Welke RAID controllert voor deze FTP?

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik zoek een fatsoenlijke maar zeker niet te dure raid controller die onder freebsd moet werken. Ik weet eigenlijk niks van die dingen behalve dat je soft en hardware raid kaartjes hebt, en dat bijvoorbeeld die promise kaartjes allemaal cpu power vreten (en dure 3ware dingen niet maar das boven het budget).
In de bak zit een P2 300MHz proc en 64 mb ram, en er moeten naast wat andere schijven 4*40GB en 2*80GB in (ftp server dus)... Wat zijn mijn opties zo'n beetje, en aan wat voor prijzen meot ik denken.
Bak is dedicated ftp dus die proc mag best aan dat raid opgaan maja he tmoet wel soepel lopen natuurlijk...
Advies is welkom, als ik specifieker moet zijn...roep maar :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Ik zou het ook ffies niet weten welke kaart (wij werken alleen maar met IBM SCSI kaarten) maar waar komt die ftp aan te hangen aan het internet of een lan want dan is de verbinding toch de belangrijkste factor of alles soepel gaat..

Suc6 met zoeken en kijk anders ffies in pricewatch wat er ongeveer in je budget zit en dan kun je ook vragen hoe en wat of het wat is of niet enz. enz.

Arne_F

• RubZie
komt aan 100mbit lijn en zal veel en agressief gebruikt worden, raid is echt nodig als er bijvoorbeeld 6 mensen tegelijk gaan uploaden in dezelfde sectie...
Budget ja naja 200 piek vind ik wel te doen, niet echt veel meer maar jullie zijn de experts, als het nodig is moet het maar :D

Verwijderd

Ga je LANnen? :)

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-04 15:21
Als je 6 schijven aan raid controllers wilt hangen, dan moet je al twee controllers hebben. Dus je moet in ieder geval al naar een controller zoeken die er tegen kan dat er een broertje op de zelfde pci bus zit.

Je kan voor ide kiezen uit highpoint en promise. Schijnt nogal een ramp te zijn om dat onder linux aan de praat te krijgen. (d'r was ergens een topic over linux+ide raid op GoT)

Succes

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 20:53
Op donderdag 06 september 2001 16:48 schreef vandijk het volgende:
Je kan voor ide kiezen uit highpoint en promise. Schijnt nogal een ramp te zijn om dat onder linux aan de praat te krijgen. (d'r was ergens een topic over linux+ide raid op GoT)
Onder FreeBSD wordt de Highpoint HPT-370 standaard ondersteund. Voor RedHat en SuSE (Linux) zijn onlangs ook drivers uitgekomen. Of je (onder FreeBSD) twee van deze controllers naast elkaar kunt gebruiken?? Ik weet het niet.

Verwijderd

komt aan 100mbit lijn en zal veel en agressief gebruikt worden, raid is echt nodig als er bijvoorbeeld 6 mensen tegelijk gaan uploaden in dezelfde sectie...
Budget ja naja 200 piek vind ik wel te doen, niet echt veel meer maar jullie zijn de experts, als het nodig is moet het maar :D
100Mbit lijn = ongeveer 9-11 Mb/s.. daar heb je echt geen heftige SCSI-RAID voor nodig hoor..

Hoeveel computers er aan hangen en hoe ze 'm gebruiken is irrelevant, 100Mbit is en blijft 100Mbit.

Als je met een budget zit en toch perse RAID wil hebben zou ik gewoon zo'n promise kaartje nemen..

Wil je perse SCSI, dan bv. een Adaptec AAA-131U2 U2W RAID, kost je ongeveer 1000 piek

• RubZie
Op donderdag 06 september 2001 23:41 schreef hezik het volgende:

[..]

100Mbit lijn = ongeveer 9-11 Mb/s.. daar heb je echt geen heftige SCSI-RAID voor nodig hoor..

Hoeveel computers er aan hangen en hoe ze 'm gebruiken is irrelevant, 100Mbit is en blijft 100Mbit.

Als je met een budget zit en toch perse RAID wil hebben zou ik gewoon zo'n promise kaartje nemen..

Wil je perse SCSI, dan bv. een Adaptec AAA-131U2 U2W RAID, kost je ongeveer 1000 piek
NEe scsi raid is ook overdreven... :)
Maar als er 6 of meer mensen tegelijk op 1 schijf willen schrijven is RAID toch wel gewenst eyh...
Tis een Primse fasttrak100 geworden hoop dat het werkt

Pagina: 1