DivX minimum vereisten voor afspelen?

Pagina: 1
Acties:

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:50
Is een divx'je af te spelen op een amd k6-2 333@300 met 96 mb geheugen (wel met een redelijk mooi beeld dan natuurlijk) ?
Want op de ene site staat weer van wel en de andere weer van niet.

Of als iemand hier een site weet waar ik een niet te groot legaal divx filmpie (trailer ofzo) vandaan kan halen is dat ook goed dan kan ik het proberen.

Verwijderd

via kazaa heb je genoeg keus :7 :Y)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hier staan trailers: http://www.divx.com/

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:36
Op donderdag 06 september 2001 16:22 schreef smallboy het volgende:
Is een divx'je af te spelen op een amd k6-2 333@300 met 96 mb geheugen (wel met een redelijk mooi beeld dan natuurlijk) ?
Want op de ene site staat weer van wel en de andere weer van niet.

Of als iemand hier een site weet waar ik een niet te groot legaal divx filmpie (trailer ofzo) vandaan kan halen is dat ook goed dan kan ik het proberen.
vertel eens wat over je videokaart

• smallboy
EDIT: videokaart is matrox millennium g200

Zo snelle reacties :)

(PS sorry als dit verkeerde forum is maar k wist niet of dit in software algemeen of hier moest)

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

"amd k6-2 333@300"

Zo vette tweaker ben jij.

Maar ik denk dat je op de grens zit, tussen vloeiend en haperen.
Dus uitproberen zou ik zeggen.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het ligt er denk net aan hoe zwaar ze geencode zijn. Ik heb namenlijk wel eens films geencode op zo'n zwaar niveau dat het zelfs op een celeron 466 nog lanzaam liep dus

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• majic
  • Laatst online: 15-01 06:01
Mja 50% van de films zullen t wel aardig doen op low quality , de andere helft zullen hakkelen als een gek

op een pII350 kan je ongeveer 70% vloeiend spelen

op een Celeron 504 ongeveer 90% en alle p3 en athlon's allemaal geen problemen.

K6-3-400 doet t ook wel fijntjes (80-90%..)

dit allemaal uit persoonlijke ervaring met mn eigen divx collectie

t hangt nl nogal af van de manier waarop eem film ge-encode is...voor sommige heb je gewoon een vette proc nodig anders gaat hakkelen als een gek

en een andere film (Die er voor mij even goed uit ziet) doet t juist weer vloeiend zonder probs .

Verwijderd

Zal niet lukken of je moet echt een enorm uitgeklede player erges vandaan halen... Op mijn oude systeempje (k6-2 450@500 met 160MB) lukte het net met de 3.11 codec. Misschien dat je met The Playa meer kans hebt, want die gaat een stuk beter om met de resources dan Windows Mediaspeler 6.4 met de alpha 3.11 codec.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 15:01
Probeer een trailer en kijk zelf. Zoals eerder gelegt wisselt het zeer sterk per film aan hoe die gecodeert is.

Je kan zowiezo je resolutie wat verlagen en de divx properties op laag zetten. Dat scheelt alvast wat...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

die videokaart trekt het wel, het gaat meer om de CPU, en ik denk dat je daarmee net op de grens (wel/niet) zit, zoals je zelf ook al zegt... oftewel: TESTEN !!!! (via kazaa kun je inderdaad genoeg DivX krijgen)...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

De ene DivX is de andere niet. Afhankelijk van de waardes die ingegeven zijn bij het comprimeren kun je een hele zware DivX maken, maar ook een hele lichte/snelle.

Ik heb wel een paar die op 350Mhz met een G200-kaartje ECHT niet soepel te krijgen zijn, maar een groot aantal van wat ik op CD heb gebrand in de afgelopen maanden zal best soepel kunnen lopen.

Wel pech natuurlijk als je een vette film download die je blijkt niet te kunnen zien, maar dat is je lot B-)

• smallboy
Op donderdag 06 september 2001 16:29 schreef XthinkZ het volgende:
"amd k6-2 333@300"

Zo vette tweaker ben jij.

Maar ik denk dat je op de grens zit, tussen vloeiend en haperen.
Dus uitproberen zou ik zeggen.
Ja op 350 doet ie ut niet (vastlopers) en op 333 doen spelle niet goed misschien omdat dan de bussnelheid op 95mhz staat ipv 100. Vandaar 333@300.

