Idieen nodig voor vloeropbouw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rstot
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-01 12:43
Ik heb een jaren 30 woning met een functionele kelder (2 uur gebruik per dag), waar aan de ene kant openslaande deuren naar de tuin zijn. In de kelder is een verwarming aanwezig.

Ik heb de afgelopen maanden de kelder verbouwd en metalstudwanden geplaatst met isolatie. Nu is de vloer aan de beurt. Ik heb een PVC vloer gekocht maar wil graag de vloer van te voren egaliseren. Als ik het goed kan zien is het een zandcementvloer direct op zand (zie foto voor uitgehakte vloer).

Nu is de vraag, hoe egaliseer ik de vloer het beste zonder dat ik last krijg van schimmel onder mijn PVC vloer.
Egaline? bepaald type ondervloer? plastic er tussen?

Geen optie is het uitbreken van de vloer en deze isoleren en een nieuwe vloer plaatsen. Dit heb ik uitgezocht maar gaat niet lukken om diverse redenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9CC1BoJA6nIAqTMhhaAxFJeb_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pJdsbx3YqZ6r24lFwzQADCiS.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Hoe hoog is de kelder? Is deze droog (ook nadat je er een gat in hebt geklopt :+ )?
Ik zou zeker op de vloer ook isolatie voorzien, om te vermijden dat de vloer nat staat van de condens. En onderaan een waterdichte folie, om optrekkend vocht tegen te gaan.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Rstot
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-01 12:43
De kelder is maar 2,05 hoog. Dus te veel opbouw is lastig. Wat voor isolatie zou je toepassen?

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 06:34
Waarom is de vloer eruit halen geen optie? Komt dat door de metal stud wanden die je al geplaatst hebt?

Als dit echt zandcement is ligt het er in een middag uit en zou je binnen een week een laag zand hebben kunnen weggegraven, isolatie neerleggen, (evt vloerverwarmingsslangen plaatsen) en een nieuwe betonvloer kunnen storten.

Dan verlies je geen/nauwelijks hoogte, en heb je toch een geisoleerde vloer.

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-01 20:59
wat @errrrrnie zegt, hier ook gedaan met de bijkeuken. 5cm weggegraven, Resolplaten gelegd (K3 Vloerplaat) , vloerverwarming er op, beetje wapening en hier vervolgens in ons geval anhydriet opgestort. Die hoeft minder dik en vloeit beter (en qua sterkteklasse doet het niet onder voor beton) dus minder egaliseren voor het eindresultaat.