Kleine boxjes voor huis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09 14:43
Hi!

Ik ben op zoek naar nieuwe speakers voor in m’n nieuwe kamer van 18m2. Ik geef niet vaak luide feestjes, dus hard hoeven de niet te kunnen.

Ik wil vooral goede kwaliteit geluid voor een goeie prijs. Mijn budget is rond de €200/€300 totaal.

Ohja en ik twijfel nog tussen Bluetooth ingebouwd hebben óf zo’n los doosje kopen zoals deze: https://www.thomann.de/nl...jKrZgPgHplThoCg2QQAvD_BwE

Ik kwam de volgende tegen:

uitvoering: Edifier MR4 (Zwart)

En mensen adviseerden me dit merk:
uitvoering: KRK Systems Rokit RP5 G4 (Zwart)

Of deze:
uitvoering: KRK Systems Rokit RP7 G4 (Zwart)

Deze:
https://www.hifiklubben.n...r---stereo/argfenrisa4wh/

Of deze:
https://www.wifimedia.eu/nl/audioengine-a2-wireless.html

En m’n broer heeft deze zojuist:
uitvoering: Edifier S2000MKIII

Hebben jullie tips voor me? Ik zoek een goeie deal, en weet dat het black Friday is. Maar ik heb niet zo’n verstand van speakers helaas..

[ Voor 6% gewijzigd door oooskar op 24-11-2023 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat ga je er op luisteren? Genres van muziek? Films/radio/podcasts, dus ook spraak?

[ Voor 52% gewijzigd door pagani op 24-11-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Vooral muziek, pop maar ook mooi instrumenteel. Verder filmpjes erop kijken zou ook leuk zijn.

Vooral m’n meditatie playlist zou fijn zijn als goed naar voren komt: https://open.spotify.com/...GD0FtSQ&pi=e-CJ3nQi2XTs-f

Dat vooral elektronische ambient moet dan goed zijn. En bass ook. Maar ook stemmen (Florence/London grammer) mooi.

M’n broer zei al; low-latency Bluetooth connectie dan wel belangrijk anders is dat rottig.

[ Voor 13% gewijzigd door oooskar op 24-11-2023 23:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:41
Ik zie dat je in Amsterdam woont.
Fiets morgenochtend even langs bij de hifiklubben.
Kan je in elk geval die ene luisteren.

Maar misschien komen ze nog met andere ideeën die in je straatje passen.

Zijn echt hele aardige mensen daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik zou kijken naar een luidspreker met minimaal een 6" basluidspreker. De luidsprekers waar je naar linkt zijn meer computerluidsprekers. Alleen de KRK Rokit RP7 is qua formaat een gewone luidspreker, maar die valt weer ruim boven je budget.

Als je weinig geld kwijt wilt, kan je het best tweedehands zoeken. Bluetooth kan je altijd nog toevoegen met een losse ontvanger. Een low-latency codec is alleen belangrijk als je een filmpje kijkt en je in de mediaspeler niet kan instellen hoeveel vertraging het geluid heeft.

[ Voor 125% gewijzigd door TBTL op 25-11-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Tweedehands is een goed idee.

Los Bluetooth toevoegen ook. Low-latency wil ik als het beetje goedkoop kan omdat ik idd graag films oid zou kijken hierop.

Hebben jullie tips voor goeie prijs/kwaliteit tweedehands modellen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Ik kon qua low-latency receiver alleen deze vinden. Maar verder geen reviews helaas: https://www.onlinekabelsh...iver-transmitter-met-aptx

Iemand nog andere goed ge reviewde?

Verder denk ik erover deze 2e hands op de kop te tikken: uitvoering: KRK Systems Rokit RP5 G4 (Zwart)

Of deze maar mss overkill qua geluids wattage: uitvoering: KRK Systems Rokit RP7 G4 (Zwart)

[ Voor 3% gewijzigd door oooskar op 02-12-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Nedis is meestal wel OK. € 70 vind ik een hoop geld voor een bluetoothontvanger. De KRK Rokits zijn studiomonitoren, dus daar zal je nog een volumeregelaar of mengpaneel o.i.d. bij nodig hebben.

De KRK Rokit RP5 G4 meet best OK.

[ Voor 10% gewijzigd door TBTL op 02-12-2023 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Ja vind ik ook duur. Ik kon geen goedkopere vinden met ook Aptx low latency.

Waarom is een volumeregelaar nodig? Ik hoopte dat ik niets extra’s nodig had, daarom ga ik niet voor versterker.

Ik hoopte ze altijd aan te kunnen laten staan en verbonden met Bluetooth, en als ik dan wat speel ik het volume via m’n telefoon of laptop kan beheersen.

Of kan dat niet met dit soort boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Let erop dat 'aptX Low Latency' alleen werkt als de zender deze codec ook ondersteunt. De meeste telefoons van Samsung doen dat bijvoorbeeld niet. Laptops meestal ook niet, al kan je daar een aparte dongle (€ 30) voor kopen. Nogmaals, als je een mediaspeler gebruikt waarop je de vertraging kan instellen, is low latency niet nodig.

Het volume regelen op de telefoon of laptop kán, maar als je het verder terugregelt gaat het ten koste van de geluidskwaliteit, want een bluetoothontvanger werkt het best als hij een sterk signaal mag doorgeven.

[ Voor 22% gewijzigd door TBTL op 06-12-2023 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Gosh goed dat je het zegt! Ik verwacht het meest te streamen via iPhone. Die ondersteunt AptX low latency nooit, dus daar heb ik niks aan.

Het liefst wil ik ook video’s via m’n telefoon van YouTube ofzo zonder vertraging afspelen. Maar dat lijkt heel lastig met de huidige technologieën.

Behalve via wifi streamen, maar daar hoor ik ook vaak problemen over, en het is erg duur. Dat lijkt me niet top.

Wellicht moet ik accepteren dat een simpel Bluetooth ding het handigst is. En mocht ik een film willen kijken; dat ik een lang 3.5mm kabeltje in de boxen plug naar m’n beamer of pc.

Check dus voor geluidskwaliteit vooral volume regelen op de boxen ipv heel laag signaal gaan doorgeven. Ik verwacht dat ik hem veelal zacht zal hebben; ik luister nooit zo hard muziek dus komt vast goed via sterk signaal.
Pagina: 1