Steamlink - welke hardware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Beste Tweakers!

Ik heb recentelijk een mooie LG 65C35LA gekocht, en het lijkt mij vet om mijn desktop games te kunnen streamen naar de TV om zo lekker vanaf de bank te spelen. Ik zie dat dit het best via de SteamLink App kan. Echter zijn er verschillende opties in de hardware waar ik tussen twijfel. Ik begrijp dat voor het beste resultaat een ethernet verbinding nodig is, deze is als volgt aanwezig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJMIa3uLAdDIdkFKtUMmQap5Ds8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HpHtyrGcgsXqF1tnUcKULOrN.png?f=fotoalbum_large

De enige eisen die ik heb:
1) PS4 controller moet kunnen verbinden
2) 4K output moet mogelijk zijn

Ik heb de volgende 4 opties gevonden oom Steamlink te gebruiken, en de voordelen/nadelen benoemd die ik kan vinden:
SteamLink Hardware
Voordelen
- Goedkoop via V&A te krijgen.
- Schijnt "gewoon" te werken zonder gedoe.
Nadelen
- Geen 4K output
Nvidia Shield 8GB
Voordelen
- Android TV en schijnt goed te werken
- 4K output
Nadelen
- Duur, zeker 160 euro
Chromecast 4K met ethernet power adapter
Voordelen
- Redelijk voordelig (60 euro voor de chromecast en 20 voor de ethernet adapter)
- Google TV
- 4K output
Nadelen
- Geen?
Raspberry Pi 4
Voordelen
- Leuke doe-het-zelf uitdaging
- Prijs is nog acceptabel voor een starter kit set (ca 100 euro)
- 4K output
Nadelen
- Geen Android TV o.i.d.

Mijn vraag: Hebben jullie ervaringen met deze mogelijkheden en wat werkt er wel/niet fijn? Zijn er nog eventuele voordelen/nadelen van de verschillende opties die ik mee moet nemen in de afweging?

Boris96

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 18:51
Je zou ook eens kunnen kijken naar de combinatie van Moonlight en Sunshine, dit is een fork van Nvidia gamestream

Dit is de combinatie die ik zelf gebruik en vind de kwaliteit en input lag beter dan die van Steam link die ik zelf ook heb, de Steam link gebruik ik eigenlijk alleen voor simpele couch coop spellen, voor het zwaardere werk (denk als spellen als Cyberpunk enzo) gebruik ik Moonlight
Sterker nog ik heb Moonlight ook op de Steam link geinstalleerd, gewoon omdat het kan :P

Enige is wel het leunt (net zoals de Nvidia shield) op Nvidia's eigen Nvenc encoder voor het beste resultaat, dus een Nvidia kaart is eigenlijk wel verplicht), er zijn wel andere protocollen die ondersteund worden maar lang niet zo goed.

Ik zie dat er ook een Moonlight client is voor WebOs https://github.com/mariotaku/moonlight-tv

Opzich is een Nvidia shield ook mooie optie, zeker wanneer je er ook Kodi op wil draaien, ding is krachtig genoeg maar idd prijs.

[ Voor 12% gewijzigd door Turismo op 25-11-2023 10:51 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!