Hi y'all,
Heb een leuk MSP bedrijfje gevonden op maar 15 minuten rijden bij mij in de buurt waar ik dacht te gaan werken.
3x gaan praten en alles ging heel vlot en vriendelijk, zowel met het personeel als leidinggevende.
Financieel voorstel was ook uitstekend.
Functie: System engineer
Nu schrok ik mij toch wel meerdere hoedjes toen ik het arbeidsreglement doornam.
Zit namelijk te twijfelen of ik dit wel wil ondertekenen.
Waar ik mij aan erger is dat ik beboet kan worden met een fixe boete als ik bijvoorbeeld in bijberoep even iemand help & als ze mij ontslagen dat ik de functie niet mag uitvoeren voor komende 6 maanden.
Ook vind ik een uitreksel van het strafregister compleet van te pot gerukt en niet relevant tot de functie.
+ staat er niets in van onze afgesproken bedrijfswagen + tankkaart
Moet dit ook niet worden opgenomen in het contract?
Wat vinden jullie van dit voorstel?
Heb een leuk MSP bedrijfje gevonden op maar 15 minuten rijden bij mij in de buurt waar ik dacht te gaan werken.
3x gaan praten en alles ging heel vlot en vriendelijk, zowel met het personeel als leidinggevende.
Financieel voorstel was ook uitstekend.
Functie: System engineer
Nu schrok ik mij toch wel meerdere hoedjes toen ik het arbeidsreglement doornam.
Zit namelijk te twijfelen of ik dit wel wil ondertekenen.
Waar ik mij aan erger is dat ik beboet kan worden met een fixe boete als ik bijvoorbeeld in bijberoep even iemand help & als ze mij ontslagen dat ik de functie niet mag uitvoeren voor komende 6 maanden.
Ook vind ik een uitreksel van het strafregister compleet van te pot gerukt en niet relevant tot de functie.
+ staat er niets in van onze afgesproken bedrijfswagen + tankkaart
Moet dit ook niet worden opgenomen in het contract?
Wat vinden jullie van dit voorstel?
De werknemer verbindt zich ertoe om vooraleer hij een arbeidsovereenkomst bij een andere werkgever ondertekent of vooraleer hij een zelfstandig samenwerkingsverband met één of meerdere derden contractueel vastlegt, de werkgever van zijn voornemen op de hoogte te brengen, teneinde de werkgever toe te laten:
• of een nieuwe regeling met de werknemer ter verderzetting van de arbeidsrelatie uit te werken;
• of de afwikkeling van de arbeidsrelatie en de practische doorgave van het werk te regelen.
Artikel 17: niet-concurrentieplicht na arbeidsrelatie
De werknemer gaat tegenover de werkgever de verbintenis aan na de beëindiging van de arbeidsovereenkomst gedurende een periode van 6 maanden noch dezelfde noch enige gelijkaardige commerciële aktiviteit uit te oefenen voor gelijkaardige ondernemingen of als zelfstandige binnen het geografisch gebied waar zij zijn funktie als account manager uitoefende op het ogenblik van de beëindiging van de overeenkomst.
Bij overtreding van dit concurrentiebeding is de werknemer aan de werkgever een vergoeding verschuldigd gelijk aan drie maanden bruttoloon.
Voor de toepassing van dit beding wordt onder soortgelijke activiteiten verstaan : zie artikel 3. De toepassing van dit beding wordt beperkt tot België en Luxemburg.
Artikel 25: Verplichte documenten
De werknemer is bij zijn indiensttreding gehouden volgende documenten voor te leggen:
• een kopie van het einddiploma of een getuigschrift afgeleverd door de laatste onderwijsinstelling met aanduiding van de studies en de behaalde resultaten, en dit voor de werknemers met minder dan 5 jaar ervaring;
• een getuigschrift “vakantiegeld” afgeleverd door de vorige werkgever;
• een getuigschrift van goed zedelijk gedrag;
• een kopie van het rijbewijs;
• een kopie van de identiteitskaart;
• het ingevulde document: “inlichtingenfiche” benodigd voor het personeelsregister en het sociaal secretariaat.