DPC-flex vs. DPC-crew

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Topicstarter
Zoals de meesten van jullie al weten heb ik een maandje of 2 geleden DPC-flex opgericht om bij te springen bij projecten die hulp nodig hebben. Toen ik daartoe de suggestie deed hier op dit forum werd mijn text door modje DSmarty direct veranderd omdat het volgens de DPC-policies subteamreclame was en dus verboden. Enkele andere DPC-crewleden hebben DSmarty ervan overtuigd dat DPC-flex geen subteam is, in ieder geval niet een ordinair subteam. Reclame maken werd daarmee min of meer toegestaan.

Van dat recht om reclame maken heb ik weinig gebruik gemaakt op aandringen van Ikarus, en de opkomst was minder dan verwacht, maar zeker meer als in de hitparades te zien was, want sommigen bleven voor hun huidige subteam flushen, waardoor de output soms om en nabij de 0 lag, zeker op het moment dat we de boel -waar mogelijk- aan het omzetten waren van G@H naar eccp. Vorige week waren een paar mensen die informatie vroegen over dpcflex, en naar aanleiding van dad draadje kwamen we met die die-hard flexers tot de conclusie dat DPC-flex chaotish georganiseerd was, iets wat de dpccrew ook vond bdw.

Om daar verbeting in aan te brengen werd er geopperd om een eigen forum te creeren, om zo beter te kunnen informeren. Toen ik echter gisteren meldde dat het forum online was kreeg ik nogal lauwe/negatieve reacties van Dutchman. Later werd me tot mijn grote verbazing in #keyserver dit gevraagd/gezegd:
<sequence> <<mm>> hoe zit dat nou met dat flex-forumpje van je?
<MM> ik wou er net over beginnen :)
<sequence> dat had ik al door.. vertel
<MM> ehhh, http://dpcflex.bogoh.net/forum
<MM> wat moeten jullie weten?
*** Roel is now known as Roel|BenedeN|Tv
<Dutchman[bzzy]> is DPCflex nou een subteam of een flexibel inzetbaar DPC taskforce
<sequence> in het begin was flex een groep mensen die nieuwe projecten (danwel waar het nodig is) te helpen
<MM> is daar nu wat aan veranderd dan?
<sequence> nu is het imo gewoon een subteam wat dan dus onverdiend als enige wel reclame mag maken..
<sequence> <Dutchman[bzzy]> is DPCflex nou een subteam of een flexibel inzetbaar DPC taskforce
<MM> :? alleen omdat we een eigen forum hebben zijn we per definitie een subteam geworden?
<MM> en wat betreft de 'vraag' van Dutchman[bzzy], ik heb geen zin om 10 keer dezelfde vraag te beantwoorden
<MM> antwoord is nog steeds hetzelfde als een maand geleden hoor
<sequence> het lijkt er over het algemeen steeds meer op.. kan niet zeggen dat jullie echt een groep zijn die bij bv G@H druk aan het flushen zijn en steeds ruim in de stats staan.. jullie vallen niet echt op.. dat was wel het idee achter dpc-flex.. nu komt het op mij over als een klein subteampje..
<Dutchman[bzzy]> welke vraag ?
<Dutchman[bzzy]> Jullie doen maar wat zonder flex maar daar waar iemand zin in heeft, en werven mensen als ware het een subteam.
<MM> was ook geen echte vraag, is DPCflex nou een subteam of een flexibel inzetbaar DPC taskforce
<MM> "jullie doen maar wat"
<MM> heel dpc doet toch maar wat?
<sequence> maar jullie zouden georganisseerd op één project richten...
<Dutchman[bzzy]> en DPC flex behoort dat juist niet te doen :)
<sequence> dat was de hele opzet ervan
<Dutchman[bzzy]> mijn conclusie is iig dat het 'gewoon' een subteam is, zij het met ideologie. En dan is je thread subteamspam :)
Terwijl dit een maandje geleden nog de message was:
<Ikarus> Zorg er nou gewoon voor dat je geen gebruik meer maakt van WDO er voor en zo minmogelijk van GoT en zet een eigen forum op, veel beter en simpeler, dan hebben we geen probs meer
Op dat moment rees bij mij de vraag: "Waar zijn jullie nou mee bezig jongens?". Ik ben er op dat moment maar niet verder op ingegaan. Ik denk dat de DPC-crew maar eens een definitief besluit moet nemen of ze DPC-flex als subteam moeten zien of niet:
-> Het argument van te weinig output gaat niet meer op omdat ik deze week op school 25 900mhz celerons geassimileerd heb die binnenkort eccp kunnen doen (met de nieuwe client, lopen nu nog even rc5 om de boel te testen)
-> De chaotische/geen leiding lijkt me ook niet meer geldig.
-> Ga niet 'reclame' het ene moment toestaan en het andere moment niet, wees duidelijk & eenzijdig.

Tevens is me opgevallen dat de manier van toespreken door de dpc-crew de afgelopen maand niet bepaald vriendelijk was -note wel, ik ben niet door iedereen aangesproken red.-

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

mijn mening (dus niet van de crew):

DPC-flex doet op dit moment niks meer of minder dan een ander subteam, terwijl er in het begin zoiets was van "DPC-flex helpt daar waar nodig, snel en effectief!"..

tenzij je een reden kan aanvoeren waarom dpc-flex als enige subteam nog wel reclame zou mogen maken zou ik dan ook stellen dat dit ook afgelopen moet zijn..

[ps. je titel doet vermoeden dat de crew tegen dpc-flex is.. kies in vervolgd een wat tactischere titel ;)]

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 16:17 schreef Sequence het volgende:
"DPC-flex helpt daar waar nodig, snel en effectief!"..
Dat is precies de policy, maar door een gebrek aan mensen vallen de resultaten niet zo op, daarom juist wel reclame maken.
Er is trouwens besloten om voor het overzicht naar 1 project te gaan, want 2 projecten was idd. een beetje te ambitieus, maar dat had ook vooral met de verschillende clients te maken.

• Sequence

Sequence

Online marketing

maar waarom zouden jullie wel reclame mogen maken, en andere subteams niet? andere teams helpen DPC toch net zoals jullie :?

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 16:27 schreef Sequence het volgende:
maar waarom zouden jullie wel reclame mogen maken, en andere subteams niet? andere teams helpen DPC toch net zoals jullie :?
Ja maar andere teams gaan vooral voor een hoge overall notering en DPC-flex gaat vooral voor een hoge output bij een project waar het nodig is.
Anders zouden we gewoon 1 project heel erg lang doen...

• Sequence

Sequence

Online marketing

dan zou je dus teams op hun project gaan discrimineren, van "jij doet RC5, geen reclame.. oooh G@H: ga je gang.."

• Tha_Snail
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 12:25
Op donderdag 06 september 2001 16:30 schreef Sequence het volgende:
dan zou je dus teams op hun project gaan discrimineren, van "jij doet RC5, geen reclame.. oooh G@H: ga je gang.."
"Jij bent lid van DPC-flex, die niet uit eigen belang aan projecten mee doet waar dat nodig is, maar uit het belang van heel DPC, jij mag reclame maken. Geen lid van DPC-flex, maar doe je het voor jezelf of voor een subteam? Nee, dan geen reclame, want dan trek je mensen naar jouw subteam waar DPC verder geen baat van ondervindt."

DPC-flex staat wel vrij hoog in de G@H noteringen, 15e overall geloof ik, maar de verdeeldheid over 2 projecten (sommigen vinden de G@H-client niet zo best) doet ons toch de das om. Daarom is unaniem besloten om te gaan ECCpen, ook omdat daar de schreeuw om hulp luider blijkt te zijn (onze 1e plaats wordt bedreigd).

