Hoi, ik heb samen met een vriend een PC plan gemaakt en sta nu op het punt deze te bestellen maar door wat last minute aanpassingen wil ik toch nog een extra check doen, ook omdat dit de eerste keer is dat ik zelf een pc bouw
.
AMD Ryzen 7 7700 3.6 GHz 8-Core Processor
Gelid Solutions Tranquillo Rev. 5 65.5 CFM CPU Cooler
ASRock B650M Pro RS Micro ATX AM5 Motherboard
G.Skill Flare X5 32 GB (2 x 16 GB) DDR5-6000 CL32 Memory
Lexar NM790 2 TB M.2-2280 PCIe 4.0 X4 NVME Solid State Drive
PowerColor Hellhound OC Radeon RX 7800 XT 16 GB Video Card
be quiet! Pure Base 500 ATX Mid Tower Case
SeaSonic FOCUS GX 850 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply
dit is de onderdelen lijst, iets waar ik niet helemaal over uit ben is dat vriend van mij zei dat de kast misschien te klein is ivm de GPU, is het verstandig om dan toch over te stappen naar de Be Quiet! Pure Base 600?
mijn vraag aan jullie, gaat dit systeem zo werken en ga ik niet tegen grote problemen aan lopen? wil niet te veel veranderingen maken tenzij er echt iets goed mis is haha
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen, standaard surfen en wat adobe programma's. Het belangrijkste is dat de build even mee kan, ik hoef niet de nieuwste shooters op high te spelen maar vind het wel fijn dat ik over een jaar of 4 nog iets kan doen met mn pc, al dan niet een onderdeel swappen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1500 om en nabij 100 eu verschil
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua Systeem is ben ik zelf eigenlijk heel blanco weinig verstand van het bouwen van een PC
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Met vriend van me besproken daar uit gekomen dat AMD beter past op dit moment
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet perse, geen kleurrijke ledjes liefst zo stil mogelijk maar niet echt een must
Ga je overklokken?
Hou het bij standaard
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nu best een goed lijstje qua onderdelen maar ben er zo niet bekend mee dat ik toch ff een extra check wil of dit systeem werkt, Ik heb nog nooit eerder zelf iets gebouwd dus van daar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de Processor al binnen, deze was flink afgeprijsd ivm black friday en heb daarom heen ook de rest bedacht
AMD Ryzen 7 7700 3.6 GHz 8-Core Processor
Gelid Solutions Tranquillo Rev. 5 65.5 CFM CPU Cooler
ASRock B650M Pro RS Micro ATX AM5 Motherboard
G.Skill Flare X5 32 GB (2 x 16 GB) DDR5-6000 CL32 Memory
Lexar NM790 2 TB M.2-2280 PCIe 4.0 X4 NVME Solid State Drive
PowerColor Hellhound OC Radeon RX 7800 XT 16 GB Video Card
be quiet! Pure Base 500 ATX Mid Tower Case
SeaSonic FOCUS GX 850 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply
dit is de onderdelen lijst, iets waar ik niet helemaal over uit ben is dat vriend van mij zei dat de kast misschien te klein is ivm de GPU, is het verstandig om dan toch over te stappen naar de Be Quiet! Pure Base 600?
mijn vraag aan jullie, gaat dit systeem zo werken en ga ik niet tegen grote problemen aan lopen? wil niet te veel veranderingen maken tenzij er echt iets goed mis is haha
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen, standaard surfen en wat adobe programma's. Het belangrijkste is dat de build even mee kan, ik hoef niet de nieuwste shooters op high te spelen maar vind het wel fijn dat ik over een jaar of 4 nog iets kan doen met mn pc, al dan niet een onderdeel swappen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1500 om en nabij 100 eu verschil
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua Systeem is ben ik zelf eigenlijk heel blanco weinig verstand van het bouwen van een PC
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Met vriend van me besproken daar uit gekomen dat AMD beter past op dit moment
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet perse, geen kleurrijke ledjes liefst zo stil mogelijk maar niet echt een must
Ga je overklokken?
Hou het bij standaard
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nu best een goed lijstje qua onderdelen maar ben er zo niet bekend mee dat ik toch ff een extra check wil of dit systeem werkt, Ik heb nog nooit eerder zelf iets gebouwd dus van daar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de Processor al binnen, deze was flink afgeprijsd ivm black friday en heb daarom heen ook de rest bedacht
[ Voor 80% gewijzigd door FreekPi op 24-11-2023 21:57 . Reden: Aanpassen aan de ]