Een kleine vijf jaar geleden een eerste eigen PC samengesteld. Inmiddels begint deze te traag te worden met het bewerken van zware Photoshop bestanden, beelden van een moderne camera en het in toenemende mate bewerken van 4K beeldmateriaal. Ik ben zelf geen expert en ben benieuwd of onderstaande lijst een verstandige investering is, met een bestedingsbudget van zo'n 1000 - 1200 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werkzaamheden bestaan primair uit Photoshop editing, video editing (4K) en af en toe een game, maar dat is bijzaak
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 1200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande lijst is de verzameling producten die ik zelf voorstel. Ik ben benieuwd of dit een logische samenstelling is om er weer ten minste 5 jaar tegen te kunnen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinig is meegenomen, maar geen specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over deze samenstelling of eventuele alternatieven met een beknopte beredenering.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werkzaamheden bestaan primair uit Photoshop editing, video editing (4K) en af en toe een game, maar dat is bijzaak
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 1200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product |
---|---|---|
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define C |
1 | Netwerkadapters | TP-Link AC1300 Draadloze Dual Band PCI Express Adapter Archer T6E |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande lijst is de verzameling producten die ik zelf voorstel. Ik ben benieuwd of dit een logische samenstelling is om er weer ten minste 5 jaar tegen te kunnen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 343,99 | € 343,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 167,- | € 167,- |
1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Challenger 16GB OC | € 559,10 | € 559,10 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 112,95 | € 112,95 |
Totaal | € 1.183,04 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinig is meegenomen, maar geen specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over deze samenstelling of eventuele alternatieven met een beknopte beredenering.