Vraag

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:34
Situatie
Bij Nedgame kan je zoals bij andere webwinkels producten bestellen. Normaal gesproken krijg je dan na de bestelling een bevestiging mail. En ook nog een mail dat het product verzonden is etc. Ik krijg dat helaas al een paar jaar niet meer. Ik kan zelfs niet via Nedgame een wachtwoord vergeten mail binnen krijgen.

Mijn vraag
Er komt geen email van Nedgame meer in mijn outlook account. Zelfs niet bij ongewenst.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Outlook (vroeger www.hotmail.com).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gebeld met Nedgame, wisten het ook niet meteen. Ze dachten dat mijn email adres verkeerd stond (nee) ook kwam de mail niet bij de junkmail. Ze gaven aan dat no-reply@nedgame.nl hun mail adres was, die maar meteen toegevoegd als regel dat die mails naar postvak in gaan. Ook noreply@nedgame.nl toegevoegd als regel en beiden staan in de safe list. Daarna getest, nieuw product besteld bij Nedgame maar helaas, die kwam ook niet in mijn inbox.

Edit: 24 november 2023, openingspost licht aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door MetalSonic op 24-11-2023 20:25 ]

Alle reacties

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nu loopt er ook een topic over problemen met mail van Outlook dat juist spam berichten niet correct verwerkt worden door Microsoft, waar de gebruikers vervolgens zelf additionele regels hebben toegevoegd. Heb jij dat toevallig ook? Dan loop je best kans dat de mails van Nedgame door deze filters juist opgepakt worden?

• MetalSonic
CH4OS schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:10:
Nu loopt er ook een topic over problemen met mail van Outlook dat juist spam berichten niet correct verwerkt worden door Microsoft, waar de gebruikers vervolgens zelf additionele regels hebben toegevoegd. Heb jij dat toevallig ook? Dan loop je best kans dat de mails van Nedgame door deze filters juist opgepakt worden?
Ik weet welk topic je bedoelt. Daar ben ik zelf ook al meerdere maanden actief bezig. Onder andere via het verzamelen van regels die je kan toevoegen.

Mails die worden gezien als spam komen dan bij ongewenst. Maar de mails van Nedgame komen daar niet eens. Dan was het ook simpel opgelost.

Mails van Coolblue, Bol.com etc etc over bestelde producten krijg ik wel gewoon netjes in mijn mailbox. Alleen die van Nedgame komen niet binnen. Vandaar dat ik Nedgame belde en nu dit topic, want het is helaas nog niet opgelost.

Ook hoop ik dat er andere gebruikers/ gamers zijn die mogelijk bij Nedgame bestellen en hier tips over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de mail ook niet in de spam komen, kan het zijn dat ze of door de (Exchange) servers van MS al tegen gehouden worden (daarvoor moet je dus MS even contacteren), of dat de mail domweg helemaal niet aankomt bij MS, maar dan zouden meer Outlook klanten er last van moeten hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 23-11-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Iemand anders nog een tip?

Ivm Blackfriday ook vandaag weer bij diverse webshops dingen besteld en steeds netjes bevestigingsmails gekregen. Ligt dus niet aan de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Over welke mailserver / provider hebben we het? Zoals @CH4OS aangeeft, kan het een "server-side issue" zijn aan de ontvangende kant. Echter, omdat Nedgame test met hun no-reply@adres, krijgen ze (waarschijnlijk) ook geen eventuele foutmelding terug van jouw mailbox/mailserver.

Je kan 2 dingen proberen: aan Nedgame vragen om je te mailen van een ander adres (wat ze zelf ook kunnen lezen) zoals bijvoorbeeld administratie@nedgame. Als ze die niet terugkrijgen of fouten krijgen, dan zit het issue (zeeeeeeer) waarschijnlijk aan de ontvangende kant en zal je contact moeten zoeken met de eigenaar / beheerder van jouw mailserver.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
MAX3400 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:18:
[...]

Over welke mailserver / provider hebben we het? Zoals @CH4OS aangeeft, kan het een "server-side issue" zijn aan de ontvangende kant. Echter, omdat Nedgame test met hun no-reply@adres, krijgen ze (waarschijnlijk) ook geen eventuele foutmelding terug van jouw mailbox/mailserver.

