Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe PC bouwen voor zowel gamen als het bewerken van foto's en video's met het Adobe pakket. Mijn gamevoorkeuren zijn City Skylines 2, Cyberpunk, Red Dead Redemption 2 en F1 2023.
Ik heb twee systemen samengesteld, één met een INTEL-processor en de andere met een AMD-processor. Voor beide systemen heb ik geprobeerd alle onderdelen in het wit te houden. Graag zou ik advies willen van mensen met meer ervaring. Welk van de twee systemen zouden jullie kiezen, of zijn er onderdelen die ik moet aanpassen? Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs die ik in gedachten heb is +-2750 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een PC bouwen die grotendeels in het wit is met RGB-kleuren. Ik zoek een videokaart die de genoemde games moeiteloos op hoge resolutie kan draaien. Mijn dilemma is of ik de juiste onderdelen kies. Ik lees vaak dat mensen systemen bouwen met overkill. Daarom wil ik graag advies van jullie. Is de processor misschien overkill, of is 64 GB RAM te veel? Kan ik met deze PC een aantal jaren vooruit?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb bij het samenstellen van de PC geprobeerd om zoveel mogelijk witte onderdelen te gebruiken, aangezien dat mijn voorkeur heeft. Het merk maakt voor mij verder niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik het energieverbruik en geluidsniveau zo laag mogelijk houden, zonder dat dit ten koste gaat van de gamekwaliteit of tijdens het bewerken van video en foto's.
Ga je overklokken?
Daar heb ik eigenlijk geen ervaring in, nooit eerder gedaan.
Wat verwacht je van ons?
Kunnen jullie advies geven over eventuele ontbrekende onderdelen of aanpassingen die ik nog kan doen voor een efficiënter systeem? Ik heb nog wat ruimte in mijn budget.
1. Ik wil advies over twee builds die ik heb gemaakt, welke van de twee geschikt zijn voor mijn vraag?
2. Moet ik nog iets veranderen aan basis elementen als CPU, Moederbord of GPU?
3. Kan de videokaart ook voorzien worden van RGB?
4. Welke RGB Fans raden jullie aan?
5. Welke van de twee SSD raden jullie aan?
Mijn build
Twee systemen die ik bij elkaar heb kunnen stellen zijn als volgt:
INTEL:
AMD:
Ik wil een nieuwe PC bouwen voor zowel gamen als het bewerken van foto's en video's met het Adobe pakket. Mijn gamevoorkeuren zijn City Skylines 2, Cyberpunk, Red Dead Redemption 2 en F1 2023.
Ik heb twee systemen samengesteld, één met een INTEL-processor en de andere met een AMD-processor. Voor beide systemen heb ik geprobeerd alle onderdelen in het wit te houden. Graag zou ik advies willen van mensen met meer ervaring. Welk van de twee systemen zouden jullie kiezen, of zijn er onderdelen die ik moet aanpassen? Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs die ik in gedachten heb is +-2750 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een PC bouwen die grotendeels in het wit is met RGB-kleuren. Ik zoek een videokaart die de genoemde games moeiteloos op hoge resolutie kan draaien. Mijn dilemma is of ik de juiste onderdelen kies. Ik lees vaak dat mensen systemen bouwen met overkill. Daarom wil ik graag advies van jullie. Is de processor misschien overkill, of is 64 GB RAM te veel? Kan ik met deze PC een aantal jaren vooruit?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb bij het samenstellen van de PC geprobeerd om zoveel mogelijk witte onderdelen te gebruiken, aangezien dat mijn voorkeur heeft. Het merk maakt voor mij verder niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik het energieverbruik en geluidsniveau zo laag mogelijk houden, zonder dat dit ten koste gaat van de gamekwaliteit of tijdens het bewerken van video en foto's.
Ga je overklokken?
Daar heb ik eigenlijk geen ervaring in, nooit eerder gedaan.
Wat verwacht je van ons?
Kunnen jullie advies geven over eventuele ontbrekende onderdelen of aanpassingen die ik nog kan doen voor een efficiënter systeem? Ik heb nog wat ruimte in mijn budget.
1. Ik wil advies over twee builds die ik heb gemaakt, welke van de twee geschikt zijn voor mijn vraag?
2. Moet ik nog iets veranderen aan basis elementen als CPU, Moederbord of GPU?
3. Kan de videokaart ook voorzien worden van RGB?
4. Welke RGB Fans raden jullie aan?
5. Welke van de twee SSD raden jullie aan?
Mijn build
Twee systemen die ik bij elkaar heb kunnen stellen zijn als volgt:
INTEL:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-14700K Boxed | € 448,99 | € 448,99 |
1 | Moederborden | NZXT N7 Z790 Wit | € 317,05 | € 317,05 |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti White OC Edition 12GB GDDR6X | € 949,- | € 949,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 104,99 | € 104,99 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Elite 360 RGB Wit | € 295,26 | € 295,26 |
1 | Ventilators | Cooler Master MasterFan MF120 Halo 3in1 - White Edition, 120mm | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2D6000C36W | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850 (2021) Wit | € 137,20 | € 137,20 |
1 | Solid state drives | Corsair MP600 Pro LPX 2TB Wit | € 163,89 | € 163,89 |
1 | Solid state drives | WD Black SN850X (met heatsink) 2TB | € 145,- | € 145,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.746,18 |
AMD:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 364,- | € 364,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Z790 AERO G | € 314,99 | € 314,99 |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT White OC Edition 16GB GDDR6 | € 785,90 | € 785,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 104,99 | € 104,99 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Elite 360 RGB Wit | € 295,26 | € 295,26 |
1 | Ventilators | Cooler Master MasterFan MF120 Halo 3in1 - White Edition, 120mm | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2D6000C36W | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850 (2021) Wit | € 137,20 | € 137,20 |
1 | Solid state drives | Corsair MP600 Pro LPX 2TB Wit | € 163,89 | € 163,89 |
1 | Solid state drives | WD Black SN850X (met heatsink) 2TB | € 145,- | € 145,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.496,03 |