Toon posts:

opstartprobleem asusa7v266 +amd 1.4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuw Asus a7v266 mb gekocht met amd 1400 proc. Koeler Coolermaster EP5-6i11. Keurig alles in mijn oude systeem gebouwd maar bij het opstarten hoor ik 1 a 2 seconden de bekende opstartgeluiden maar daarna stopt het zaakje. Het groene ledje op het mb blijft nog wel even branden.

Heeft er iemand ervaring met dit soort problemen en eventueel een oplossing ? Zelf zit ik te denken aan de voeding (mijn 'oude' voeding is 235W, aanbevolen wordt 300W). Op de koeler zat geen afdekstripje over het roze vierkantje. Weet iemand of dat normaal is of zou dat het probleem kunnen zijn.

Alvast bedankt

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
Lo,

Ik heb precies hetzelfde mobo en dezelfde cpu, en ja, ik had ook precies hetzelfde probleem. Bij mij was het dat op het moederbord de connectortjes van de powerknop, resetknop enz enz (allemaal op dat PANEL ding) verkeerd aangesloten waren. Je moet niet kijken naar de aanduidingen op het moederbord zelf, maar in het boekje opzoeken hoe het moet... dus de speaker hoort boven, niet onder...

Als dat je probleem niet is, sorry, maar dan heb ik geen idee :)

DocB

Verwijderd

ik had een soort gelijk probleem bij mij ging enkel het groene lampje branden voor de rest deed ie helemaal nix, gewoon terugbrengen en je krijg zo een nieuwe.
aan dat stikkertje ligt het niet.

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 15:37 schreef DocB het volgende:
Lo,

Ik heb precies hetzelfde mobo en dezelfde cpu, en ja, ik had ook precies hetzelfde probleem. Bij mij was het dat op het moederbord de connectortjes van de powerknop, resetknop enz enz (allemaal op dat PANEL ding) verkeerd aangesloten waren. Je moet niet kijken naar de aanduidingen op het moederbord zelf, maar in het boekje opzoeken hoe het moet... dus de speaker hoort boven, niet onder...

Als dat je probleem niet is, sorry, maar dan heb ik geen idee :)

DocB
Klopt!

De aanduiding op het MB komen niet overeen met wat in het boekje staat.
(in het boekje staat het wel goed);)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Het is gelukt :) . Gisteren een nieuwe voeding gekocht, de stekkertjes nog eens goed nagekeken. Het grote probleem was echter een achtergebleven (afhoud)schroefje van mijn oude moederbord. Nu werkt het allemaal prima. Bedankt voor de suggesties ! :)