Samsung Soundbar Q600C, Q700C, Q800C, Q930C, Q990C?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
Ik zit mij al een tijdje te staren nar een soundbar, we gebruiken nu nog altijd alleen de tv..

Het gaat om de (Samsung, 65 inch) tv in de woonkamer, waar ik zo'n 5 meter vandaan zit (tv aan ene muur, bank aan andere muur). De tv wordt veel gebruikt i.c.m Chromecast ultra (tv kijken) en films/series via de diverse apps op de tv (Netflix, Disney, Plex). Ook kijk ik geregeld voetbal/F1 en wordt er geregeld gegamed (PS5). Verder zou het leuk zijn als er ook makkelijk vanaf de telefoon, spotify bijvoorbeeld gebruikt kan worden.

Ben nu aan het rondkijken naar de diverse Samsung varianten (Q600C, Q700C, Q800C, Q930C, Q990C).

Wat ik mij daarbij afvraag;
- zijn er meer verschillen tussen deze versies dan de speaker kanalen, waar ik echt profijt van zou kunnen hebben? Zijn er audio filters die de één wel heeft en ander niet? Ik hoop er lang mee te kunnen doen en zou erg balen als ik binnen een paar jaar gedoe krijg, dat iets niet werkt omdat de soundbar dat filter niet heeft..

- in veel gevallen zal ik op best wat afstand zitten, hierdoor denk ik;
- is het verschil tussen de 600, 700, 800 wel echt een verschil? Zonder rear speakers en redelijke afstand?
- heeft het zin daarvoor die SWA-9200S toe te voegen? Aangezien door die toe te voegen het verschil naar de 930C ook flink kleiner wordt enn kan ik dan beter daarvoor gaan, dan hoort alles bij elkaar en zou het geluid nóg beter zijn.

Qua budget, ik wil écht (positief) weggeblazen worden door de soundbar, als ik dat kan bereiken met 300 euro (die 600Q) super, als dat pas gaat met bijv die 930C voor 620 euro.. Dan kan ik daar ook mee leven, als het dan maar lang mee gaat..

Ik hoor graag jullie advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-05 18:56
DennisZ88 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:24:
Ben nu aan het rondkijken naar de diverse Samsung varianten (Q600C, Q700C, Q800C, Q930C, Q990C).

Wat ik mij daarbij afvraag;
- zijn er meer verschillen tussen deze versies dan de speaker kanalen, waar ik echt profijt van zou kunnen hebben? Zijn er audio filters die de één wel heeft en ander niet?

Ik hoor graag jullie advies!
Ik denk dat deze meer in het topic aankoopadvies hoort, maar naast alleen meer satelliet speakers claimt Samsung dat de 990 'minder compressie bij hoge volumes heeft'

Dat vind ik best zorgelijk klinken, want hifi zou nooit je geluid mogen compressen. Vermoedelijk is dat toegepast om te zorgen dat ie bij te hoge volumes niet gaat oversturen, maar als dat gebeurt is je set gewoon te klein voor de omgeving.

Maargoed, ik ben verder ook geen fan van soundbars en surround speakers. Dat gezegd maakt Samsung geen cheapo rommel en zullen ze zeker niet een product op de markt brengen wat niet hoge verwachtingen waarmaakt.