Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyeans
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-12-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik ben een gamer, ik zou het liefst elke game op ultra kunnen spelen, dus zoek ik nu een paar nieuwe onderdelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik probeer een upgrade kitje te krijgen rond de 1600 tot 1800 euro

De laatste tijd is mijn computer mij een beetje aan het hinderen in het spelen van sommige spelletjes, hier is mijn upgrade kitje dat ik heb samengesteld.
Ik heb niet super veel verstand van computers, ik weet alleen de basis dingetjes
Is dit lijstje goed en zou alles goed met elkaar overweg kunnen?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Moederbord: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI
RAM: G.Skill DDR5 Trident Z Neo F5-6000J3038F16GX2
GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 TI
Voeding: Corsair RM850x (2021) (Werkt niet bij producten toevoegen)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik heb eigenlijk gewoon een upgrade kitje nodig voor mijn pc
dit bestaat uit:
CPU, GPU, RAM, Voeding en Moederbord

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nee helemaal niet, ik probeer een zo geoptimaliseerd mogelijke build te krijgen alleen heb ik een extra handje nodig.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Ik zou graag goed geluid willen hebben en de mogelijkheid tot WiFi en Bluetooth, tot zover ik weer heb ik dat :). Ik zou graag een vrolijke pc willen die niet al te hard hoeft te draaien voor de hoge prestaties.

Ga je overklokken?

Nee, ik ben bang dat de pc daar niet heel blij van zal worden

Wat verwacht je van ons?

Ik verwacht niks! Ik hoop dat jullie mij blij kunnen maken met jullie kennis! Aangezien ik niet al te veel weet over bepaalde dingen. Leg ik mijn vertrouwen neer op jullie expertise!

Zou iemand mij eventueel ook kunnen vertellen hoeveel watt mijn pc zal verbruiken (ivm upgraden)
Alvast bedankt!

Groetjes en een fijne dag nog,

Dean

[ Voor 47% gewijzigd door Dyeans op 27-11-2023 12:11 . Reden: Niet gehouden aan het voorbeeld ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies.

Vul dit dus nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:18
De videokaart uit je lijst verwacht een PCIe Gen 5 stekker, de voeding uit je lijst kan daar niet mee overweg. Neem een ATX 3.0 gespecificeerd exemplaar, zoals de MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart