Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-06 15:58
Goedemiddag,

Ik heb afgelopen nacht een software update gedaan op mijn Samsung A52s. Na deze update heb ik geen bereik meer: ik kan niet gebeld worden of zelf bellen en mijn 4g werkt niet (bovenin de statusbalk zo'n 'stopteken').

Ik heb mijn sim in een andere telefoon gedaan, en daar werkt alles nog naar behoren. Verder heb ik uiteraard opnieuw opgestart, de telefoon gereset, mijn netwerkinstellingen uitvoerig bekeken.

Heeft iemand ervaring met dergelijke problemen of weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Het lijkt me van de zotte om een nieuwe telefoon te kopen vanwege een software update en wanneer deze buiten deze problematiek om nog prima werkt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:47
Google Play system update gedaan? (In instellingen, info telefoon, softwaregegevens, Google Play system update).

Play store alle apps geupdate?

Galaxy Store alles geupdate?

Fabrieksinstellingen reset geprobeerd zonder backup terug te zetten?

Welke provider heb je? En welke CSC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06
APN instellingen gecheckt? Staat data aan?

[ Voor 23% gewijzigd door RedNas74 op 24-11-2023 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbdie
swhnld schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:55:
Google Play system update gedaan? (In instellingen, info telefoon, softwaregegevens, Google Play system update).

Play store alle apps geupdate?

Galaxy Store alles geupdate?

Fabrieksinstellingen reset geprobeerd zonder backup terug te zetten?

Welke provider heb je? En welke CSC?
Google Play system update heb ik gedaan. Apps zijn ook allemaal up to date, zowel vanuit de Play Store als Galaxy Store.

Fabrieksinstellingen ook al gereset.

Ik heb Odido (automatisch overgegaan vanaf Tele2 een aantal maanden geleden). Heb al met de klantenservice gebeld, maar die konden helaas niks doen. Zoals ik al aangaf: de simkaart werkt prima in mijn werktelefoon. Daarin is mijn mobiel netwerk gewoon bereikbaar. Andersom hetzelfde verhaal trouwens: geen mobiele gegevens als ik de simkaart van mijn werk in mijn privé telefoon doe. Het lijkt dus echt aan de software te liggen na de update van gisterochtend.

Wat bedoel je met CSC? Volgens Google 'country specific code'? Na even zoeken kom ik op 'A528BOXM5EWHC'.

De Samsung klantenservice gaf aan dat ik het best naar een Samsung service center kan gaan. Maar dat is drie kwartier rijden..

@RedNas74 Data staat uiteraard aan. APN instellingen ook gecheckt. Ik heb niet enorm veel verstand van dit soort instellingen, maar volgens mij staat alles gewoon zoals het zou moeten zijn (ook even nagezocht op internet uiteraard).

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

Edit: Ik vind ook weinig vergelijkbare gevallen op het internet. Hier wordt wel hetzelfde probleem als wat ik ervaar beschreven. Hier lijkt dus geen oplossing voor te zijn. Vertik het eigenlijk wel om een nieuwe telefoon aan te schaffen wanneer deze zoals gezegd verder prima werkt en dit het gevolg is van een simpel software-updatetje...

[ Voor 17% gewijzigd door Robbdie op 25-11-2023 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Je zou de samsung ophaal dienst kunnen gebruiken. Dat doe je door je telefoon aan te melden op hun website . Dan ben je hem maximaal 3 werkdagen kwijt als weekend erover heen zit iets langer. Maar dan hoef je niet persee naar hun hoeven toegaan om 45 minuten te auto rijden.

Let wel op als mijn advies bijvoorbeeld op volgt dat je dan je data van je telefoon haalt en je simkaart eruit doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:47
Je hebt een OXM software versie, dus je kunt proberen de laatste firmware te downloaden en met behulp van Odin te flashen, dat doet een service center ook, mocht er iets corrupt zijn geworden met de firmware installatie los je dat zo op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbdie
swhnld schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:05:
Je hebt een OXM software versie, dus je kunt proberen de laatste firmware te downloaden en met behulp van Odin te flashen, dat doet een service center ook, mocht er iets corrupt zijn geworden met de firmware installatie los je dat zo op.
Dit is echt Chinees voor mij, maar ik ga straks thuis in alle rust even verder googelen met deze info, dank!

@WhiteHwk dank! Mocht ik niet verder komen met bovenstaande methode dan ga ik daar maar gebruik van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Robbdie schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:25:
[...]

Dit is echt Chinees voor mij, maar ik ga straks thuis in alle rust even verder googelen met deze info, dank!

@WhiteHwk dank! Mocht ik niet verder komen met bovenstaande methode dan ga ik daar maar gebruik van maken.
Asje :) ik ben soms best wel beetje direct omdat dit een deel is van mijn ervaring. Maar goed elke situatie is ook anders natuurlijk :)
Alleen het is af te raden om je telefoon aan te melden via de telefonische klantenservice. Dan noteren ze je gegevens verkeerd en krijg je rare kaprioolen. Dus bij voorkeur toch echt website.
Pagina: 1