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 16:30 schreef Sequence het volgende:
Nee, het gaat erom dat subteams gewoon (bijv.) RC-5 doen voor onbepaalde tijd, ook als DPC al lang en breed onbedreigd op 1 staat, terwijl DPC-flex nou juist naar "kleinere" projecten gaat om DPC een duw in de rug te geven.
Wat G@H trouwens betreft, dat wordt (weer) ECCp, omdat de verwachting (en ook wel terecht) is dat we ons op 1 project per keer richten en dat is door de client van G@H erg slecht te doen. Bovendien lopen er bij ECCp momenteel een paar teams in op DPC, dus ze kunnen wel wat extra hulp gebruiken.

• Sequence

Sequence

Online marketing

klinkt allemaal heel idealistisch :P maar als bijv QU|CCC zich nou op ECCp zou storten zouden ze zeker ook weer reclame mogen maken in jou optiek? :?

• Tha_Snail
Op donderdag 06 september 2001 16:17 schreef Sequence het volgende:
DPC-flex doet op dit moment niks meer of minder dan een ander subteam, terwijl er in het begin zoiets was van "DPC-flex helpt daar waar nodig, snel en effectief!"..

tenzij je een reden kan aanvoeren waarom dpc-flex als enige subteam nog wel reclame zou mogen maken zou ik dan ook stellen dat dit ook afgelopen moet zijn..
Wij hadden even te maken met een lichte depressie :)

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan snel en effectief, hoe snel en effectief we zijn zal blijken de komende dagen in de ECCp-stats, als alle G@H machientjes worden omgezet naar ECCp. Om meer te kunnen helpen hebben we natuurlijk meer leden nodig, daarvoor is reclame ook zeer belangrijk voor ons, naast het laten zien dat onze organisatie degelijk is, en dat we de doelen die we nastreven (onder andere dus dat "snel en effectief") ook echt nastreven.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
Ok paar dingetjes dan omdat je het zo vriendelijk vraagt (not)
Op donderdag 06 september 2001 16:06 schreef m.m het volgende:

Op dat moment rees bij mij de vraag: "Waar zijn jullie nou mee bezig jongens?". Ik ben er op dat moment maar niet verder op ingegaan. Ik denk dat de DPC-crew maar eens een definitief besluit moet nemen of ze DPC-flex als subteam moeten zien of niet:

Ik ben de DPC crew niet, ik ben er hoogstends 'lid' van. Sequence is officieel geloof ik geen crew. Ikarus is geen crew. Als ik wat in mijn eigen kanaal (#keyserver) roep dan is dat niet automagisch de mening van de DPC crew. Het is iig totaal onbeschoft om een discussie daar gevoerd zomaar even naar GoT te copy-pasten. "De DPC crew" heeft het iig niet over DPC flex gehad. Sterker nog, de thread waar we het over hadden (aankondiging DPC-flex subteamforum) staat hier gewoon ergens onder deze thread, geopend en wel. Wat is het probleem dan :?

-> Het argument van te weinig output gaat niet meer op omdat ik deze week op school 25 900mhz celerons geassimileerd heb die binnenkort eccp kunnen doen (met de nieuwe client, lopen nu nog even rc5 om de boel te testen)

Te weinig output? Waar haal je dat idee nou weer van daan? En wat heeft het met deze discussie te maken?

-> De chaotische/geen leiding lijkt me ook niet meer geldig.

Iemand heeft DPC-flex opgezet met het idee om naar projecten waar het nodig is wat extra kracht toe te schuiven. Als alle DPC-flexers vervolgens zelf een project kiezen is van enigerlij leiding zowiezo geen sprake. Maar dat doet ook niet terzake in deze discussie, evt leiding binnen DPC-flex is de zaak van DPC-flex en niet de mijne.

-> Ga niet 'reclame' het ene moment toestaan en het andere moment niet, wees duidelijk & eenzijdig.

Subteamreclame is nooit toegestaan.

Tevens is me opgevallen dat de manier van toespreken door de dpc-crew de afgelopen maand niet bepaald vriendelijk was -note wel, ik ben niet door iedereen aangesproken red.-

Je moet mijn persoonlijke uitspraken niet verwarren met die van wie dan ook, en zeker niet met die van de DPC crew. Ik geloof niet dat wij (Dutchman en MM) het uberhaupt nooit over 'officiele' DPC gerelateerde zaken hebben gehad. Als jij vind dat je niet vriendelijk door mij ter woord gestaan wordt dan moet je mij daarop aanspreken, persoonlijk, niet op GoT, en zeker niet 'de DPC crew'. Verder wil ik nog even meedelen dat ik altijd het beste voor heb met de wereld, de mensheid en vooral de DPC koeien }:O en zelden tot nooit in een onvriendelijke bui ben (nu wel maar dat komt vn door deze thread). Als je op IRC een keertje gekicked wordt ofzo moet je zowiezo niet gaan janken, dat is IRC.

We spend our years as a tale that is told

• Tha_Snail
Op donderdag 06 september 2001 16:37 schreef Sequence het volgende:
klinkt allemaal heel idealistisch :P maar als bijv QU|CCC zich nou op ECCp zou storten zouden ze zeker ook weer reclame mogen maken in jou optiek? :?
Op donderdag 06 september 2001 16:35 schreef tha_snail het volgende:
"Jij bent lid van DPC-flex, die niet uit eigen belang aan projecten mee doet waar dat nodig is, maar uit het belang van heel DPC, jij mag reclame maken. Geen lid van DPC-flex, maar doe je het voor jezelf of voor een subteam? Nee, dan geen reclame, want dan trek je mensen naar jouw subteam waar DPC verder geen baat van ondervindt."
Oftewel: Pas als QU|CCC niet uit eigen belang mee zou doen aan ECCp, als ze een vrij hoge score neer zouden zetten en vooral: als G@H hulp nodig heeft, dat ze daar naar toe zouden flexen, dan pas mogen ze in mijn optiek reclame maken voor hun team. Maar dan zou QU|CCC ook een echt DPC-flex team worden, flexen tussen projecten in het belang van heel DPC.

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 16:37 schreef Sequence het volgende:
Ja, het is moeilijk uitleggen/begrijpen misschien, maar naar mijn bescheiden mening hebben bv. de QUCCC een ander uitgangspunt, die gaan nl. voor de "kroon" en DPC-flex niet, die gaan voor de hulp.

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op donderdag 06 september 2001 16:42 schreef tha_snail het volgende:

[..]

Oftewel: Pas als QU|CCC niet uit eigen belang mee zou doen aan ECCp, als ze een vrij hoge score neer zouden zetten en vooral: als G@H hulp nodig heeft, dat ze daar naar toe zouden flexen, dan pas mogen ze in mijn optiek reclame maken voor hun team. Maar dan zou QU|CCC ook een echt DPC-flex team worden, flexen tussen projecten in het belang van heel DPC.
iedereen flusht in het belang van DPC! ongeacht welk project..

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Het is inderdaad waar dat DPC-Flex niet meer voldoet aan het eerste doel.
Eerst was het doel, snel effe ECCp op #1 zetten, en daarna G@H in de top10.

Daar waren toen best wel veel voorstanders voor die beloofden mee te doen.

Nu ECCp al lang op #1 staat blijven veel mensen toch maar ECCp doen, en gaan niet mee naar G@H
Sommigen stappen zelfs uit het flexteam.

Ik vind dat het Flexteam maar voor één project tegelijk actief moet zijn. Verder zou het ook duidelijk herkenbaar moeten zijn door in de DPCH stats onder één naam te staan en niet onder meerdere namen. Eventueel kunnen daar natuurlijk wel weer flexstats achter staan. ;)

Je blijft natuurlijk houden dat de combinatie client-besturingssysteem niet altijd werkt, dus je zal altijd wel houden dat een paar flex-pc's een ander project doen. Maar stel dan ook vast welk project dat dan moet zijn, of liever nog, laat die paar PC's gewoon op een eigen userid werken.
Anders krijg je alleen maar verwarring. Voor veel mensen is het denk ik niet erg duidelijk wat DPC-Flex nu eigenlijk voor staat.

Ik weet best dat het hele Flex gebeuren goed bedoeld is, en niet als een ordinair subteam is opgericht. Ik wil het initiatief dus ook niet afkraken.

