foto bewerking videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miskoop justin
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voornamelijk voor fotobewerking in Lightroom/Photoshop. Ik twijfel tussen een aangeraden NVIDIA RTX 3060 of bijv een Gigabyte GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G 2.0 Videokaart
maar weet eigenlijk niet goed hoe ik nou de één van de ander onderscheid, Mijn case beschikt over een 750 watt voeding en genoeg ruimte voor een grote kaart[/i]

Het budget staat niet vast maar ik ben niet opzoek naar een Ferrari. Een lekkere snelle kaart om goed op 4k te kunnen bewerken is goed

Hopelijk kunnen jullie mij helpen en adviseren.. Alvast bedankt.

[ Voor 21% gewijzigd door miskoop justin op 24-11-2023 15:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:42

Echt niet.

Gewoon niet.

Nu ben ik geen expert op fotobewerkingsgebied, maar volgens mij zijn je voorbeelden wel Ferrari segment vergeleken met wat je nodig hebt. Wat heb je nu al? Heb je het al geprobeerd op je interne GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-07 10:32
Hier staat vrij duidelijk wat je nodig hebt om 4K te bewerken:
https://helpx.adobe.com/photoshop/system-requirements.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miskoop justin
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-11-2023
ja klopt maar ik zie oprecht het veld nu van links naar rechts inladen.. kort na starten van dit topic heb ik toch maar alles nieuw besteld, we gaan voor een amd ryzen 7900x en een rx6800 gb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hier adviseren ze 4060-4070Ti, maar denk dat je met RTX4060 12GB beter uit bent
anders zelf even de artikelen lezen https://www.pugetsystems....stations/adobe-photoshop/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-07 18:11
Vroeger (paar jaar terug) was een iGPU meer dan voldoende. Tegenwoordig nogsteeds tenzij je de AI toepassingen gebruikt van Adobe en bijvoorbeeld Topaz. Ik gebruik zelf hiervoor een GTX 1660 Super voor 100 euro (tweedehands). Natuurlijk gaat het met een RTX3060 iets vlotter, maar is in mijn opinie de meerprijs niet waard. Kun je beter in een vlottere CPU stoppen.
Pagina: 1