Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo P.
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-12-2024
Mijn vraag
Ik heb een nieuwe PC samengesteld. De 2x DDR 4 zouden in slot A2 & B2 moeten, echter dan blijft mijn scherm zwart. Dit heb ik zonder GPU (direct op het shield) en met GPU uitgeprobeerd.
De 2 (identieke) DDR's werken wel in slot B1/B2, maar dan krijg ik de melding dat ze in A2/B2 moeten.:)
Het opstarten (met slots B1/B2) blijft hiermee in de BIOS hangen; ook al sluit ik hem af, hij start dan weer uit zichzelf opnieuw op, waardoor hij in de BIOS blijft etc.
Deze vraag heb ik ook elders geplaatst, het enige wat ik direct hiermee verband houdend, hierop hoorde dat ze n.a.w. niet in dual-channel kunnen werken en dat mogelijk aan de memorylanes van de processor, zou liggen. Op mijn andere vragen, kreeg ik gelukkig wel concrete hulp.
Voor de echte diehards zullen de geplaatste suggesties duidelijk zijn, maar ik zoek een antwoord waarmee ik gericht iets kan.
Is bjiv. het MoBo kapot en dus dit dan terugsturen? Of iets dergelijks. Wie kan hier helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mobo: MSI Pro B760-P DDR4 II mobo met processor: I7-12700K
DRAM: 2x Corsair DDR4 Vengeance 8GB 3200.
GPU: GeForce RTX 4060
Voeding Corsair 550X

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle mogelijke combinaties in de DRAM slots uitgeprobeerd.
Zonder en met GPU getest.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeon Skylake
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
Heb je het al geprobeerd met slechts één stick in A2? mocht hij dan opstarten, dan de bios updaten en vervolgens de tweede stick in B2 plaatsen.

Mocht hij niet opstarten, dan die ene stick verwijderen uit A2 en de andere stick er voor in de plaats zetten.
Mocht hij dan wel opstarten dan heb je waarschijnlijk één defecte stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:47
Wat is het exacte modelnummer van het RAM?

Gekocht als kit van 2 of 2 x 1?

Is het BIOS van het moederbord up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeon Skylake
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik denk dat we er inmiddels wel veilig vanuit kunnen gaan dat dit probleem is opgelost,,,,,,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo P.
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik moet me verontschuldigen voor het niet meer op jullie posts gereageerd hebben.
De oorzaak van de problemen bleek uiteindelijk te liggen in het feit dat er 3 pins in de CPU verbogen bleken te zijn. Ik ben me van geen kwaad bewust, maar het feit lag er wel.
Ik mocht het mobo naar Megekko retour sturen, deze hebben het naar de leverancier gestuurd. Gisterenavond mocht ik het, gratis gerepareerd!!, retour ontvangen; klasse Megekko :Y!
Morgenochtend ga ik e.e.a. monteren, hopelijk kan ik dan mijn nieuwe computer gaan gebruiken.
Nogmaals excuus voor het zo lang uitblijven van mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:18
Inderdaad mooi van Megekko, bij vele anderen zou dit geen garantie zijn.
Top dat het opgelost is !
Pagina: 1