KoW }:O

PS. Bovenstaande is mijn mening, en die is niet negatief bedoeld tov DPCF
PS2. Ik behoor niet tot de DPC-crew (weet niet eens precies wat voor functies die hebben)

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 16:45 schreef Sequence het volgende:

[..]

Ja maar je moet het zien als een team dat "het goede voorbeeld" geeft, zodat bepaalde projecten meer belangstelling/steun krijgen.

• Sequence

Sequence

Online marketing

je moet het zien dat er geen reden is dat jullie als uitzondering zouden moeten worden gezien op de "subteam-reclame-verboden"-regel...

Verwijderd

Even reagerend op 't DPC-FLEX verhaal.

Het hele idee is natuurlijk erg mooi, en het blijkt dat er tot nu toe weinig van terecht is gekomen.
Iets dergelijks moet je mijn inziens dan ook anders aanpakken dan tot nu toe is gebeurd.

Om te beginnen zou ik op de DPC site een DPC-FLEX link maken, waar de gedachtengang achter
DPC-FLEX uitvoerig wordt beschreven.
Een overzicht van wat men bij welke projecten wil bereiken zou ook welkom zijn. zodat men
een idee heeft van waar men aan gaat beginnen!

Daarna een mogelijkheid om je aan te melden bij DPC-FLEX. met opgave van aantal system of Mhz o.i.d.
zodat grofweg berekend kan worden wat DPC-FLEX in zijn mars heeft en hoelang het ongeveer gaat duren
als het een bepaald project ondersteund gaat worden door DPC-FLEX.

Uiteraard zullen de leden van DPC-FLEX aan een aantal voorwaarden moeten voldoen.
Men mag aannemen dat alle leden, alle door hun opgegeven system binnen x aantal dagen in zullen
zetten voor het op dat moment draaiende project. Kan men daar niet aan voldoen, kun je nog een
waarschuwing de deur uit doen, en ze bij een 2e 'overtreding' schrappen als zijnde DPC-FLEX lid.
Dit niet omdat ze niet deugen o.i.d. maar als men zich niet aan de regels houdt, komt zoiets niet
van de grond.

Het mooiste zou nog zijn dat aan het lidmaatschap van DPC-FLEX een aantal privileges zouden zitten
(vraag me niet welke! :))

My 2 cents,...

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als DPC-flex geen subteam is maar een flexibel inzetbare DPC taskforce. Dan zou de leiding in hadden moeten liggen van de DPC-crew. Zij zouden dan moeten bepalen bij welk project DPC hulp nodig heeft.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• Tha_Snail
Op donderdag 06 september 2001 16:45 schreef Sequence het volgende:
Dat is waar. Heel klein maartje: Maar DPC-flex geeft verder niet om MF-kronen, daily/overall 1e plaatsen en de subteamstrijd.
Op donderdag 06 september 2001 16:46 schreef KoW het volgende:
Het is inderdaad waar dat DPC-Flex niet meer voldoet aan het eerste doel.
Eerst was het doel, snel effe ECCp op #1 zetten, en daarna G@H in de top10.
Even tussendoor: Dat is zo goed als gelukt hè :)
Nu ECCp al lang op #1 staat blijven veel mensen toch maar ECCp doen, en gaan niet mee naar G@H
Sommigen stappen zelfs uit het flexteam.

Ik vind dat het Flexteam maar voor één project tegelijk actief moet zijn.
Ook even tussendoor: Door het vele aandringen van iedereen is dat dus ook zonet besloten: Allen over op ECCp-109.
Verder zou het ook duidelijk herkenbaar moeten zijn door in de DPCH stats onder één naam te staan en niet onder meerdere namen. Eventueel kunnen daar natuurlijk wel weer flexstats achter staan. ;)
Weer even tussendoor: Dat zou geweldig zijn!
Je blijft natuurlijk houden dat de combinatie client-besturingssysteem niet altijd werkt, dus je zal altijd wel houden dat een paar flex-pc's een ander project doen. Maar stel dan ook vast welk project dat dan moet zijn, of liever nog, laat die paar PC's gewoon op een eigen userid werken.
Anders krijg je alleen maar verwarring. Voor veel mensen is het denk ik niet erg duidelijk wat DPC-Flex nu eigenlijk voor staat.
Dat is waar. Tijdelijke FAQ, ik weet niet of MM hem al heeft gezien omdat 'ie net offline ging met z'n telefoonlijn, maar er was behoefte aan op dat moment.
Op donderdag 06 september 2001 16:50 schreef Sequence het volgende:
je moet het zien dat er geen reden is dat jullie als uitzondering zouden moeten worden gezien op de "subteam-reclame-verboden"-regel...
Ok, dan we kunnen bij DPC-flex ook het woord subteam gewoon achterwege laten, en het gewoon..
een flexibel inzetbaar DPC taskforce
...noemen. Zou dat enige meningsverschillen wegnemen?
Op donderdag 06 september 2001 16:53 schreef Sirix het volgende:
Het hele idee is natuurlijk erg mooi, en het blijkt dat er tot nu toe weinig van terecht is gekomen.
Er is wel wat van terecht gekomen :) Er is nu een DPC-flex taskforce met een eigen IRC kanaal en forum, en dat team beschikt over een aantal MHzen dat ingezet wordt bij hulpbehoevende projecten, op dit moment ECCp.
Om te beginnen zou ik op de DPC site een DPC-FLEX link maken, waar de gedachtengang achter
DPC-FLEX uitvoerig wordt beschreven.
Request aan Chaos voor de nieuwe DPC-site :) En zal, als alsnog blijkt dat DPC-flex een succes is, de taskforce worden opgenomen in de DPC-FAQ?
Een overzicht van wat men bij welke projecten wil bereiken zou ook welkom zijn. zodat men
een idee heeft van waar men aan gaat beginnen!
Zoiets zou op het forum moeten komen.
Daarna een mogelijkheid om je aan te melden bij DPC-FLEX. met opgave van aantal system of Mhz o.i.d.
zodat grofweg berekend kan worden wat DPC-FLEX in zijn mars heeft en hoelang het ongeveer gaat duren
als het een bepaald project ondersteund gaat worden door DPC-FLEX.
Vooralsnog is aanmelden niet verplicht, de gegevens om mee te doen met DPC-flex ECCp zijn vrijgegeven. Dat 2e idee lijkt mij wel leuk maar een beetje onuitvoerbaar wegens een boel variabelen, bv. dat je niet weet hoe lang een pc zal aanstaan en hoeveel er op gewerkt wordt. Maar het is een idee dat toegevoegd kan worden aan de ideeënlijst :)
Uiteraard zullen de leden van DPC-FLEX aan een aantal voorwaarden moeten voldoen.
Men mag aannemen dat alle leden, alle door hun opgegeven system binnen x aantal dagen in zullen
zetten voor het op dat moment draaiende project. Kan men daar niet aan voldoen, kun je nog een
waarschuwing de deur uit doen, en ze bij een 2e 'overtreding' schrappen als zijnde DPC-FLEX lid.
Dit niet omdat ze niet deugen o.i.d. maar als men zich niet aan de regels houdt, komt zoiets niet
van de grond.
Deze regels zijn er bewust nog niet omdat we niemand willen wegjagen: Het team is er nu gewoonweg nog te klein voor. Maar misschien iets voor de toekomst :)
Het mooiste zou nog zijn dat aan het lidmaatschap van DPC-FLEX een aantal privileges zouden zitten
(vraag me niet welke! :) )
Dat zou een hele motivatie kunnen zijn :) DPC-flex caps/pads/shirts :D

• Tha_Snail
Op donderdag 06 september 2001 17:34 schreef Bloem25 het volgende:
Als DPC-flex geen subteam is maar een flexibel inzetbare DPC taskforce. Dan zou de leiding in hadden moeten liggen van de DPC-crew. Zij zouden dan moeten bepalen bij welk project DPC hulp nodig heeft.
Ja, maar dan krijgen we weer een roddeltje van "Ja, de leiding/organisatie was niet goed, DPC-flex is overgenomen door de DPC-crew", op zoiets negatiefs zijn we natuurlijk niet uit :) En misschien heeft de DPC-crew wel andere dingen te doen :? * Tha_Snail weet dat niet. Maar DPC-flex is nu een flexibel inzetbare DPC taskforce die een beetje los staat van de organisatie van DPC in het geheel.

