Facebook account gehackt & volledig geblokeerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 04:19
Gisteravond kreeg ik een e-mail waarin stond dat er een nieuw, onbekend e-mailadres aan mijn account was gekoppeld. Volgens de e-mail, verstuurd vanuit Petaling Jaya, Maleisië, was er ongeautoriseerde toegang.

Ik heb direct actie ondernomen door mijn wachtwoord te wijzigen, maar ondertussen was de hacker al illegale inhoud aan het plaatsen. Als gevolg daarvan is mijn account volledig geblokkeerd met de melding : "You cannot request another review of this decision."

Ik ben al meer dan 20 jaar actief op Facebook en had contacten over de hele wereld. Het lijkt echter onmogelijk om contact op te nemen met Facebook.

Daarom zoek ik hier hulp, want ik ben echt ten einde raad.

Dank je wel voor het lezen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
In de basis zijn er 2 oplossingen wanneer er geen contact met meta mogelijk is

1. Stoppen met feestbook.
2. Opnieuw beginnen op een nieuwe account.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-05 21:48
En als je opnieuw begint, stel MFA in. Dan is de kans groot dat dit niet gebeurd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
BytePhantomX schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:33:
En als je opnieuw begint, stel MFA in. Dan is de kans groot dat dit niet gebeurd was.
2FA was wel ingeschakeld! Ik vraag me echt af hoe ze dat gedaan hebben om daar over te gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-05 21:48
Dan kan het alsnog via meerdere manieren, waarbij de essentie is dat je sessie cookie wordt gestolen. Dat kan via een malafide browser plugin, malware, of een AiTM, waarbij ze via phishing oid jouw sessie via een proxy laten gaan een via die manier je cookie stelen.

Iets minder waarschijnlijk, maar wel mogelijk, sim swapping of sms afluisteren als je SMS als tweede factor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
Precies, session hijacking ... pfffff geen idée hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 17:33

kodak

FP ProMod
Volgens de e-mail, verstuurd vanuit Petaling Jaya, Maleisië, was er ongeautoriseerde toegang.
Hoe kom je aan deze locatie en dat het bericht daarvan verzonden was? Stond dat letterlijk in de mail, heb je dat onderzocht of stond er misschien dat daar de inlogpogingen van gedaan waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
Ik kreeg een email van facebook (authentiek), dat een e-mail adres was toegevoegd aan mijn account.

In dezelfde mail stond de datum, browser (firefox) en lokatie ("Near Petaling Jaya, Malaysia")

Ik heb onmiddellijk actie ondernomen en mijn password veranderd maar in die paar minuutjes, ik verdenk dat die hacker afschuwelijk dingen op mijn tijdlijn gepost heeft en dan heeft de robot mij volledig en permanent geblokkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonjaCC
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 18-12-2023
Vorige week op 8 en 9 dec is mijn fb account gehacked. - ondanks two-factor verificatie.
Vervolgens is mijn creditcard via mijn advertenteiaccount leeggetrokkken en hebben de hackers mijn account gekoppeld met een obscuur instagram account.
De creditcard maatschappij gaf onmiddelijk toe dat het een hack moet zijn en heeft het geld gelukkig teruggestort. Echter bij Facebook ben ik nog steeds geschorst - vanwege de koppeling aan een fout instagram account.
Nu zijn behalve mijn persoonlijke pagina zijn ook pagina's van organisaties waarvoor ik verantwoordelijjk ben onzichtbaar. Ik heb op allerlei manieren geprobeerd om contact met FB te zoeken ook via instagram. Maar er komt geen enkele reactie. Heeft iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
Sterkte! Ik heb nog steeds mijn acc niet terug.. FB is uitermost ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 09:43
Ik heb dus nu hetzelfde probleem, mijn Creditcard is vorige week geskimd in Costa Rica, en leeggehaald en ook mijn Facebook is nu geblokkeerd,

Ik baal hier ontzettend van

mijn werkgever een een secret Facebook groep aangemaakt waar in de laatste mededelingen worden gedaan i.v.m. werkzaamheden.( niet mijn keuze maar voorruit)

Er is dus nu via Facebook een Insta aangemaakt :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUFq5SKJKDFI8VM1ZhNv3Nd8JSU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bSVDDIOdivnQV2xnqD4YcH1l.png?f=user_large

Waardoor ik dus ben geschorst.

