Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze desktop is voor mijn zoon van 15 jaar. Hij heeft jaren gespaard en ik wil voor hem natuurlijk een systeem kopen waar hij ook jaren plezier aan kan beleven. Ik ben de 'expert' in zijn ogen
Hij wil er alleen op gamen (voor school heeft hij een laptop)
de fps is voor hem erg belangrijk. een goede fps op een 1440 resolutie is voor hem het allerbelangrijkst.
Ik ben redelijk technisch, maar niet zoals jullie
Hij speelt het meest shooters (fortnite) en rocketleague
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij had eerst een budget van ongeveer 2000 euro in gedachten, maar nadat we een hele avond allemaal componenten hebben uitgezocht kwamen we ruim daarboven. Als wij ergens op kunnen bezuinigen dan zou dat mooi zijn!!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. alles moet nieuw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Systeem moet op 1 monitor draaien
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
de voorkeursmerken staan in het wensenlijstje, maar deze zijn gebaseerd op ervaringen van lang, lang geleden ;-) (vroeger bouwde ik zelf PC's
Ga je overklokken?
Nee, in eerste instantie niet
Wat verwacht je van ons?
Ik heb er nogal wat uurtjes inzitten om de lijst samen te stellen. Omdat het voor mijn zoon is (die geen verstand heeft van componenten maar wel heel veel van gamen) wil ik natuurlijk de beste performance voor het gespaarde geld wat hij heeft. Ik heb wel wat specifieke vragen (staan onderaan) Elk advies / tips / besparing is welkom. Ik ben geen hardware-guru. Van de CPU en het moederbord ben ik eigenlijk zeker dat dit hem wordt. Veel goede reviews gelezen hierover.
Specifieke vragen die ik heb:
1-Moet de SSD wel of geen heatsink hebben.
2-Past de grafische kaart in de kast
3-Is een voeding van 750 Watt voldoende of kan dit minder?
4-Is de gekozen waterkoeling een goed idee of kan er beter een andere koeler op. (hij speelt altijd met headset op dus geluid is niet heel belangrijk issue
5-zijn er bepaalde component-combinaties die niet goed samenwerken (zoals het geheugen icm een AMD processor)
6: mis ik nog dingen om alles in elkaar te kunnen zetten. Koelpasta bijvoorbeeld of is dat tegenwoordig niet meer nodig / wordt dat meegeleverd met CPU of koeler?
En natuurlijk: is dit een goed systeem of zijn er betere / goedkopere alternatieven te vinden die net zulke goede performance geven.
Super bedankt ook namens mijn zoon!
Deze desktop is voor mijn zoon van 15 jaar. Hij heeft jaren gespaard en ik wil voor hem natuurlijk een systeem kopen waar hij ook jaren plezier aan kan beleven. Ik ben de 'expert' in zijn ogen
Hij wil er alleen op gamen (voor school heeft hij een laptop)
de fps is voor hem erg belangrijk. een goede fps op een 1440 resolutie is voor hem het allerbelangrijkst.
Ik ben redelijk technisch, maar niet zoals jullie
Hij speelt het meest shooters (fortnite) en rocketleague
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij had eerst een budget van ongeveer 2000 euro in gedachten, maar nadat we een hele avond allemaal componenten hebben uitgezocht kwamen we ruim daarboven. Als wij ergens op kunnen bezuinigen dan zou dat mooi zijn!!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. alles moet nieuw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Systeem moet op 1 monitor draaien
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
de voorkeursmerken staan in het wensenlijstje, maar deze zijn gebaseerd op ervaringen van lang, lang geleden ;-) (vroeger bouwde ik zelf PC's
Ga je overklokken?
Nee, in eerste instantie niet
Wat verwacht je van ons?
Ik heb er nogal wat uurtjes inzitten om de lijst samen te stellen. Omdat het voor mijn zoon is (die geen verstand heeft van componenten maar wel heel veel van gamen) wil ik natuurlijk de beste performance voor het gespaarde geld wat hij heeft. Ik heb wel wat specifieke vragen (staan onderaan) Elk advies / tips / besparing is welkom. Ik ben geen hardware-guru. Van de CPU en het moederbord ben ik eigenlijk zeker dat dit hem wordt. Veel goede reviews gelezen hierover.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 357,- | € 357,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 213,- | € 213,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB GDDR6X OC Edition | € 887,- | € 887,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Air RGB Black TG Clear | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (EN, OEM) | € 114,95 | € 114,95 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 360 | € 88,49 | € 88,49 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR | € 133,11 | € 133,11 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2021) Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (met heatsink) 2TB (PC Pack) | € 145,99 | € 145,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.139,34 |
Specifieke vragen die ik heb:
1-Moet de SSD wel of geen heatsink hebben.
2-Past de grafische kaart in de kast
3-Is een voeding van 750 Watt voldoende of kan dit minder?
4-Is de gekozen waterkoeling een goed idee of kan er beter een andere koeler op. (hij speelt altijd met headset op dus geluid is niet heel belangrijk issue
5-zijn er bepaalde component-combinaties die niet goed samenwerken (zoals het geheugen icm een AMD processor)
6: mis ik nog dingen om alles in elkaar te kunnen zetten. Koelpasta bijvoorbeeld of is dat tegenwoordig niet meer nodig / wordt dat meegeleverd met CPU of koeler?
En natuurlijk: is dit een goed systeem of zijn er betere / goedkopere alternatieven te vinden die net zulke goede performance geven.
Super bedankt ook namens mijn zoon!