Moederbord kapot, opzoek naar een nieuwe

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stampertje-w
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-11-2024
Tijdens mijn verhuizing is naar het lijkt mijn moederbord overleden. De PSU werkt nog maar het pc wil niet booten. Ik heb de PC een aantal jaar geleden aangeschaft voor gaming maar gebruik 'm tegenwoordig helaas voornamelijk voor kantoorwerk, incidenteel gebruik ik 'm nog om te gamen en 3D render programma's.

Ik zoek een micro ATX moederbord met Wifi ter vervanging van mijn ASRock B450 Pro4m. In ons nieuwe appartement is het niet mogelijk om een ethernet kabel naar het kantoor te trekken daarom bij voorkeur ook een bordje met degelijke Wifi. Een combinatie van een moederbord en een los aan te schaffen wifi module behoort ook tot de opties w.m.b.t.

Wat is je budget?
Een degelijk moederbord waarop indien nodig later een nieuwe cpu of gpu geplaatst kan worden. Max prijs is 125 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Met een zoekactie op de pricewatch kwam ik op deze twee bordjes terecht:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1574632;1692052/

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Micro ATX
CPU: AMD Ryzen 2700 (met grotere kooling)
GPU: MSI GTX 1080Ti
PSU: Aorus AP850GM
Mem: Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B - 32Gb

[ Voor 4% gewijzigd door Stampertje-w op 23-11-2023 11:37 ]

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

En wat stopt je precies om niet de goedkoopste variant te pakken die aan je eisen voldoet?

categorie: Moederborden

Edit: Ik dacht dat alleen Zen niet supported was door 500 series chipset, maar blijkbaar is support voor Zen+ ook vrij matig als niet onmogelijk.
2e hands B450 scoren?

[ Voor 17% gewijzigd door Thomg op 23-11-2023 12:18 ]

• Stampertje-w
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-11-2024
Thomg schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:15:
En wat stopt je precies om niet de goedkoopste variant te pakken die aan je eisen voldoet?

categorie: Moederborden

Edit: Ik dacht dat alleen Zen niet supported was door 500 series chipset, maar blijkbaar is support voor Zen+ ook vrij matig als niet onmogelijk.
2e hands B450 scoren?
Oef daar had ik even niet bij stilgestaan. Voorkeur heeft wel een nieuw bord i.v.m. zakelijke aanschaf en dus factuur benodigd.

Heeft iemand tips voor 'nieuwe' borden welke wel met zen+ samen kunnen? De pricewatch biedt niet de optie om op cpu architecture te filteren...