Philips Hue Wall Switch module aansluiten dubbele schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.P
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-11-2023
Goedemiddag iedereen,

Ik wil graag een Philips Hue Wall Switch aansluiten op een dubbele lichtschakelaar. Rechts van de schakelaar zit een stopcontact. Op de foto is te zien hoe de draden lopen. Hoe moet ik de Wall Switch aansluiten?

Kan er alstublieft in huis en keuken taal worden uitgelegd aangezien ik een leek ben op gebied op elektra?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQxOXvNBwYOWJyFOgB52HmsRxzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4J0AjVmGCTWQZMKMHvGamPfP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Mr.P op 24-11-2023 13:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heb je de handleiding al bekeken? Het staat er als een stripverhaal uitgelegd en er is op pagina 2 een QR code van een filmpje.

Als dat niet genoeg voor je is, begin er dan alsjeblieft niet aan en roep hulp in van iemand die er wel verstand van heeft. Je werkt deels met 240 volt en een fout maken kan ernstige consequenties hebben. Dus begin er niet aan als je je er niet vertrouwd mee voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.P
RiDo78 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:17:
Heb je de handleiding al bekeken? Het staat er als een stripverhaal uitgelegd en er is op pagina 2 een QR code van een filmpje.

Als dat niet genoeg voor je is, begin er dan alsjeblieft niet aan en roep hulp in van iemand die er wel verstand van heeft. Je werkt deels met 240 volt en een fout maken kan ernstige consequenties hebben. Dus begin er niet aan als je je er niet vertrouwd mee voelt.
Dank voor je reactie. Handleiding heb ik bekeken. Daar staat dat kabel 1, 2 en 3 in de lasklem moeten. Dat betekent dat kabel 3 van een lasklem naar een lasklem gaat. Is dat een probleem? Of moet ik kabel 3 verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dat is geen probleem. Maar dan kun je beter de al bestaande lasklem vervangen door eentje van 4 aansluitingen en die 'kabel 3' weghalen. De overgebleven bruine draden gaan dan samen met de zwarte draden in die ene lasklem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.P
Duidelijke uitleg. Dank voor de snelle reactie. Ik ga het uitproberen en dan laat ik weten of het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.P
Het is gelukt! Draad 1, 2 en 3 in een lasklem (had geen 4 aansluitingen lasklem) en de hue wall switch module aan de schakelaar bevestigd.
Pagina: 1