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op donderdag 06 september 2001 16:50 schreef ik het volgende:

tha_snail antwoorde daarop met:

Ok, dan we kunnen bij DPC-flex ook het woord subteam gewoon achterwege laten, en het gewoon..

een flexibel inzetbaar DPC taskforce

...noemen. Zou dat enige meningsverschillen wegnemen?
dus door het onder een andere noemer te plaatsen zouden jullie als enige wel reclame mogen maken?? het is me nog steeds niet duidelijk eigenlijk waarom jullie jezelf zien als een team dat als enige (!) wel reclame zou mogen maken... :?

• Tha_Snail
Op donderdag 06 september 2001 17:45 schreef Sequence het volgende:
dus door het onder een andere noemer te plaatsen zouden jullie als enige wel reclame mogen maken?? het is me nog steeds niet duidelijk eigenlijk waarom jullie jezelf zien als een team dat als enige (!) wel reclame zou mogen maken... :?
( * Tha_Snail blijft gewoon proberen :P )

Ok, paar puntjes:
zouden jullie als enige
jullie jezelf zien als een team
Voor zover ik weet is DPC-flex het enige flexible DPC taskforce (ik ga het niet meer een subteam noemen, dat is het gewoon niet, het voert geen strijd met andere subteams, het is gewoon een speciaal groepje DPC leden). No offence intended trouwens. Die taskforce kan DPC op diverse manieren van nut zijn, waarvoor volgens mij best reclame mag worden gemaakt. Nee, ik noem het ook geen reclame meer |:( dat is het namelijk nou ook weer niet. Het is een beetje de bedoeling dat DPC-flex en de doelen van DPC-flex bekend worden bij veel DPCers. Dat ze niet meer verrassend opkijken als DPC-flex hoog in de stats staat bij ons doelproject, en dat sommigen het idee misschien zo aanspreekt dat ze bereid zijn een computertje in te zetten voor "het goede doel". Nee, dat noem ik niet "het goede doel", dat is dan bedoeld als een quote van die mensen. "Heej, de principes van dat taskforce spreken mij wel aan. Ik ben bereid te helpen voor dit volgens mij goede doel!"

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Wij helpen DPC ook waar nodig, voorlopig vooral RC5 maar als het echt moet gaan we zo iets anders doen.

If Mag ik nu ook reclame gaan maken voor ons subteam=NO!!!!then
waarom flex dan wel?
else
Ok dan ;)
end if

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Sequence

Sequence

Online marketing

en dat bedoel ik nou!

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Is die taskforce waar je het over hebt niet gewoon heel DPC, iedereen die meeflushed voor DPC is al lid van de DPC taskforce. Via dit forum worden de mensen opgeroepen om zich in te zetten voor bepaalde projecten, daar waar hulp nodig is.. So what's new?

Zodra je een groepje gaat vormen met een eigen team (ok als jij wil 'taskforce') naam dan heet zo iets gewoon een subteam.

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op donderdag 06 september 2001 18:12 schreef RobzQ het volgende:
Is die taskforce waar je het over hebt niet gewoon heel DPC, iedereen die meeflushed voor DPC is al lid van de DPC taskforce. Via dit forum worden de mensen opgeroepen om zich in te zetten voor bepaalde projecten, daar waar hulp nodig is.. So what's new?

Zodra je een groepje gaat vormen met een eigen team (ok als jij wil 'taskforce') naam dan heet zo iets gewoon een subteam.
iig nog iemand die het doorheeft! :+

edit:
standpunt is duidelijk, geen subteamreclame.. waarom zou flex niet onder die categorie vallen..

Verwijderd

als ik het goed begrijp is DPC-FLEX dus GEEN subteam.
Het levert dus geen strijd met andere subteams.
Wat is dan het probleem? iedereen kan dan toch voor zichzelf uitmaken of hij/zij wil flexen of niet?
Subteams kunnen dan DUS ook bedenken of ze meedoen met het flex-principe, wat ik betwijfel, want subteams gaan voor goede stats en flex niet.

Ik vind de doelstelling van flex heel goed, want DPC wil in alle notaties 1e (blijven) staan.
Soms zijn er projecten waarin DPC een plaats dreigt te dalen en daar biedt DPC-flex de helpende hand, om ervoor te zorgen dat de eerste plaats gerealiseerd kan worden.
Conslusie: DPC-flex werkt mee aan de doelstellingen van DPC.
Daarom vind ik dat DPC niet als een subteam moet worden gezien, maar als onderdeel van DPC.

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op donderdag 06 september 2001 18:22 schreef RagingVortex het volgende:
als ik het goed begrijp is DPC-FLEX dus GEEN subteam.
Het levert dus geen strijd met andere subteams.
Wat is dan het probleem? iedereen kan dan toch voor zichzelf uitmaken of hij/zij wil flexen of niet?
Subteams kunnen dan DUS ook bedenken of ze meedoen met het flex-principe, wat ik betwijfel, want subteams gaan voor goede stats en flex niet.
dat begrijp je verkeerd, het is WEL een subteam, je kan het een andere naam geven, maar daar wordt het niks anders van..
en..
Ik vind de doelstelling van flex heel goed, want DPC wil in alle notaties 1e (blijven) staan.
Soms zijn er projecten waarin DPC een plaats dreigt te dalen en daar biedt DPC-flex de helpende hand, om ervoor te zorgen dat de eerste plaats gerealiseerd kan worden.
Conslusie: DPC-flex werkt mee aan de doelstellingen van DPC.
Daarom vind ik dat DPC niet als een subteam moet worden gezien, maar als onderdeel van DPC.
andere subteams zijn ook onderdeel van DPC, iedereen werkt mee aan de doelstellingen van DPC (we zijn niet voor niks zo groot geworden!), flex doet net alsof ze overal boven staan..

Verwijderd

Een DPC-Flex zou geen reclame moeten maken, maar wel meer ondersteuning moeten hebben dan dat het nu heeft. Ik vind dat tha_snail en MM op een schandalige manier de grond in worden geboord, en daarbij hun (briljante, ookal is het eerder uitgevonden) idee.

Ik doneer hierbij een athlon tbird 1.2 ghz namens I'R Cow aan DPC-Flex. Andere subteams kunnen hier een voorbeeld aan nemen.*

*Ik doe deze actie als lid van I'R Cow, maar niet als vertegenwoordiging van I'R Cow, MAW, mijn woorden staan voor mij, en niet voor heel I'R Cow.

Geef even de instellingen door en ik zet hem over.

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FLEX is toch geen sub-team ze helpen ieder project wat dat nodig heeft dit houdt de strijd bij die projecten ook actiever dus zeur niet zo en laat flex toch flexxen

flex-ON

• Tha_Snail
Op donderdag 06 september 2001 18:09 schreef RobzQ het volgende:
Wij helpen DPC ook waar nodig, voorlopig vooral RC5 maar als het echt moet gaan we zo iets anders doen.

If Mag ik nu ook reclame gaan maken voor ons subteam=NO!!!!then
waarom flex dan wel?
else
Ok dan ;)
end if
* Tha_Snail krijgt kramp in z'n vingers van dit gediscuzeur :P

Over reclame maken houd ik op, jullie (RobzQ en Sequence) hebben me compleet overtuigd en gek gekregen :P Geen subteamreclame, als iemand nog even de precieze definitie van subteamreclame wil geven? "Join allen DPC-flex" is neem ik aan reclame. In hitparade: "Gefeliciteerd DPC-flex met jullie mijlpaal" is neem ik aan geen reclame. Een topic openen "Hoeveel MHzen zitten er op dit moment in het DPC-flex taskforce", is dat reclame? In een topic reageren op de vraag naar DPC-flex "Neem eens een kijkje op ons IRC kanaal of ons forum, en vraag en discussier daar mee", is dat reclame?

