Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 06:44
Ik heb KPN Glasvezel 1 GB met een Fritz box 7590.
Ook heb ik een Asus RT-AC86U modem router hierop aangesloten.
Daarnaast heb ik op iedere verdieping een TP-Link Deco Mesh punt staan.
Allemaal verbonden met hetzelfde SSID [naam] op zowel 2.4 als 5 Ghz band

De router heb ik geconfigureerd zonder al te veel custom instellingen, meer voor het extra bereik dat een 'standaard' modem router niet heeft.

Is het voldoende om alleen met de Fritz box te werken, of is het beter om de RT-AC86U er tussen te laten staan?

[ Voor 2% gewijzigd door kiddingguy op 24-11-2023 16:27 . Reden: modem vervangen door router ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:34

nelizmastr

Goed wies kapot

De AC86U is een router, geen modem.

Maar verder voegt hij weinig toe t.o.v. de WiFi van de Fritz en een Deco erbij op elke verdieping, tenzij je overal dikke betonnen muren hebt en het bereik alsnog niet goed genoeg is, al zou ik dan eerder extra deco's halen en niet allerlei merken gaan mixen. Dat geeft in de praktijk veelal roaming problemen, dan blijf je dus op een bepaald apparaat hangen totdat deze buiten bereik is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 06:44
nelizmastr schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:24:
De AC86U is een router, geen modem.

Maar verder voegt hij weinig toe t.o.v. de WiFi van de Fritz en een Deco erbij op elke verdieping, tenzij je overal dikke betonnen muren hebt en het bereik alsnog niet goed genoeg is, al zou ik dan eerder extra deco's halen en niet allerlei merken gaan mixen. Dat geeft in de praktijk veelal roaming problemen, dan blijf je dus op een bepaald apparaat hangen totdat deze buiten bereik is.
Thx.

Enne... in OP modem vervangen door router [waar nodig]. My bad.