Speakergeluid HDMI valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs87
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-11-2023
Afgelopen week heb ik mijn nieuw bestelde Argon Fenris A5 speakers in gebruik genomen. De speakers heb ik door middel van HDMI ARC aan de tv gekoppeld. Echter tijdens het gebruik valt geregeld (elke paar minuten) het geluid over de speakers uit, en na enkele seconden/minuten weer terug aan. Aan de speakers heb ik op de pre-out aansluiting tevens een actieve subwoofer gekoppeld, vreemd genoeg blijft dit geluid wél aan tijdens het uitvallen van de speakers. De Bluetooth geeft overigens geen problemen.
De volgende stappen heb ik reeds ondernomen:

* Speakers ge-update
* Hdmi kabel vervangen
* Tv update gecontroleerd
* Hdmi ingang gecontroleerd
* Tv geluid instellingen (hdmi pcm) gecontroleerd
* Oude hdmi speakerset nogmaals aangesloten (hiermee geen probleem)

Mijn vermoeden is dat er toch een probleem zit in de HDMI ARC aansluiting van de speakers.
Heeft er iemand een oplossing, oorzaak, of zelfde probleem?

Alvast dank voor het meedenken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je behalve die speakers nog iets anders aan de hdmi hangen? Ik heb iets soortgelijks ervaren met een Raspberry Pi. Toen HDMI CEC op de pi uitgezet en probleem was over.

heb je verder niks op de hdmi hangen, zet dan cec eens uit op die hdmi uitgang van de TV als dat kan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En verder: handig als je even meldt welke tv (merk en type) en welke evt andere hardware er aangesloten is (en hoe).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs87
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-11-2023
Beste The Eagle,
Dank voor je reactie.
Aangezien ik de speakers onlangs nieuw heb besteld en de klantenservice vrij snel overtuigd waren dat het wegvallen van geluid wel in de hdmi module van de speakers moet zitten, mocht ik ze retourneren en ruilen voor nieuwe...Lijkt me de meest logische oplossing voor nu. De overtuiging van het probleem kwam mede doordat de subwoofer wél geluid geeft bij wegvallen.
Nogmaals dank!

Thijs