* Tha_Snail heeft mbv dit topic genoeg reclame gemaakt voor DPC-flex, de complete definitie van DPC-flex en alle nobele doelen enz staan wel in dit topic, of wil MM hem nog omhoog houden?
Op donderdag 06 september 2001 18:12 schreef RobzQ het volgende:

Neeeee, nou vind ik dat je net iets te ver gaat :D

Die taskforce-mensen zijn grotendeels zelf nog steeds lid van een subteam. In tijden van rust voor DPC-flex gaan ze neem ik aan ook voor hun subteam verder. Maar zodra onze positie bij een project opeens bedreigd wordt, wordt DPC-flex opgeroepen die dan toeslaat om de output van DPC eens flink de lucht in te helpen. Datzelfde geldt bij het deelnemen aan een nieuw project. Omdat de meeste flexers al lid zijn van een subteam, wil ik DPC-flex niet de benaming subteam geven. Maar wie ben ik :P Laat mij maar fijn mijn bescheiden meninkje houden ;)

Dan nog:
Op donderdag 06 september 2001 18:27 schreef Sequence het volgende:
dat begrijp je verkeerd, het is WEL een subteam, je kan het een andere naam geven, maar daar wordt het niks anders van..
Of het wel of niet een subteam is, daar heeft niet iedereen dezelfde mening over. Zie ook de poll op WDO, "Moet DPC-flex een subteam worden?". Tja.
andere subteams zijn ook onderdeel van DPC, iedereen werkt mee aan de doelstellingen van DPC (we zijn niet voor niks zo groot geworden!), flex doet net alsof ze overal boven staan..
Au, als dat het gene was dat boven kwam drijven, dan spijt mij dat erg :'(

Wij staan niet boven andere subteams of DPC, eigenlijk ook niet op hetzelfde of een lager niveau. Zoiets valt IMHO niet te vergelijken. Op dit moment, nu DPC-flex bezig is met ECCp, zijn we aldaar niet meer dan 1 van de subteams die ECCp doen. Nou, geen geflame meer, geen afkraakprocedures en wat dan ook, 't is avond, ik ben moe :z

Graze on }:O

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Waarom mag er geen subteam reclame gemaakt worden? Omdat er strijd is tussen subteams onderling en dit op zich dus oneerlijk zou zijn. Zo heb ik het altijd begrepen tenminste. Een subteam creeer je omdat je hoger wil eindigen dan een ander subteam.

DPC Flex voert geen strijd, wil niet no 1. veroveren in de dailies of iets anders. Dat begrijp ik niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt over reclame maken voor DPC Flex?

Andere grote teams crunchen maar door met RC5 (gelopen project, afgezien van key vinden :P ) terwijl G@H en Eccp dringend hulp kunnen gebruiken. Is hun goed recht, met RC5 is het allemaal begonnen. Maar als er dan zoiets als DPC Flex opgericht wordt lijkt het me niet meer dan logisch dat dit niet als normaal subteam wordt gezien.

• 0rbit
  • Laatst online: 20-05 13:55
Tja... dit alles lezende vraag ik me af of het niet beter was geweest DPC-flex niet zozeer als 'subteam'-achtige op te zetten; Dus met eigen accounts.

Misschien was het beter geweest vooral de nadruk te leggen op dat DPC-leden meer aandacht zouden mogen besteden aan de projecten die op dat moment hulp nodig hebben...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Op donderdag 06 september 2001 16:40 schreef Dutchman! het volgende:
Ik ben de DPC crew niet, ik ben er hoogstends 'lid' van. Sequence is officieel geloof ik geen crew. Ikarus is geen crew. Als ik wat in mijn eigen kanaal (#keyserver) roep dan is dat niet automagisch de mening van de DPC crew. Het is iig totaal onbeschoft om een discussie daar gevoerd zomaar even naar GoT te copy-pasten. "De DPC crew" heeft het iig niet over DPC flex gehad. Sterker nog, de thread waar we het over hadden (aankondiging DPC-flex subteamforum) staat hier gewoon ergens onder deze thread, geopend en wel. Wat is het probleem dan
Even corrigeren:
a: Ikarus is wel crew :)
b: #KeyServer is van mij en niet van jou :)

En verder:
c: Ik heb het nog nooit over DPC-Flex gesproken met anderen, geen overleg gehad, verder heeft de hele crew zich nog niet echt druk gemaakt omtrent flex, alles wat zich nu rond flex afspeelt is voor iedereen onder eigen titel.

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 19:11

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Op donderdag 06 september 2001 22:14 schreef Mr_Atheist het volgende:
Tja... dit alles lezende vraag ik me af of het niet beter was geweest DPC-flex niet zozeer als 'subteam'-achtige op te zetten; Dus met eigen accounts.

Misschien was het beter geweest vooral de nadruk te leggen op dat DPC-leden meer aandacht zouden mogen besteden aan de projecten die op dat moment hulp nodig hebben...
idd, imho is het flex principe ook steun bieden waar het nodig mocht zijn bij de projecten waar we niet bovenaan staan. Dat hier een taskforce voor opgesteld is vind ik eigenlijk een beetje overdreven, aangezien het beter zou zijn geweest dat de DPC'ers dit zelf zouden zien en uitvoeren. Niks ten nadele van DPC-flex, het blijft een goed initiatief en ik hoop dat hierdoor de projecten die wat meer steun kunnen gebruiken dit ook krijgen (ofwel via eigen initiatief danwel via flex)

Zodoende concludeer ik uit m'n eigen lange verhaaltje dat het uitdragen van de flex mentaliteit broodnodig is, maar het overhalen om DPC-flex te joinen iets minder mag.

mijn twee eurocentjes

Verwijderd

Maar een bump omhoog, aangezien ik mijn instellingen nog niet heb :)

Verwijderd

LoWLaNDeR

Voor G@H is dat: DPC_flex account=1651007169

• Sequence

Sequence

Online marketing

Zodoende concludeer ik uit m'n eigen lange verhaaltje dat het uitdragen van de flex mentaliteit broodnodig is, maar het overhalen om DPC-flex te joinen iets minder mag.
beswel een opmerking wat mijn opvatting goed onder woorden brengt!

Verwijderd

Echt zonde dat initiatieven de grond in worden geboord. Hulp aanbieden, meedenken of met alternatieven komen is toch ook een optie?
We staan allemaal aan dezelfde kant hoor. Verzakken we nou in een ambtenaren cultuur waarin we bang zijn voor nieuwe dingen? 'We hebben regels en daar houden we ons krampachtig aan vast'.
Ik vind het DPC-flex gebeuren helemaal geen verkeerd idee. Misschien moet het hier en daar wat anders maar wat maakt dat nou uit? Nu het niet helemaal uit de verf komt zou het sieren om hier en daar te helpen met advies of suggesties in plaats van te regelneuken.

• Sequence

Sequence

Online marketing

ik krijg zo langzamerhand het idee dat iedereen vind dat ik DPC-flex de grond in boor..

nee, da's nie waar, ik vind het een supertof idee, alleen zie ik niet in (en daar gaat het mij om!) waarom zij wel reclame zouden mogen maken terwijl andere subteams dat niet mogen..

• Chaos
  • Niet online
Echt zonde dat initiatieven de grond in worden geboord.
Hoe kom je erbij dat er dingen de grond in geboord worden? Er is een meningsverschil tussen MM en een paar mensen in #keyserver en MM geeft er blijkbaar de voorkeur aan om dat op het forum uit te vechten. :)

DPC-flex is een leuk idee, alleen de uitvoering ervan loopt niet bepaald soepel. Mij lijkt het ook veel handiger om iedereen gewoon onder zijn eigen naam/bij zijn eigen subteam te houden en een simpel nieuwsbriefje te maken om de flex'ers die zich opgeven op de hoogte te houden ofzo.

