[Bijtelling] Wel of geen privé kilometers?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik kan zo snel nergens het antwoord vinden, dus wellicht dat jullie op weg kunnen helpen.

Ik rijd een zakelijke auto zonder privé gebruik (ik heb hiervoor ook de verklaring geen privé gebruik in bezit). Aangezien ik een sluitende rittenregistratie dien bij te houden, doe ik dat ook. Alle ritten (zowel zakelijk als privé) registreer ik. Wanneer ik via een omweg naar huis rijd omdat ik nog even langs iemand ga, schrijf ik daar de privé kilometers voor. So far, so good.

Nu heb ik volgend weekend vanuit het werk een Sinterklaasfeest. De locatie is +/- 100 km (afstand naar hoofdkantoor waar het plaats gaat vinden). Valt dit onder zakelijk of privé?
Ik neig aan de ene kant dat dit privé kilometers betreffen, want het is niet direct gerelateerd aan mijn werkzaamheden. Het is ook een vrijblijvend iets. Echter een collega zei dat je dit gewoon als zakelijke kilometers kon opgeven, want het wordt vanuit het werk georganiseerd. Een kwartaalbijeenkomst schrijf je immers ook als zakelijke kilometers weg (en is ook optioneel om wel/niet aan deel te nemen en draagt in die zin ook niet direct bij aan de dagdagelijkse werkzaamheden).

Nu heb ik op internet een beetje lopen zoeken, maar kom ik er niet echt uit...
Dus wie kan mij op weg helpen?!