Extra cooler in mijn kast

Pagina: 1
Acties:

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 01:22
Ik heb pas een nieuwe cooler op mijn cpu gezet maar de CPU temp wordt nog steeds te warm naar mijn zin, nl 52c.
dit komt denk ik door dat mijn sys temp al 40c a 43c is.

daarom wil ik de cooler die ik eerder op mijn CPU had tegen de achterkant van de kast monteren.

heb er een slecht plaatje van (nog geen dig.cam. :'( ) maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.has/case1.JPG
het zwarte vlak is waar ik de fan ongeveer wil hebben.

het is een 80mm fan. ik heb het opgemeten en het past.

hoe kan ik nu het beste een gat daar in de kast maken?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

met een dremel

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 09:55

KillerB

______

als je geen dremel hebt moet je boren en vijlen en dat is een enorm klotewerk. ik heb het gedaan met een rond gat maken en het ziet er niet uit :(
Daarom ga ik binnenkort maar eens een dremel kopen, dan kan ik het nog wat beter afwerken :)

• WhiteAss
een dremel wat is dat???

moet ik een rond of een 4kant gat maken?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

Op donderdag 06 september 2001 15:30 schreef WhiteMan het volgende:
een dremel wat is dat???

moet ik een rond of een 4kant gat maken?
als je een gat wil maak dan een ronde maar neit 80mm gewoon 75mm ofzow

een dremel is een mini slijp/sij gereedschap best wel handig die dingen kosten rond de 240- maar een nep dremel kan je makkelijk voor rond de 50- kopen (aldi bijv)

ja kan beter zegmaar je hele kast voorzien van een betere airflow

1 fan voorin die ervoor zorgt dat er g enoeg schone/koude lucht inkomt en 1 of meer die ervoor zorgt dat het er ook weer uit gaat

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

PS: nog een handige tipje al sje aan het snijde/casemodden gaat wees dan wel zo slim als om al je hardware eruit te halen :D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• WhiteAss
Ik ga ook meer fans in mijn kast hangen maar het is bij mijn bak erg belangrijk dat de fans erg stil zijn. zijn daar nog tips voor?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
Je kan die 80mm beter in de zijkant van je case plaatsen, precies boven de cpu, dan erop laten blazen, werkt veel beter dan 1 extra outtake.

Over stille fans --> papst, of gewone 80mm's op 7 volt draaien.

Blowholes zorgen zowieso voor meer geluid en irritante trillingen.

• WhiteAss
Ik heb de "noiseControl Silverado" en die zuigt de lucht van de zijkanten aan (boven en onder als de kast staat). dus dat heeft denk ik niet erg veel zin. en het lijkt mij bovendien erg lelijk.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 09:55

KillerB

______

Wat ik er zo van hoor ben je geen ruige case-modder in tegestelling tot andere mensen hier. Ik ben zelf ook niet zon enorme case-modder. Wat je het beste kan doen denk ik, is gewoon dus aan de achterkant dat gat maken met die dremel (dat hele handige apparaatje) en dan natuurlijk een rond gat. Maak het gat dan zo groot als de groote van de ventilator, dus niet de buitenkant van de fan, want dan wordt het erg moeilijk vastzetten :P
Dus zegmaar zo zagen dat je nog genoeg metaal hebt om netjes gaatjes in te boren voor de schroefjes waarmee je de boel vastzet.
Dat zal de aitflow aanzienlijk verbeteren, als je tenminste een beetje een goeie FAN gebruikt, heb ik zo geen advies voor, welke stil is en toch goed wat lucht verzet...

succes

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

Dus dat is wel cool alleen je moet er wel een Grotere in zetten

• WhiteAss
een grotere fan pas niet op die plaats.

met het vast zetten van de fan moet ik dan nog iets tussen de case en de van zetten om resonantie tegen te gaan? en zo ja, wat?

• salvador4
  • Laatst online: 18-05 19:41
Op vrijdag 07 september 2001 10:55 schreef WhiteMan het volgende:
een grotere fan pas niet op die plaats.

met het vast zetten van de fan moet ik dan nog iets tussen de case en de van zetten om resonantie tegen te gaan? en zo ja, wat?
ff nadenken? wat d8 je van rubbere ringetjes?

• RedTop
  • Laatst online: 28-01-2024
Waarom maak je geen windtunnel? Dan weet je zeker dat je lucht van kamertemperatuur (20 graden of zo) je heatsink in jaagt. :)
Pagina: 1