Tweede netwerkverbinding als backup (Windows)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 20:47
Ik heb hier een W10 machine staan die ten alle tijden een actieve internetverbinding nodig heeft. Op het moederbord (NIC1) zit gewoon het normale netwerk aangesloten, op een extra netwerkkaart (NIC2) zit een bedraad 4G modem aangesloten. NIC1 via settings metric 1 ingesteld, NIC2 als metric 2.
Als ik de kabel eruit doe van NIC2 gebeurd er niks (logisch want NIC1 is actief) en als ik de kabel eruit doe van NIC1 schakelt ie automatisch over naar NIC2.

Tot dusver werkt alles dus zoals gewenst.

Maar al de internetverbinding eruit ligt is er nog wel een intern netwerk actief wat Windows als actieve verbinding ziet. Lokaal netwerk werkt dan prima, maar internet dus niet...
Is het dus mogelijk om het zo in te stellen dat als het internet niet werkt op NIC1 hij alsnog overgaat op NIC2?

Al aardig wat lopen zoeken krijg niet echt juiste zoekresultaten...

Alle reacties

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
Via software van Intel heb ik dit wel weten werken (NIC teaming), maar dat is niet echt the way to go. Ik zou een WAN failover altijd via de firewall regelen.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Zoals @Xanthine al zei is dit niet in Windows op te lossen.
Je hebt een internet failover nodig.

Koop een router met een dual wan waar je een simkaart in kunt stoppen.
Die dingen hebben ingebouwde failover aan boord die automatisch overschakelen naar 4G als het normale internet eruit valt.

Een DrayTek VigorLTE 200n bijvoorbeeld

[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 23-11-2023 13:45 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.