Wat is DE opvolger van een 10 jaar oude home cinnema set?

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views

• Peter Honda
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Wij hebben ca 10 jaar bijna een Onkyo NR609, met daaraan 2 kleine speakers voor, 2 kleine achter en een supwoofer.
Nu zit ik te denken aan b.v. een Denon receiver (Home Cinnema) en de huidige speakers gewoon behouden.
Waarom een nieuwe receiver, omdat de Onkyo ouder aan het worden is en ik graag vanaf mijn mobiel muziek wel streamen. Daarnaast uiteraard tv kijken met o.a. films voor het geluid. Denon is prima en betaalbaar, maar misschien is er een betere keuze met ongeveer hetzelfde uiterlijk?
Maar mijn vrouw vind de speakers niet geweldig in de woonkamer en heeft liever een soundbar.
Mij lijkt dat geluid lang niet zo mooi.

Ja, ik weet dat veel info in de winkel te halen valt, maar daar krijg je niet de ervaring van de kopers mee.
Vandaar mijn vraag.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zie geen budget? En ook niet of dat voor alleen receiver is, danwel de speakers er ook bij moeten. En welke speakers heb je nu?

Volgens mij is jouw Onkyo prima voor films. Geeft geen 4K door, maar das op te lossen door een evt mediaplayer op de TV aan te sluiten en vandaar alleen de audio richting receiver.
Moet je nog iets om muziek af te spelen. Gebruik je Spotify, koop een pi met volumio.
Bt streamen: simpelweg een BT receiver aan je Onkyo hangen. Ben je voor ca 100-125 euro klaar.

Nieuwe receiver zit rond de 600 in de instapklasse zoals je nu hebt. Kwaliteit maakt daar vrijwel niks uit, kijk dan voornamelijk naar de opties en uiterlijk.

Wil je vrouw perse een soundbar: zoek er een met veel aansluitmogelijkheden. Je gaat er ongetwijfeld op achteruit qua geluid, want geen discrete 5.1

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55
Ik ben zelf vanaf mijn Onkyo over gegaan op het Sonos systeem. Soundbar, 2 kleine speakertjes en een subwoofer in de hoek. Het ecosysteem is erg goed. Geluid prima. Prijs best fors, maar vergeleken met andere home cinema systemen valt het wel mee. Kan het zeker aanraden. Mijn vrouw was erg blij dat die lelijke torens de woonkamer uit waren :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:13
Maverick schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:56:
Ik ben zelf vanaf mijn Onkyo over gegaan op het Sonos systeem. Soundbar, 2 kleine speakertjes en een subwoofer in de hoek. Het ecosysteem is erg goed. Geluid prima. Prijs best fors, maar vergeleken met andere home cinema systemen valt het wel mee. Kan het zeker aanraden. Mijn vrouw was erg blij dat die lelijke torens de woonkamer uit waren :P
Ben je dan voor de arc of de beam gen 2 gegaan?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55
Gynnad schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:10:
[...]

Ben je dan voor de arc of de beam gen 2 gegaan?
Ik ben voor de Arc gegaan. Omdat de surround ervaring beter zou moeten zijn. Moet wel eerlijk bekennen dat ik de Beam nooit beluisterd heb voor een directe vergelijking.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
Kijk eens op https://whathifi.com - daar staan goede testen op van uiteenlopende hifi apparatuur, ook home cinema sets. Toen ik op zoek was naar nieuwe speakers heb ik simpelweg de beste gekocht (lees: 5 sterren review) in de prijsklasse, en heb daar geen seconde spijt van gehad.

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

@Peter Honda
Stop alsjeblieft met topics blijven openen in deze vorm. Dit topic gaat, net zoals je vorige topics, op slot wegens het ontbreken van eigen inzet/geven van informatie. Zie ook de DM die ik je gestuurd heb n.a.v. je vorige topic.

Het merk "Denon" wordt genoemd maar niets concreets welke receiver van Denon. Die van vijfhonderd of die van vijfduizend euro? Wat spreekt je aan in het uiterlijk? Nu is het gissen. Het niet noemen van de speakers die je nu hebt maakt het totaalplaatje voor ons ook niet beter. Het maakt voor een vergelijking uit wat je nu hebt staan, wat is je referentie? "Twee kleine speakers" is allemaal zo subjectief, merken en types zeggen veel meer. Idem met "een Sound Bar", het is niet aan ons het zoekwerk te doen, de short list moet van jou komen. Waarbij alternatieven noemen zonder budget überhaupt niet mogelijk is. Of de eisen waar de Sound Bar aan moet voldoen. Codecs, ATMOS, default rear speakers of later toe te voegen, subwoofer, etc?

De stap is eerst zelf informatie inwinnen en dan een topic op Tweakers plaatsen, niet andersom. Met een short list kan er dan een topic worden geopend in Beeld en geluid koopadvies.

[ Voor 59% gewijzigd door FeaR op 24-11-2023 06:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.