Verder bedankt voor reacties. Ik ben nu bezig een trailer downloaden. Dan zoek ik nog ff een goeie speler en ga ik ff testen.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 11:47
Doe ik maar ff een goede suggestie:
Die ene mpeg kaart Hollywood + bepaalde reversie (lees details www.vcdhelp.com) kan niet alleen mpeg1 en mpeg 2 hardware matig decoden maar ook mpeg4. Met een driver update. Dit is nog een vrij nieuwe tweak. Maar door zon kaartje in je pc te bouwen. Ga je dus 100% vloeiend krijgen.
Handig ook als je een mp3/divX box wilt bouwen voor bij je pc. Hoewel ik persoonlijk voor SVCD ga.
Succes

Menn0

Verwijderd

videokaart is echt wel van belang. op een p2@300 met 4mb video liep 't voor geen meter...met viper550 liep 't als een trein....

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

op een AMD 350 met 16 mb video gaat het nét niet helemaal top... dus ik denk dat je voor minimum aan aan AMD 400 zit, of een P2 300/350
P2 preseteert aanzienlijk beter met DivX dan een AMD K6-2

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Bepaalde scenes uit "The Matrix" (bijv die ontploffende liftschacht) liepen op mijn Duron600/320MB echt niet vloeiend.
Dat was dus met de 3.11 codec. Nadat ik de 4.3.3 codec heb geinstalleerd zijn de haperingen weg....

edit:

Als ik TaskManager -> Performance aan heb staan zie ik dat de CPU Usage met "The Matrix" op fullscreen altijd ergens rond de 90% zit...

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb het altijd gezegd: Ati kaartjes doen ut zeer goed met divxjes, keb hier een cel 300a die werkt perfect daarmee (ik heb er nog 1, kopuh :) )

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 18:32 schreef zteph het volgende:
Bepaalde scenes uit "The Matrix" (bijv die ontploffende liftschacht) liepen op mijn Duron600/320MB echt niet vloeiend.
Dat was dus met de 3.11 codec. Nadat ik de 4.3.3 codec heb geinstalleerd zijn de haperingen weg....

edit:

Als ik TaskManager -> Performance aan heb staan zie ik dat de CPU Usage met "The Matrix" op fullscreen altijd ergens rond de 90% zit...
die lopen op mijn amd k6-3+ 450mhz zo vloeiend als het maar kan :)
Ik gebruik divx 4.0 final samen met mediaplayer 6.4
Matrix is in hoge res. (640x272) met divx SBC

gebruik anders ook eens Gdivx hele goede player.
let er btw op dat je de cpu% slider in divx config naar 0 of 1 sleept!.

• smallboy
Bedankt voor alle reacties.
Ik had een trailer gedownload en die heb ik fullscreen afgespeeld met divx 4 en speler the playa. Echt vloeiend ging het niet. Dus film kan ik beter niet doen.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 23:05
Als je nog zocht naar films en trailers (al dan niet legaal, ik weet het niet), zou je de Edonkey client kunnen downen van www.edonkey2000.com. Zelf weten wat je ermee doet, Xtra users zijn altijd fijn, als ze iets delen... Maar zorg dat je een goede virus scanner hebt! >:)

Verwijderd

Op mijn Celeron 333 met 64MB en een TNT2 Ultra draaien al mijn films op 100%, terwijl de TNT er om bekent staat met slechte MPEG decoding, Welk Chipset gebruik je, ik heb namenlijk nog een PC met een SIS chipset, maar hier werkt het erg traag op, terwijl het dezelfde spec. heeft.

Groeten,

Brop

P.S. voor leuke films moet je eens op Morpheus kuiken, dit kun je downloaden op download.com.
Hier heb je echt de nieuwste films.
>:)

• StratoFarmer
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Op zaterdag 08 september 2001 00:37 schreef Brop het volgende:
Op mijn Celeron 333 met 64MB en een TNT2 Ultra draaien al mijn films op 100%,...
Heb jij 'What lies beneath' wel eens geprobeerd?
Dat is de enige film die mijn K6-2 450Mhz met 256MB DRAM niet trekt...
Oh en de actiescenes van 'Romeo must Die' zijn ook een beetje te zwaar...gaat net.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Pagina: 1