Je kan 2 dingen proberen: aan Nedgame vragen om je te mailen van een ander adres (wat ze zelf ook kunnen lezen) zoals bijvoorbeeld administratie@nedgame. Als ze die niet terugkrijgen of fouten krijgen, dan zit het issue (zeeeeeeer) waarschijnlijk aan de ontvangende kant en zal je contact moeten zoeken met de eigenaar / beheerder van jouw mailserver.
Is via Outlook. Vroeger www.hotmail.com. Ik zal komende week weer eens met Nedgame bellen. Vragen of ze mij een mail willen sturen. Vorige keer dat ik ze belde wisten ze het eigenlijk ook niet echt. Duurde lang en toen gaf de medewerkster aan "no-reply@nedgame.nl... Maar toen ik keek naar het adres waar een paar jaar geleden mails van binnen kwamen was dat noreply@nedgame.nl.

Beiden in de safe list gezet maar ik krijg nog steeds niks binnen. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

https://internet.nl/mail/nedgame.nl/1076350

Ze hebben wat verbeteringen te doen om betrouwbaar mail te kunnen versturen.

Voor jezelf: neem desnoods een ander mailadres op een server die minder strikt is en meer mogelijke spam doorlaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Hier komt de Nedgame nieuwsbrief nog binnen, ook hun black friday aanbiedingen alsook bevestigingen. Tevens Hotmail/outlook.com.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 24-11-2023 21:43 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:01

Onbekend

...

Gebruik je alleen webmail? Of wordt het ook naar iets anders (zoals een telefoon) met IMAP gesynchroniseerd waarbij meteen (door een virusscanner o.i.d.) de e-mails worden verwijderd?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Onbekend schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:45:
Gebruik je alleen webmail? Of wordt het ook naar iets anders (zoals een telefoon) met IMAP gesynchroniseerd waarbij meteen (door een virusscanner o.i.d.) de e-mails worden verwijderd?
Sorry late reactie, ik gebruik Outlook.com en ik gebruik het op mijn telefoon. Nergens komt Nedgame binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
nelizmastr schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:42:
Hier komt de Nedgame nieuwsbrief nog binnen, ook hun black friday aanbiedingen alsook bevestigingen. Tevens Hotmail/outlook.com.
Via welk mail adres van Nedgame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Zet je telefoon eens helemaal uit (of in ieder geval geen wifi en geen data verbinding) en controleer dan eens of je wel een e-mail binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Onbekend schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:35:
Zet je telefoon eens helemaal uit (of in ieder geval geen wifi en geen data verbinding) en controleer dan eens of je wel een e-mail binnen krijgt.
Dus om te kijken of ik nog mails van de Nedgame krijg even kort geen internet verbinding op mijn telefoon? Wat los dat op? Wil het best proberen hoor. (Buiten Nedgame krijg ik op mijn telefoon ook elke mail binnen) Eigenlijk is het op mijn telefoon hetzelfde als op de pc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ik wil graag zo veel mogelijk uitsluiten. Mogelijk heb je iets draaien op de telefoon dat ongewenste mail automatisch verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Onbekend schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:04:
Ik wil graag zo veel mogelijk uitsluiten. Mogelijk heb je iets draaien op de telefoon dat ongewenste mail automatisch verwijderd?
Ik heb het geprobeerd helaas geen effect. Ik heb btw niks draaien op welk apparaat dan ook dat ongewenste mail automatisch verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ze kunnen bij Nedgame nog een trace nakijken of de e-mail succesvol wordt afgeleverd.
Als de e-mail niet goed wordt afgeleverd, kunnen ze met de foutcode wel iets.

Als het wel correct wordt afgeleverd moet je de Microsoft support maar gebruiken om na te vragen waarom de e-mail niet in jouw inbox verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Onbekend schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:00:
Ze kunnen bij Nedgame nog een trace nakijken of de e-mail succesvol wordt afgeleverd.
Als de e-mail niet goed wordt afgeleverd, kunnen ze met de foutcode wel iets.

Als het wel correct wordt afgeleverd moet je de Microsoft support maar gebruiken om na te vragen waarom de e-mail niet in jouw inbox verschijnt.
Late reactie, probleem helaas nog niet opgelost. Nedgame weet het verder helaas niet. Wat is Microsoft support? (Ik heb nog nooit contact opgenomen daarmee)
Pagina: 1