Eerste nieuwe setup: receiver, speakers en subwoofer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmR
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-07 10:34
Ik zoek een?
Receiver/versterker, 2 speakers en een subwoofer voor onze gemiddeld grote woonkamer.

Wat is je budget?
Geen hoge eisen, in totaal het liefst maximaal € 1.000 - wel wat flexibiliteit mogelijk bij de juiste motivatie.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV-geluid afspelen en om normale alledaagse muziek af te spelen - denk aan een spotify playlist. De muziek zal nooit heel hard staan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als totale noob klik ik telkens een setje bij elkaar op iBood, maar ik heb geen idee of er op een vlak sprake is van over- of onderspecificatie en/of incompatibiliteit.

Is dit een goede keuze? Of is dit de equivalent van mayonaise met appeltaart combineren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Y2CNdjMzbnkrHTHThRDAscW8VQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcLCBqq1pEbiuAQ56qZo6AA4.jpg?f=fotoalbum_large

Meer vragen? Laat het weten.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:04
Ik vind speakers en het geluid wat ze produceren altijd echt enorm persoonlijk.
Koop je echt heel goedkoop, dan kan je prima "iets" kopen.

maar ga je wat meer geld uitgeven, zoals wat je nu doet, dan moet ik je echt aanraden om naar een muziekwinkel te gaan waar je werkelijk ff kan luisteren naar speakers.

Ik ben zelf geweest bij Hifi Klubben... maar zoek ff lokale winkel waar je langs kan gaan en ga gewoon luisteren...

Ik heb destijds een Denon versterker gekocht met een setje Dali speakers.
Ongeveer EUR 1000, maar een geweldig geluid. En echt geen subwoofer nodig (in mijn geval)

[ Voor 16% gewijzigd door GarBaGe op 24-11-2023 09:33 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:42
Het is inderdaad deels persoonlijk. Elke speaker fabrikant hanteert een eigen sound signature.

Ik zou eerder voor een paar Q Acoustics 3030i kiezen, dit zijn vrij neutraal klinkende speakers met een zeer goede soundstage. Gaan al voldoende laag, je kan er eventueel altijd nog een goede subwoofer aan toevoegen bijv. de Q Acoustics Q B12 of er een van SVS. De goedkopere subwoofers zijn meestal matig.

Qua receiver is de Yamaha MusicCast WXC-50 een goede keuze wanneer 2.1 afdoende is, een andere goede optie is een Denon X1700 of X2800 met of zonder DAB mocht je noch twijfelen over surround geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:56
Ik zou zelf geen receiver zonder DAB+ tuner kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:41
Zelf de polk R200 gehoord, en klinkt best goed..ik vond ze alleen wel beetje vol klinken. (te vol)
Wellicht afstelling niet goed? verder zou ik voor een x1700h gaan. ( tenzij je bij 2.1 blijft?)
Daarnaast is een sub van 149 euro niet echt best...kwaliteit subs beginnen bij een 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmR
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-07 10:34
Eskimoo schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:06:
… verder zou ik voor een x1700h gaan. ( tenzij je bij 2.1 blijft?)
Daarnaast is een sub van 149 euro niet echt best...kwaliteit subs beginnen bij een 500 euro.
Bedankt voor je reactie.

Ik blijf waarschijnlijk bij 2.1.

Nog niet zeker of dit 2 boekenplankspeakers worden of 2 vloerstaandespeakers.

Als 2.1 een gegeven is, welke Denon is dan aan te raden i.p.v. de x1700h?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:38
Is Spotify en 2.1 het enige? Dan ben je goedkoper en net zo goed uit met de WiiM amp ipv de Pioneer, o.a. hier te koop. Hij heeft ook internet radio en andere streaming diensten.

[ Voor 16% gewijzigd door martyw op 24-11-2023 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:23
Ik zou voor dat budget eerder kijken voor 2e hands.
Subwoofer t.z.t. toevoegen indien je die mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:46
Freshouttheoven schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:43:
Qua receiver is de Yamaha MusicCast WXC-50 een goede keuze wanneer 2.1 afdoende is, een andere goede optie is een Denon X1700 of X2800 met of zonder DAB mocht je noch twijfelen over surround geluid.
De WXC-50 is een voorversterker, ik denk dat je de WXA-50 bedoelt :)

---

Voor goed advies moeten we denk ik weten hoe je de speakers wil opstellen, hoe groot de kamer is, met hoeveel mensen je wilt luisteren/kijken.

Komen de speakers bijvoorbeeld dicht tegen een achterwand, dan wil je misschien speakers met de bassreflex poort aan de voorkant. Heb je een grote kamer dan wil je misschien speakers met een wat grotere woofer dan de polk R100, wellicht de R200.

Als je graag met meer dan 1 persoon series of films kijkt dan loont een centerspeaker denk ik heel erg, dat zorgt ervoor dat ook als je niet direct in de sweetspot zit de stemmen nog steeds uit de TV lijken te komen.

De Polk R100 wordt in ieder geval goed beoordeeld dus daar zal je je geen buil aan vallen: https://www.erinsaudiocorner.com/loudspeakers/polk_r100/. De PSW10 subwoofer gaat maar tot 40Hz dus denk ik niet dat je daar veel mee op schiet. Voor films wil je het liefst een subwoofer die tot de 20Hz gaat. Misschien kan je daar nog even voor doorsparen. De pioneer 935 zal prima zijn, check of het alle functies ondersteunt die je nodig hebt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als je de ruimte hebt, zou ik vloerstaande luidsprekers kiezen. De subwoofer kan vervolgens achterwege blijven.
Pagina: 1