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

* RobzQ vind dat hele flex gebeuren eerder iets voor het forum hier of voor op dutchpowercows.org en ziet niet de noodzaak om dat allemaal apart te gaan doen.

Doe je het wel apart (eigen forum, eigen subteam naam, eigen nieuwsbrief e.d.) dan is flex niet anders als de andere subteams hier.

Als men wil dat DPC leden zich inzetten voor een ander project (daar waar hulp nodig is) dan kan men (de DPC crew) dit gewoon op/in dit forum plaatsen! Mensen die graag 'flex-werken' ;) kunnen vervolgens zelf kiezen of ze hieraan mee willen doen of niet.

Flex is hiervoor niet nodig.

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Op vrijdag 07 september 2001 00:25 schreef Chaos het volgende:

[..]
DPC-flex is een leuk idee, alleen de uitvoering ervan loopt niet bepaald soepel. Mij lijkt het ook veel handiger om iedereen gewoon onder zijn eigen naam/bij zijn eigen subteam te houden en een simpel nieuwsbriefje te maken om de flex'ers die zich opgeven op de hoogte te houden ofzo.
Het lijkt mij wel een idee om iedereen die wil flexen gewoon onder zijn eigen naam, dan wel een algemeen flex-account te laten werken. Dat is dus een keuze die mensen zelf kunnen maken, bijv. als je bij OGR met je eigen team al leuk in de stats staat, maar nu Genome doet kan je dan tijdelijk in geval van nood onder je eigen team weer terug naar OGR. Als er dan een probleem bij EccP is waar je niet aan mee doet kan je tijdelijk een aantal clients onder flex mee laten draaien.

Daarnaast lijkt het mij handig om per week te bepalen welk project de week erop hulp nodig heeft, en te vragen op het forum om mensen om het doel van de volgende week te ondersteunen (niet iedereen zal dit gemakkelijk kunnen ivm clients die niet altijd berijkbaar zijn). Tevens kan je in geval van acuut probleem (bijv. TA en SO mergen bij EccP oid) een draadje opzetten om snel capaciteit naar dat bepaalde project te krijgen.

Op deze manier ben je en flexibel, en de rest van DPC ziet ook dat flex als een soort non-profit brandweer van project naar project gaat, en je creeert de situatie dat mensen tijdelijk onder het flex-account kunnen inspringen als dat nodig is en als het niet nodig is weer terug naar hun eigen project gaan.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Het lijkt mij wel een idee om iedereen die wil flexen gewoon onder zijn eigen naam, dan wel een algemeen flex-account te laten werken
Een subteam dus!

• Chaos
  • Niet online
Precies, als je niet op 1 wil staan als DPC-flex kun je veel beter zorgen dat dat ook gewoon niet kan gebeuren. Mensen gewoon onder hun eigen naam laten meedoen dus. :)

Verwijderd

Nu de kruitdampen een beetje opgetrokken zijn en de storm een beetje is gaan liggen ;) zou ik willen concluderen dat er een hoop argumenten voor en tegen zijn gegeven, maar aangezien er maar 1 groepering, nl. de DPC-crew, is die bepaald wat er wel en niet op dit forum gebeurt, zal er geen reclame gemaakt mogen worden op het DPC-forum en is DPC-flex "gewoon" een subteam.
Dit om discriminatie van andere subteams te voorkomen en ook vanwege het feit dat DPC-flex niet in "beheer" is van de DPC-crew, waardoor geen uitzonderingspositie bestaat.
Het enige wat ik mij wel nog afvraag (zonder weer een hele discussie te willen opstarten) is waarom DPC-flex eerst wel toestemming kreeg om reclame te maken en wat ons op dat moment anders maakte dan anderen.

• Chaos
  • Niet online
DPC-flex is een prima idee, maar er wordt nu een subteam opgericht dat er totaal niets mee te maken heeft. Het zorgen dat een deel van de leden snel van project wisselt als dat nodig is en het verenigen van al die mensen in één subteam zijn twee totaal verschillende dingen.

Mensen oproepen om een project te joinen dat hulp nodig heeft, dat was het idee achter DPC-flex waar iedereen het mee eens was, is prima. Maar eigenlijk doet het er dan totaal niet toe wie dat zijn, al zijn het elke keer andere mensen, het effect van mensen die overstappen is hetzelfde.

MMs DPC-flex subteam joinen heeft totaal niets met DPC-flex te maken. Het mensen oproepen om op naam van DPC-flex te gaan flushen is dan ook gewoon reclame maken voor je subteampje en daarmee tegen de forumpolicy.

Jullie moeten IMHO meer energie steken in het onwikkelen van het flex-idee (hoe gaan we zorgen dat mensen gecoördineerd van het ene naar het andere project overstappen, hoe bereiken we mensen die aangeven dat te willen het effectiefst) en niet in het promoten van jullie subteampje dat toevallig DPC-flex heet en voor het overgrote deel uit flexers bestaat.

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op vrijdag 07 september 2001 12:25 schreef Chaos het volgende:
Mensen gewoon onder hun eigen naam laten meedoen dus. :)
Amen! Daar sluit ik me bij aan.

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 12:50 schreef Chaos het volgende:
DPC-flex is een prima idee, maar er wordt nu een subteam opgericht dat er totaal niets mee te maken heeft. Het zorgen dat een deel van de leden snel van project wisselt als dat nodig is en het verenigen van al die mensen in één subteam zijn twee totaal verschillende dingen.
Dat het team er totaal nix mee te maken heeft spreek je zelf gelukkig ook tegen verderop in je bericht, maar mensen die de intentie hebben om van project te wisselen indien nodig en deze verenigen zijn niet 2 verschillende dingen, omdat je zo het georganiseerder kunt laten verlopen. Er wordt nl. zo door enkele mensen besloten welk project er gedaan wordt en dan weet ook iedereen waar hij/zij aan toe is. Anders gaan nl. Jan en alleman op het DPC-forum posten naar welk project er nu weer geswitcht moet worden en wordt het een zooitje, omdat er geen organisatie is. Dit is ook wat DPC-flex in 1e instantie genekt heeft en verweten werd.
Mensen oproepen om een project te joinen dat hulp nodig heeft, dat was het idee achter DPC-flex waar iedereen het mee eens was, is prima. Maar eigenlijk doet het er dan totaal niet toe wie dat zijn, al zijn het elke keer andere mensen, het effect van mensen die overstappen is hetzelfde.
Ben ik het helemaal mee eens, maar elk project roept dat ze mensen nodig hebben, dus dan wordt het gewoon een ordinaire reclame-oorlog om zieltjes te winnen voor een bepaald project. Dus daar komt organisatie weer om de hoek kijken.
MMs DPC-flex subteam joinen heeft totaal niets met DPC-flex te maken. Het mensen oproepen om op naam van DPC-flex te gaan flushen is dan ook gewoon reclame maken voor je subteampje en daarmee tegen de forumpolicy.
Dat DPC-flex geen reclame mag maken is nu wel duidelijk en dat het als subteam beschouwd wordt ook, maar dat het nix met DPC-flex te maken zou ik toch graag onderbouwd willen zien door argumenten.
Jullie moeten IMHO meer energie steken in het onwikkelen van het flex-idee (hoe gaan we zorgen dat mensen gecoördineerd van het ene naar het andere project overstappen, hoe bereiken we mensen die aangeven dat te willen het effectiefst) en niet in het promoten van jullie subteampje dat toevallig DPC-flex heet en voor het overgrote deel uit flexers bestaat.
Er is een flex idee, waarvoor MM zijn nek heeft uitgestoken en wat naar mijn idee een goed idee is en veel mensen zijn dat met me eens. Een plan mag best gekraakt worden, maar als een hoop mensen het een goed plan vinden en je niet met een beter alternatief kunt komen, dan denk ik dat je je er gewoon bij neer moet leggen, want het legt niemand verplichtingen op. Dus als het idee je niet aanspreekt hoef je er nix mee te maken hebben, maar goede ideeën zijn altijd welkom.

