Nieuwe SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computeraar2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 08:06
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Hoi, we krijgen windows al een week lang niet gerepareerd, daarom willen we een nieuwe SSD kopen. De huidige betreft de Crucial MX500 500GB (M.2).

Ik zoek een 1Tb vervanger die ik zo op het moederbord kan plaatsen, mobo is ASRock H370M-ITX/ac. Betreft eigenlijk mijn oude PC die overgegaan is naar een vriend

Weet iemand een goede vervanging, hoeft niet prijzig te zijn. Heb zelf gekeken op SSD m2 80mm,maar ben toch wat onzeker.

Daarnaast zoek ik een lezer voor de cruciale mx500 SSD, hij wil graag zijn bestanden van het bureaublad bewaren, laatste synchronisatie was drie maanden geleden dus er staat wel wat belangrijks op deze SSD. ik zoek een ssd usb adapter, die geschikt is voor bovenstaande crucial ssd, zodat we deze ssd kunnen aflezen, ook dat schijnt niet zo eenvoudige keuze te zijn. Gaat dus niet om de ssd als externe opslag te gebruiken maar om eenmalig de bestanden er af te halen, dus hoeft niet supersnel te gaan

Ik hoop dat iemand een paar tips heeft! Bij voorbaat dank.

[ Voor 6% gewijzigd door Computeraar2013 op 24-11-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:51

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computeraar2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 08:06
Dank je wel Brooky!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-02 01:28
Ik vind dit wel een mooie 1TB ssd: uitvoering: WD Black SN770 1TB, of anders uitvoering: Lexar NM710 1TB als je een paar euro wilt besparen en voor een minder bekend merk wilt gaan. Beide zijn getest door tweakers zelf en kregen een goede beoordeling.

Voor een adaptertje om de oude m.2 ssd aan te sluiten via usb kun je op ebay of ali express kijken (ik kon het niet zo gauw in de pricewatch hier vinden), misschien iets als dit: https://www.aliexpress.com/item/1005005472768885.html. Zal echter wel lang duren voordat het bij je aankomt.
Je kunt evt. ook windows installeren op een sata harde schijf of ssd, als je er toevallig een over hebt, en dan van die schijf booten en je bestanden van je oude m.2 ssd naar een andere schijf verplaatsen.