed scherm heel belangrijk, en MacBooks hebben hele goede schermen. Daarnaast is de laptop die jij aanraadt waardeloos: slecht scherm, slecht toetsenbord, slecht touchpad, slechte accu, luide ventilator, plastic fantastic. Maar je kan er inderdaad wel foto's op bewerken als het echt moet.

Koop gewoon een MacBook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dit lijkt me inderdaad vragen om problemen. Als je vrouw aan een Mac gewend is en een iPhone gebruikt, is het verreweg het beste om gewoon een Mac te blijven gebruiken. Je vermeldt niet wat voor een Mac ze nu heeft, maar als het er eentje is met een retina-scherm, zullen goedkopere Windows-computers al snel een stap terug zijn. Ook zal een nieuwe Mac die je nu aanschaft vermoedelijk veel langer meegaan dan een goedkopere Windows-computer, zelfs als de Mac een instapmodel (bv. M1 Macbook Air) is.

Natuurlijk kun je videobewerken op Windows en Canva gebruiken, maar daar gaat het hier niet om. Ik zou gewoon aan je vrouw vragen of (1) zij zin heeft om te leren wat ze nu op een Mac doet op Windows te doen; (2) het gebruiksgemak van Mac + iPhone op te geven en (3) een luidruchtiger computer met een kortere batterijtijd aan te schaffen (want dat is wat je voor een goedkopere Windows-laptop krijgt; als je een betere Windows-laptop koopt, ben je al snel een stuk meer geld kwijt) om (4) op korte termijn een paar honderd euro te besparen. Als ze daar allemaal mee akkoord gaat, kun je nog eens nadenken of je haar dat wel wil aandoen.

[ Voor 1% gewijzigd door fondacio op 27-11-2023 11:42 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05 21:16
Als je budget 1000 euro is koop je toch gewoon een 2020 air. Toplaptop met m1, enorme accuduur en prima geschikt voor deze taken voor onder je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32
Dank voor alle reacties. Mogelijk onderschat ik de pluspunten die een macbook met zich meeneemt. Ze heeft nu een macbook pro maar dat is m.i. overkill. Deze gaat weg ivm een andere baan, daar dit haar werk laptop was.

Als die M1 zoals hierboven inderdaad jaren langer meegaat dan die laptop die ik eerder in mijn post aanhaalde dan zal dit het overwegen waard zijn.

PSN: Eczeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-05 11:34
Dooiedibbes schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:24:
Dank voor alle reacties. Mogelijk onderschat ik de pluspunten die een macbook met zich meeneemt. Ze heeft nu een macbook pro maar dat is m.i. overkill. Deze gaat weg ivm een andere baan, daar dit haar werk laptop was.

Als die M1 zoals hierboven inderdaad jaren langer meegaat dan die laptop die ik eerder in mijn post aanhaalde dan zal dit het overwegen waard zijn.
Zorg wel dat je de 16gb ram variant koopt, 8gb ram is echt wel weinig (zelf hebben wij thuis een 8gb model liggen, werkt wel maar liever 16gb)

Ryzen 5 7600x | RX 9070 XT Red Devil | Lian Li O11 Vision

Pagina: 1