Hallo, ik ben me aan het oriënteren op zonnepanelen, ik heb hiervoor een aantal offertes uitgevraagd, maar deze liggen wel wat uit elkaar. Ik dacht ik check even met de experts wat de beste manier is om mijn dak 'vol' te leggen. het dak hoeft niet helemaal vol gelegd te worden, maar ik zou graag mijn verbruik willen dekken.
:strip_exif()/f/image/nHZGbW4M4zvNTFH6ZlGr6fBM.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/bYEIlW85104aZaGbqywCQ1Xg.png?f=fotoalbum_large)
1. €5200, 10* Jinko 435WP met string (lijkt me sowieso geen optie want duur en geen tuin op het zuiden)
2. €5100, 8* Jinko 435WP met enphase, Deze adviseur liet mij weten dat het niet mogelijk zou zijn om meer dan 2 panelen op de dakkapellen te leggen. Dus dan zou ik per dakkapel 2 panelen op het zuiden krijgen, de overige 4 panelen komen dan op de nok van het huis, 2x oost 2x west.
3. €4800, 10* Jinko 435WP met enphase. Dit lijkt een no-brainer, 10* 435wp panelen en nog eens het goedkoopste ook. Deze adviseur heeft dus gezegd dat het wel mogelijk zou moeten zijn om 3 panelen per dakkapel op het zuiden te plaatsen.
Foto's
Op deze foto de voorkant van het huis. hier zie jee een dakkapel over bijna de hele breedte van het huis, deze zit er aan de achterkant ook.:strip_exif()/f/image/nHZGbW4M4zvNTFH6ZlGr6fBM.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Hier een foto van het dak, deze is genomen van een van de offertes die ik heb ontvangen./f/image/bYEIlW85104aZaGbqywCQ1Xg.png?f=fotoalbum_large)
Schaduw
Ik heb in principe geen schaduw van huizen/bomen in de omgeving, alleen schaduw van mijn eigen dak.Jaarverbruik
Recent verhuisd, dus niet helemaal duidelijk, maar ik denk ongeveer 3600kwhHuidige elektriciteitsaansluiting
1 Fase kast, geen plannen om deze te wijzigen of een elektrische auto aan te schaffen (huis staat ook in een autovrije straat, dus zou niet eens mogelijk zijn)Budget en doel
Niet echt een specifiek budget, zo goedkoop mogelijk. Graag zou ik in mijn eigen verbruik willen voorzien.Wie gaat het project uitvoeren
Ik wil het project graag uit laten voeren, zelf niet genoeg kennis om dit te doen. Wel heb ik gekeken naar de mogelijkheid om het via Solar Bouwmarkt het uit te laten voeren, alleen ben ook niet helemaal zeker genoeg dat ik genoeg kennis heb om de juiste materialen te bestellen.Bijhouden van data
Geen must, nice to haveReeds verkregen offertes
Ik heb 3 offertes gekregen.1. €5200, 10* Jinko 435WP met string (lijkt me sowieso geen optie want duur en geen tuin op het zuiden)
2. €5100, 8* Jinko 435WP met enphase, Deze adviseur liet mij weten dat het niet mogelijk zou zijn om meer dan 2 panelen op de dakkapellen te leggen. Dus dan zou ik per dakkapel 2 panelen op het zuiden krijgen, de overige 4 panelen komen dan op de nok van het huis, 2x oost 2x west.
3. €4800, 10* Jinko 435WP met enphase. Dit lijkt een no-brainer, 10* 435wp panelen en nog eens het goedkoopste ook. Deze adviseur heeft dus gezegd dat het wel mogelijk zou moeten zijn om 3 panelen per dakkapel op het zuiden te plaatsen.
/f/image/gjxwO9OphXxXtGnChSXMOo6S.png?f=fotoalbum_large)