Smartphones geeft alleen Ja aan als je 5G aanvinkt

Pagina: 1
Acties:

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:36
Als je bij smartphones kijkt en verschillende vinkjes aanzet, zie je boven de telefoons keurig (bij de filters die je geslecteerd hebt) terug, als je 5G aanvinkt alleen: Ja te zien. Je ziet dus niet wat de Ja precies is.
Als je dus de volgende keer gaat weer terug komt bij Smartphones en je selecteert je eerdere filter, weet je niet snel wat de "Ja" is.
Het vreemde is, is als je aanvinkt dat je android one wilt hebben, je wel: "Android One: Ja" ziet staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f83xojJLJPh2ekM2PD7Tie0MpsA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mCoUZL2RhtXJUmG0Pwuqv2po.png?f=user_large

Ik zou het logischer vinden als dan voor de "Ja" zou staan "5G: Ja"

Is het een bug, nee, maar duidelijk is het ook niet.

Link naar mijn filter: categorie: Smartphones

[ Voor 17% gewijzigd door ge-flopt op 23-11-2023 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:50

DaFeliX

Tnet Devver
Bedankt voor je melding; ik ben het met je eens dat dit beter kan. Ik heb 'm genoteerd zodat we hier 'ns naar kunnen kijken.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Ik he b er nog 1 gevonden onder "Modems en Routers"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qnDOQlKn1v0Yi4BEjGcUJ-LMuE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uQ2cneq1ymadjQx0y0sjsJiu.jpg?f=user_large
Als je Wifi aanzet (dus dat de modem en/of router wifi moet hebben, staat er alleen Ja. Het wordt nog erger als je "IPV6 ondersteuning" aanzet, dan heb je boven in Ja Ja staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zoiets heb ik ooit ook eens gepost, weet alleen niet meer waar. Ging geloof ik toen o.a. over de filters van bandbreedte netwerkpoorten (100Mb, 1Gb, 2.5Gb, 5Gb, 10Gb), zie bijv. categorie: Netwerk switches
Geen ja/nee verhaal, maar alleen aantallen, waarbij je alleen met niet mobiel toegankelijke abbr kunt zien welke wat is en dit probleem is er nog steeds.

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 03-12-2023 09:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44

crisp

Devver

Pixelated

Het is erg lastig automatisch te bepalen of de waarden zelf al voldoende informatie bieden over de betreffende specificatie. In het geval van "ja" of "nee" lijkt het me duidelijk dat we daar eigenlijk ook de specificatie zelf bij zouden moeten vermelden. In het geval van "100Mb" is dat ook ambigu, maar dan weet je misschien nog zelf wel op wat voor specificaties je gefilterd had.

We zouden wel gewoon overal het specificatielabel bij kunnen zetten, maar dan wordt het wel al snel een brei van woorden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyzT4OHI7Txz5GgptyT85u8sJ58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e7mq8Id3fmQfWlTA2WNcmPkH.png?f=fotoalbum_large

stukje css om dit zelf te bekijken:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
#activeFilters .filter[title]::before {
  content: attr(title) ": ";
}

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Misschien in plaats van alles boven aan achter elkaar zetten, er voor zorgen dat ze onder elkaar rechts van de items staan? Genoeg "real estate" aan die kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ge-flopt schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:09:
Misschien in plaats van alles boven aan achter elkaar zetten, er voor zorgen dat ze onder elkaar rechts van de items staan? Genoeg "real estate" aan die kant.
Die ruimte daar heb je natuurlijk niet op elk scherm ;) En feitelijk zou dat wel een lelijke 'hack' zijn imo

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
En anders onder elkaar op de pleek waar ze nu staan?
Met alleen "Ja" redt je het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat we daar dan gewoon een UX-er moeten aanhaken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Schopje naar Mooie features :)

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
We werken momenteel aan een nieuw ontwerp van de productlisting, dat is de pagina waar je onder andere deze filters kunt instellen. Hoe geselecteerde filters precies worden weergegeven, hebben we nog niet uitgewerkt, dus daarvoor bevat dit topic relevante feedback (@bozhoyo). We zullen wel een balans moeten vinden in informatiedichtheid en bruikbaarheid, want zoals @crisp laat zien wordt het met de labels erbij al gauw een brei.

Totdat we met het redesign van de Pricewatch aan de slag gaan, zullen we geen losse verbeteringen doorvoeren voor specifiek deze filterweergave.
Pagina: 1