Ik heb op diverse manieren geprobeerd (zelfs MFA, deze komt nu ook niet meer binnen op mijn GSM)) om het ongedaan te maken maar het lukt simpelweg niet?

Wie heeft er een oplossing zonder een nieuw account te hoeven aanmaken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
@Activate als je geblokkeerd bent kun je niet meer inloggen, dus dat inloggen via mfa ook niet werkt mocht al duidelijk zijn.

Je screenshot gaat kennelijk over een instagramaccount waarop je moet inloggen. Als dat niet jou account is dan kun je er weinig mee. Een account is niet zomaar van jou omdat een ander het aangemaakt heeft.

Wat me opvalt is dat je kennelijk nauwelijks informatie krijgt wat er precies mis is. Daar gaat vandaag nieuws: Microsoft blokkeert accounts zonder uitleg, ondanks nieuwe EU-wetgeving over. Er is vaak nauwelijks duidelijkheid wat er precies mis is om te blokkeren of hoe je dat ongedaan krijgt. Er worden ook voorbeelden gevraagd, dus misschien dat dat je iets kan helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door kodak op 02-04-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 09:43
Dank je voor je reply,

Ik kan dus nog wel inloggen met mijn ww maar kom dan direct op de pagina met de opmerking over het instagram account.

Deze heb ik idd niet aangemaakt, en kan er dus inderdaad niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaso
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 08-06-2024
Goedemorgen

Ik zit met hetzelfde probleem als hier omschreven wordt. Plots heeft iemand uit Vietnam een vreemd Instagram account gekoppeld aan mijn FB waardoor het geschorst is. Iemand enig idee ondertussen hoe dit op te lossen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFLHZfCvv-CokzNGjZryJQLFLi0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uQRPm8ppEPYXlWw1SE04WqqU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bw_van_manen
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-05 10:26
Ik vrees dat je er met Facebook niet uit gaat komen. Mogelijk kan de Autoriteit Consument en Markt als toezichthouder op de Digital Services Act iets betekenen. Grote online platforms zijn verplicht om een goed klachtenafhandelingsmechanisme te hebben met mogelijkheden voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting en hoger beroep. Als dat er niet is kun je hier een klacht indienen:
https://www.acm.nl/nl/bev...en-online-platform-dienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Aangezien socialmediaplatformen als FB nogal persoonlijke gegevens van je verwerken kun je een klacht indienen bij de functionaris van het bedrijf dat over de persoonsgegevens gaat. In principe hoort deze te zorgen dat het bedrijf je niet zomaar de toegang tot je persoonlijke gegegevens blijft ontzeggen of blijft meewerken je persoonlijke gegevens die ze van je verwerken in de macht van criminelen te geven en houden. Reageeet die niet tot nauwelijks effectief dan heb je een reden dit ook te melden bij de toezichthouders of zelfs juridisch direct aan te pakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ..Thijs..
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-03 17:51
Ik heb een oplossing kunnen vinden. Mijn zusje kreeg 's nachts mailtjes over inlogpogingen, en toen ze 's ochtends keek, was haar account geblokkeerd met dezelfde soort melding.

Wat we hebben gedaan, is inloggen op Instagram met hetzelfde e-mailadres. Daar hebben wij Meta Verified (het blauwe vinkje) aangeschaft, wat €17 per maand kost. Aangezien ze een Facebook-pagina beheert die belangrijk voor haar is, hebben we het maar aangeschaft voor een maand, op goed geluk.

Met Meta Verified heb je de mogelijkheid om contact op te nemen met de helpdesk. Dit hebben wij dan ook gedaan. We hebben de situatie uitgelegd en screenshots opgestuurd.

In het begin waren ze niet zo behulpzaam; ze stuurden standaardoplossingen die we al hadden geprobeerd en die niet werkten. Dit hebben we aangegeven, en hun reactie was dat ze ons niet verder konden helpen.

Hier hebben wij het echter niet bij gelaten en de situatie nogmaals uitgelegd, met het verzoek of ze het probleem opnieuw wilden bekijken.

Dit hebben ze gedaan, en met succes. Na wat heen en weer gemaild te hebben, hebben ze het account van mijn zusje vrijgegeven!

Hopelijk hebben jullie hier wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertsfe
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20-09-2024
@..Thijs..
Hi Thijs,
Dus een nieuwe instagram account aanmaken met hetzelfde emailadres?
Pagina: 1