Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 12:35
Situatie: Onlangs zijn er 6 screens geplaatst met Somfy IO motoren en 2 afstandsbedieningen om alles te bedienen. Daarnaast heb ik een Raspberry draaien met Domoticz, deze stuurt mijn lampen aan.

Mijn vraag: Hoe kan ik de Somfy IO motoren automatiseren met Domoticz? Zodat deze 's avonds op een bepaalde tijd omlaag gaan en 's ochtends weer omhoog.

Nu vraag ik mij af of ik met een Somfy Connectivity Kit de screens via Domoticz kan aansturen.
Met de Somfy Connectivity kit alleen kan dit niet, dat weet ik.

Alternatief is de Tahoma Switch, maar dan geef ik veel geld uit en vraag ik mij af of Domoticz nog nodig is, omdat ik dan alles daarin kan automatiseren. En de reviews zijn nog niet zo denderend van deze switch.

Dus wie kan mij helpen om hier uitsluitsel over te geven, hoe ik de IO-motoren in Domoticz krijg.

edit:
Oke, contact met Somfy gehad, daar wordt inderdaad bevestigd dat de Connectivety kit niet samenwerkt met Domoticz omdat hier geen developer mode in zit. Met de Tahoma Switch zou dit wel kunnen, maar zekerheid dat het werkt met Domoticz wordt niet gegeven... Met de Connexoon zou het wel moeten kunnen omdat deze ook een developer mode heeft, maar dezelfde zekerheid mbt Domoticz die wordt ook hier niet gegeven.
Het verschil tussen beide boxen is eenvoudig hier te zien: Tahoma Switch vs Connectivity kit
Via Robbshop ook al info proberen te vergaren, maar daar worden geen uitspraken over Domoticz gedaan.

edit 2:
Uiteindelijk toch besloten om de Tahoma Switch te kopen. Gisteren geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. Nu nog afwegen of ik alles in de Tahoma ga zetten, of dat ik de Tahoma in Domoticz ga zetten.

[ Voor 36% gewijzigd door pnoob op 01-12-2023 12:47 . Reden: Nieuwe ontwikkelingen toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martienVo
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo Pnoob,

Ik ben benieuwd naar wat je uiteindelijk je keus is geweest: of bedienen vanuit Domoticz of bedienen vanuit de Tahoma app.
Wil je laten weten welke keus je gemaakt heb en waarom?
Ik sta voor eenzelfde keus, vandaar...