Excel activeert niet bij openen file

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Rectifier78
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-12-2024
Mijn vraag
Ik werk al jaren met excel. Heb een nieuwe laptop van m'n werkgever en excel werkt verder op zich naar behoren.
Het probleem dat ik heb is dat excel niet geactiveerd wordt bij het openen van een excel file.
In detail:
Als ik excel open via shortcut of een excel file dan is er niks aan de hand.
Echter als ik excel minimaliseer (en geen excel files open heb staan) dan zoek ik bv ergens een excel file om te openen en te bewerken. Vervolgens open ik een excel file vanuit verkenner/ deze computer en dan wordt de file wel geopend in excel, alleen wordt excel dan niet geactiveerd. Dus het scherm blijft geminimaliseerd staan op verkenner/deze computer. Dat hoort niet zo.
Echter, als ik vervolgens nog een 2e excel file open vanuit verkenner/deze computer dan wordt excel wel ineens geactiveerd en staat de 2e excel file op het scherm en de 1e geopende excel file staat wel geopend maar in een ander venster.

Ik heb een Dual OS laptop (weet niet hoe dat technisch heet) maar op mijn andere OS werkt Excel wel zoals het moet. Heb de settings al bekeken maar vind zo geen verschillen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo Thinkpad (ik heb al 20 jaar dergelijke Lenovo laptop's met Excel), nooit issues gehad zoals beschreven.
Win10
Dual OS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Settings vergeleken tussen beide OS's - Excel config.
Add in's disabled