Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:03
Op mijn thuiswerkplek heb ik momenteel 2 monitoren, 1 oudere die niet meer goed functioneert en de uitvoering: Dell Professional P2418D Zwart, deze laatste werkt eigenlijk nog prima. Op mijn werkplek werk ik met de uitvoering: Dell S3422DW Zilver, Zwart, echter is deze behoorlijk prijzig met 389 euro.

Nu ben ik op zoek naar een passende vervanger voor mijn oude monitor en zat ik wellicht te denken om ze beide te vervangen met een 34" monitor. Reden hiervoor is dat ik op mijn werkplek ook met een 34" monitor werk en dat ik wellicht net zo goed net wat meer kan uitgeven aan een 34" monitor i.p.v. een nieuwe 24" monitor te kopen.

Ik game verder niet op een PC, dus er zijn geen strikte eisen m.b.t. gamen. Het scherm wordt alleen gebruikt voor IT/programmeren/werkgerelateerde zaken.

Nu ben ik wat aan het zoeken geweest en kom ik eigenlijk bij de volgende schermen uit: https://tweakers.net/pric...;1871834;1509542;1659958/ (eerste scherm is wat ik nu heb, tweede scherm is wat ik op het werk heb).

uitvoering: MSI PRO MP341CQ Zwart - Deze is eigenlijk prima maar niet in hoogte verstelbaar, waardoor het kan zijn da de kijk hoogte niet ideaal is.

uitvoering: AOC CU34G2X/BK Zwart - Voldoet aan alle eisen, alleen is het stroomverbruik wel erg hoog?

uitvoering: MSI Optix MAG342CQR Zwart - Voldoet aan alle eisen

Volgens mij is de uitvoering: MSI Optix MAG342CQR Zwart de keuze waar ik voor zou moeten gaan, echter ben ik benieuwd of ik iets over het hoofd zie of dat er wellicht betere opties zijn?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Geen ervaring met 34", maar beperk je niet of een monitor hoger lager kan, dat kan je makkelijk oplossen met een monitor standaard (gemiddeld 30 euro voor 34"). Beter maak je onderscheid tussen va of ips paneel, als dat natuurlijk een optie is met je budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
SYQ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:17:
Geen ervaring met 34", maar beperk je niet of een monitor hoger lager kan, dat kan je makkelijk oplossen met een monitor standaard (gemiddeld 30 euro voor 34"). Beter maak je onderscheid tussen va of ips paneel, als dat natuurlijk een optie is met je budget
Ik merk dat veel mensen de voorkeur hebben voor een IPS paneel, echter heb je deze niet curved onder de 300 euro en een plat scherm in 34" lijkt mij niet prettig werken.

Wat is de reden om voor IPS te gaan i.p.v. VA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:52
Gynnad schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:11:

Volgens mij is de uitvoering: MSI Optix MAG342CQR Zwart de keuze waar ik voor zou moeten gaan, echter ben ik benieuwd of ik iets over het hoofd zie of dat er wellicht betere opties zijn?
Die is anders ook best prijzig, er staat 299 bij bol maar als je er op klikt kost die 447,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Gynnad schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:28:
[...]

Ik merk dat veel mensen de voorkeur hebben voor een IPS paneel, echter heb je deze niet curved onder de 300 euro en een plat scherm in 34" lijkt mij niet prettig werken.

Wat is de reden om voor IPS te gaan i.p.v. VA?
De kleurechtheid is vaak beter, het contrast vaak ook en vaak ook een betere kijkhoek (wat met curved wel handig kan zijn).

Hoe ga je de monitor trouwens aansturen? Met een computer waar citrix oid op staat? Of met een laptop die je ook mee naar kantoor neemt? Als dat laatste het geval is kan ik zelf wel een monitor aanraden met USB-C voor display en stroom. Dat maakt het erg handig dat je maar 1 kabel hoeft te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Als je 2 computers als input gebruikt, is wellicht PIP of PBP wel iets waar je ook rekening mee wilt houden,

usb-c schermen hebben soms ook nog ethernet en usb-docking station wat switchen tussen bronnen wel plezierig kan maken.

ik zou me niet blindstaren op de prijs, 2 losse schermen ben je ook 150,- per stuk kwijt en je kijkt er toch lang naar.

waar je eerder op wilt letten is bv de Pixel dichtheid / scherpte en misschien game je niet veel maar desondanks word je niet vrolijk als je via een venster ofzo moet kijken.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Toerq schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:27:
[...]

Die is anders ook best prijzig, er staat 299 bij bol maar als je er op klikt kost die 447,40
Deze was 299 maar de aanbieding was destijds inderdaad al verlopen.

@Gropah / @vso - goede punten. Ik heb een werklaptop welke ik momenteel aansluit via een dockingstation - echter om toekomstbestendig te zijn is het geen gekke gedachten om een monitor aan te schaffen welke USB-C aansluiting heeft zodat wanneer ik in de toekomst een nieuwe laptop krijg en deze niet compatibel zou zijn met de Dell dockingstation (wat nog wel eens het geval wil zijn) dat ik gewoon rechtstreeks bij het scherm kan aansluiten - sowieso oogt het ook cleaner en kan ik dan de kabels ook wat beter weg werken.

Wanneer ik de feedback van jullie meeneem en mijn budget iets opschroef kom ik uit bij de volgende schermen: categorie: Monitors.

Waarbij eigenlijk de goedkoopste ook de beste fit lijkt te zijn: uitvoering: LG 34WQ75C-B Zwart.

Hij is in vele opzichten hetzelfde als het scherm wat ik op het werk heb (uitvoering: Dell S3422DW Zilver, Zwart), echter IPS ipv VA en de Contrastverhouding is wat minder 1000:1 vs 3000:1, zie vergelijking https://tweakers.net/pricewatch/compare/1871832;1713952/.

Als ik het goed begrijp is in dat geval het IPS vs VA verschil belangrijker dan de bovengenoemde punten. Volgens mij dus de way-to-go, eens?

[ Voor 13% gewijzigd door Gynnad op 26-11-2023 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Gynnad ja dit ziet er wel uit als 1 die ik ook zou kiezen als ik snel door de spec' s scan zou alleen wel zoveel mogelijk revieuws scannen / YT review van iemand zoeken die de functionaliteiten laat zien

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een Dell monitor is niet de goedkoopste, maar je krijgt daar bouwkwaliteit en levensduur voor zakelijk gebruik.

Bij Dell kan je voor weinig de garantie en next business day vervanging naar 5 jaren uitbreiden. Welke zakelijke afnemer neemt de uitbreidingen niet? De hardware wel moet minstens op 5 jaren berekend zijn om te voorkomen dat iedereen paar maanden na 2 jaren een RMA aanvraagt.

Bij de huis-tuin-keuken-merken gebeurt het dat je monitor van een beruchte reeks is dat bekend staat voor falende schakelende voeding op een printplaat paar maanden na de garantie.

Niet voor niets werkt je Dell monitor dat in 2017 uitgebracht is nog altijd perfect.

Mijn U2312HM (in 2011 uitgebracht en 10 jaren geleden gekocht) heeft langer probleemloos gewerkt dan dat ik het wil gebruiken. Dit jaar heb ik een andere Dell monitor gekocht.
Pagina: 1