Tot slot beweer je een aantal keer dat DPC-flex nix met flex te maken heeft, maar zeg je zelf dat het wel uit voor het overgrote deel (ik zeg allemaal) flexers bestaat, die georganiseerd zijn in 1 team en dat is wat je graag wilt zien zelf, nl. organisatie.

• Chaos
  • Niet online
Dat het team er totaal nix mee te maken heeft spreek je zelf gelukkig ook tegen verderop in je bericht
Oh?
Er wordt nl. zo door enkele mensen besloten welk project er gedaan wordt en dan weet ook iedereen waar hij/zij aan toe is.
En om dat te regelen is het absoluut niet nodig om al die mensen verplicht in jouw subteam te stoppen, dat is wat ik probeer duidelijk te maken.
Dus daar komt organisatie weer om de hoek kijken.
Precies! En dat is nu juist wat jullie moeten doen i.p.v. dat gedoe met dat subteam.
dat het nix met DPC-flex te maken zou ik toch graag onderbouwd willen zien door argumenten.
Ik vond mijn post toch vrij duidelijk, maargoed, even samenvatten dan maar:
DPC-flex is het organiseren van een groep mensen die snel kunnen wisselen van project als het nodig is. Daarbij is het subteam DPC-flex totaal overbodig. Mensen kunnen gewoon onder een willekeurige naam meedoen, als ze maar van project wisselen als de flex-organisatie dat nodig vindt. Daarom is het DPC-flex als subteam gewoon een normaal subteam dat geen extra rechten moet hebben.
en je niet met een beter alternatief kunt komen
Er staat precies in mijn post hoe je het volgens mij beter kunt organiseren.
Tot slot beweer je een aantal keer dat DPC-flex nix met flex te maken heeft, maar zeg je zelf dat het wel uit voor het overgrote deel (ik zeg allemaal) flexers bestaat, die georganiseerd zijn in 1 team en dat is wat je graag wilt zien zelf, nl. organisatie.
De statsposters zijn ook heel erg georganiseerd.. toch zijn we geen subteam. Als we nu het subteam '[DPC] Statsposters' oprichten is dat ook een normaal subteam dat verder geen speciale rechten behoort te hebben. Precies hetzelfde als DPC-flex.

Verwijderd

Ok je standpunt is duidelijk, want je wilt graag organisatie, maar niet in een (sub)team. Dat is je goed recht, maar ikzelf (dus we verschillen gewoon van mening) vind een team een goede vorm van organisatie. Dit omdat ik, zoals ik al eerder zei denk dat het een verzameling van topics op het forum wordt waarin mensen voor projecten geronseld worden als je het plan uitvoert om op het forum te beslissen welk project gedaan gaat worden.
Het heeft dan ook meer te maken met algemene reclame maken voor "kleinere" projecten (wat ik overigens toejuich), dan met flexen, wat zich steeds op een specifiek project toespitst naar mijn idee.

• Sequence

Sequence

Online marketing

maar ikzelf (dus we verschillen gewoon van mening) vind een team een goede vorm van organisatie
het niet onder één naam flushen veranderd toch niks in de manier van organisseren? :?
Dit omdat ik, zoals ik al eerder zei denk dat het een verzameling van topics op het forum wordt waarin mensen voor projecten geronseld worden als je het plan uitvoert om op het forum te beslissen welk project gedaan gaat worden.
er is toch een 'leiding' die (na overleg met wie dan ook) kan zeggen "we stappen nu over op dat project"...

Verwijderd

Ik geef toe dat het niet uitmaakt in principe of je onder 1 naam of je eigen naam flusht (maar waarom zijn er dan mensen tegen onder 1 naam flushen eigenlijk, maar goed. Het is alleen wel overzichtelijker, want als DPC-flex wordt ingezet om een duidelijke aanvulling bij een bepaald project te zijn, dan is het raar als de output nauwelijks stijgt, want dan heeft het inzetten geen zin. En als je mensen in een team organiseert dan heb je een betere kijk op de hoeveelheid CPU-kracht die je in kunt zetten en dan geven mensen door in dat team te gaan ook duidelijk aan dat ze ook daadwerkelijk zullen switchen, ipv. dat je de "opkomst" maar af moet wachten.

Als je 1 iemand de verantwoordelijkheid geeft voor het bepalen van het project hoeft het trouwens idd. geen probleem te zijn om duidelijk een project te bepalen.

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op vrijdag 07 september 2001 14:41 schreef Gizmooh het volgende:
Ik geef toe dat het niet uitmaakt in principe of je onder 1 naam of je eigen naam flusht (maar waarom zijn er dan mensen tegen onder 1 naam flushen eigenlijk, maar goed.
die teams gaan voor de topposities binnen DPC, daar liggen jullie ambities toch niet..?
Het is alleen wel overzichtelijker, want als DPC-flex wordt ingezet om een duidelijke aanvulling bij een bepaald project te zijn, dan is het raar als de output nauwelijks stijgt, want dan heeft het inzetten geen zin.
hoezo zou de output niet stijgen? :?
[..]
Als je 1 iemand de verantwoordelijkheid geeft voor het bepalen van het project hoeft het trouwens idd. geen probleem te zijn om duidelijk een project te bepalen.
:+

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 20:59
Na de hele discussie gevolgd te hebben, rijst bij mij toch de vraag:

is er zowiezo wel een nut voor DPC-flex?

Ik bedoel:

RC5: is binnen.

OGR: staan we eerste, mochten we in de problemen komen zijn er genoeg mensen die vanuit de overige projecten terugkomen en weer OGR gaan doen.

THINK & SETI: Als doel stellen om de eerste plaats te bereiken is te hoog gegrepen, dus dan moet het iets worden als "de x'ste plek halen", echter als DPC-flex dan naar een ander project gaat, raken we die x'ste plek net zo snel weer kwijt.

ECCp: we staan eerste, en voorlopig flushen we ook het meeste (heb de cijfers van de afgelopen 7 en 15 dagen vergeleken, beide staan we bovenaan). Mochten andere teams harder gaan in de toekomst, moeten hier gewoon meer mensen/computers naartoe, en heeft het 'even' meedoen van flex imo niet zoveel zin.

blijft over: Genome@home: hier zijn we hard stijgende, dus daar kunnen die flex computers mooi ingezet worden...alleen heeft het geen nut om het flex te noemen, aangezien er maar 1 project is waar aan meegedaan wordt :)

Dus als iemand me kan overtuigen van het nut van flex graag, zo niet stop ik bij deze met flexen en ga (heel flex) Genomen.

http://www.donorofniet.nl/

Verwijderd

Met het niet/nauwelijks bijdragen, bedoelde ik eigenlijk te zeggen dat je nooit weet wat je te bieden hebt, dat moet je maar afwachten. Het kan dus net zo goed zijn dat er besloten wordt om een bepaald project te steunen en dat niemand dat opeens doet.

Maar goed dit kan een eindeloze discussie worden vrees ik.

• Blistimo
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Na lang nadenken over deze kwestie ben ik tot dezelfde conclusie gekomen als jeroon: er valt weinig te flexen op dit moment...

[edit]
Even een voorbeeldje:

Ga naar deze pagina en tel het aantal afvaardigingen van andere subteams (ik kom tot de volgende, maar kan er best een aantal vergeten zijn):

- Team SAL
- Scraper (Clan-of-Nine)
- Pixilated Netphreax
- DPC QU|CCC
- DPC Vergeetmenietjes
- DPC I'R Cow
- DPC 99% United
- DPC Rulende Bikkels

Wellicht niet allemaal even actief, maar het is maar om aan te geven dat er al behoorlijk geflexed wordt, ook zonder DPC-flex...

[edit2]
My mistake marcj ;)

D3 char(s)

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op vrijdag 07 september 2001 14:53 schreef Gizmooh het volgende:
[..]

