Fitsmeister verkeerslichten, welke api?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mushroomician
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-04 10:05
in Flitsmeister kun je al een poosje de (realtime)status en voortgang van verkeerslicht-cyclussen op je smartphone ontvangen.

Gezien de precisie verwacht ik dat de data van een overheidsinstantie komt dmv een api. Het is echt dynamisch en dat is te zien wanneer de detectielussen hun werk doen.

Ik heb gezocht naar een openbare API via opendata en rdw maar ik kan het niet vinden. Weet iemand hoe Fitsmeister aan deze data komt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Misschien iets via Schwung ofzo? Dit is dan wel voor fietsers bedoeld, voor een vlotte doorstroming, maar misschien gaat er ook stoplichtdata overheen?

https://schwung.nu/ anders zou het ook niet verbazen dat Vialis, fabrikant van de meeste stoplichten en bijbehorende VRI's een API zal hebben die ze gebruiken.

[ Voor 81% gewijzigd door AW_Bos op 25-11-2023 23:55 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushroomician
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-04 10:05
AW_Bos schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 23:53:
Misschien iets via Schwung ofzo? Dit is dan wel voor fietsers bedoeld, voor een vlotte doorstroming, maar misschien gaat er ook stoplichtdata overheen?

https://schwung.nu/
Op hun website staat ook een stukje uitleg “… en doordat Schwung in verbinding staat met de verkeerslichten…”

Die verbinding ben ik dus benieuwd naar. Dat moet haast wel van rijkswaterstaat of provincies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mushroomician schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 23:55:
[...]

Op hun website staat ook een stukje uitleg “… en doordat Schwung in verbinding staat met de verkeerslichten…”

Die verbinding ben ik dus benieuwd naar. Dat moet haast wel van rijkswaterstaat of provincies zijn.
Zie mijn edit :)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:02
De ndw heeft diverse data beschikbaar. Oa de matrixborden, wellicht zit de info daar ergens bij in?

https://www.ndw.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:40
Ik heb zo'n vermoeden dat je je aan moet sluiten bij het "Partnership Talking Traffic".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdbosch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:49
Providentia schreef op zondag 26 november 2023 @ 00:09:
Ik heb zo'n vermoeden dat je je aan moet sluiten bij het "Partnership Talking Traffic".
Inderdaad Talking Traffic. Je zal die data (betaald) moeten afnemen bij 1 van de geregistreerde cloud providers binnen dit partnership.

Schwung werkt ook via dit partnership zodat je niet alleen bij Vialis verkeerslichten eerder groen krijgt als fietser.
Pagina: 1