Het kan dus net zo goed zijn dat er besloten wordt om een bepaald project te steunen en dat niemand dat opeens doet.

[..]
lekker veel vertrouwen.. :? als je mensen organisseert zal er toch wel samen worden gewerkt etc, dus dan zal men toch samen overgaan...

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 15:06 schreef Sequence het volgende:

[..]

lekker veel vertrouwen.. :? als je mensen organisseert zal er toch wel samen worden gewerkt etc, dus dan zal men toch samen overgaan...
Ja maar het nadeel van deze vorm van organisatie is nu juist dat je geen idee hebt, wie het steunt.

• Marcj
  • Laatst online: 22-05 16:38
Op vrijdag 07 september 2001 14:55 schreef Blistimo o.a. het volgende:
- Pixelated Netphreax
Pixilated NetphreaX ;)
edit: QU|CCC, Clan of Nine euhhh :? zo goed

En dat niet zo actief zijn kan ook aan het sparen liggen :)

tnx Blistmo ;)

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op vrijdag 07 september 2001 15:45 schreef Marcj het volgende:

[..]

Pixilated NetphreaX ;)
subteamreclame! :o :+

• Marcj
Op vrijdag 07 september 2001 15:47 schreef Sequence het volgende:

[..]

Maar ik flex toch ook :? ;)

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Op vrijdag 07 september 2001 15:47 schreef Sequence het volgende:

[..]

Neenee, als je meer dan drie namen noemt is het volgens de reclamewet geen reclame, want je geeft meerdere mogelijkheden!

En aangezien ik er wel méer dan drie opnoemde (en niet eens mijn eigen :P ) is dit dus geen subteamreclame :+

[edit]
*smack* |:(
Je bedoelde marcj...

marcj: snel, doet er een paar namen bijzetten! :P

D3 char(s)

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op vrijdag 07 september 2001 15:51 schreef Marcj het volgende:

[..]

Maar ik flex toch ook :? ;)
Ja, nog meer subteam reclame :P

• DSmarty
  • Niet online
* DSmarty vind het idee op zich helemaal niet slecht, alleen is het jammer dat het waarschijnlijk een concurrent wordt van de DPC-subteams. Dat vind ik weer niet zo geweldig.

Zoiezo ben ik van mening dat zoiets als DPC-flex overbodig is.
Iedereen doet toch de projecten die hij/zij wil doen... wat is dan het nut van een flexteam :?
En hoe wil je zoiets ook nog eens in praktijk brengen, elke maand iedereen alle clients laten vervangen door andere clients ?

m.a.w. ben ik van mening dat de relatie middelen <> doel erg lastig is en dat het gewoon een overbodig iets is.

Als er ergens hard hulp nodig is, geef een gil alhier op het forum en je zal zien dat er best wel hulp komt.
(met als voorwaarde dat iets fatsoenlijk gebracht wordt, niet zo van: project x is niks, doe project y)

• Marcj
Op vrijdag 07 september 2001 17:13 schreef RobzQ het volgende:

[..]

Ja, nog meer subteam reclame :P
Maar dan heb ik al vier verschillende teams genoemd, dus geen reclame meer :)

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op vrijdag 07 september 2001 14:53 schreef Gizmooh het volgende:
Maar goed dit kan een eindeloze discussie worden vrees ik.
Daarom: kap er nu maar gewoon mee.

Conclusie:

Flex is een subteam net als alle andere en mag daarom geen reclame maken, is niet boven andere team verheven en als je flex wil flushen dan kan dat ook zonder flex te joinen.

• Marcj
Jeroon is al uit dpc-flex gestapt ;(
[16:20] *** jeroon sets mode: -o jeroon
[16:20] <marcj> hebben wij ook bij ECCp gedaan, is alleen mislukt
[16:20] <jeroon> dus bij deze stap ik uit team dpc-flex
[16:20] <marcj> twee keer 2,5k schiet ook niet echt op
[16:21] <marcj> ;(
[16:21] <Gizmooh> ok jeroon da's duidelijk
[16:21] <marcj> jeroon> ga je weer met je eigen subteam verder?
[16:21] <marcj> [DPC]jerron ofzo?
[16:21] <jeroon> (en ik neem aan blistimo ook)
[16:21] <marcj> [DPC]jeroon
[16:21] <jeroon> [dpc] team klote pino
[16:21] <jeroon> 27e ofzo in eccp
[16:22] <marcj> ah
[16:22] <jeroon> en nog wel een beetje hoger als teammate niet 600 punten had gedelete |:(
[16:22] <marcj> :D
[16:22] <Gizmooh> een MF zou idd wonderen kunnen doen, maar ik weet niet of dat voor subteams ook echt helpt
[16:22] <marcj> echt wel hoor ;0
[16:22] <jeroon> anyways, hastalapasta :)
[16:22] <marcj> mzzl
[16:23] <marcj> ga je off?
[16:23] <Gizmooh> de groeten jeroon, het ga je goed
[16:23] <Gizmooh> snik
[16:23] <Gizmooh> /drama mode
[16:23] <marcj> Gizmooh> niet huilen, hij blijft wel meehelpen
[16:23] <jeroon> veel succes jongens *snik*
[16:23] <Gizmooh> oh ok
[16:23] *** Parts: jeroon (jeroon@a654711b.dial.fc175ca6.nl.hmsk)
edit:
hmm, beetje verwarrend gesprek omdat gizmooh en ik ook over iets anders hadden en jeroon hier zomaar mee kwam

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

[16:21] <jeroon> (en ik neem aan blistimo ook)
Aangezien mijn betrokkenheid bij DPC-flex toch al was beperkt tot opje spelen in #dpcflex, heb ik ook besloten dat channel terug te geven aan (subteam of niet) DPC-flex.
De mensen die daar af en toe rondhingen zullen me niet hoeven missen hor, ik ben nog steeds te vinden in de andere channels (ik schijn nogal.... aanwezig te zijn :P )

Zoals ik in de eerdere thread al hebt gezegd:
Good luck flexing!

Mooh ToooooeeeeeT!!! }:O

D3 char(s)

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 18:48 schreef Blistimo het volgende:

[..]

Aangezien mijn betrokkenheid bij DPC-flex toch al was beperkt tot opje spelen in #dpcflex, heb ik ook besloten dat channel terug te geven aan (subteam of niet) DPC-flex.
De mensen die daar af en toe rondhingen zullen me niet hoeven missen hor, ik ben nog steeds te vinden in de andere channels (ik schijn nogal.... aanwezig te zijn :P )

Zoals ik in de eerdere thread al hebt gezegd:
Good luck flexing!

Mooh ToooooeeeeeT!!! }:O
thnx,
teruggeven? heb jum dan ingepikt? :D

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
Goed, oke, jullie winnen ;( DPC-flex zal zich vanaf nu houden aan de regels die ook voor subteams gelden, we zullen dus niet openlijk reclame meer maken voor DPC-flex.

note: dit betekend nog niet dat ik heb met jullie eens ben

DSmarty, sluit topic maar.

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
<never mind>

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04-2025
Op vrijdag 07 september 2001 20:06 schreef m.m het volgende:
DSmarty, sluit topic maar.
Waarom moet dit topic nu ineens dicht ?

Omdat ji niets meer te zeggen hebt? Laat het topic lekker open, dan houdt iedereen de vrijheid zijn mening te uiten!

Verwijderd

Ok mag ik dan nog ff B-)

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 20:35 schreef [eNeRGy] het volgende:

[..]

Waarom moet dit topic nu ineens dicht ?

Omdat ji niets meer te zeggen hebt? Laat het topic lekker open, dan houdt iedereen de vrijheid zijn mening te uiten!
Ik weet niet of het je opgevallen is maar ik heb me de hele discussie lang afzijdig gehouden, dus "niks meer te zeggen hebben" lijkt me niet echt van toepassing. En zo te zien hoeft niemand zijn mening meer te uiten, omdat dpcflex geen reclame meer maakt valt er ook geen mening meer te uiten over dit onderwerp. ;)

Pagina: 1