Toon posts:

Mensen met een AOpen HQ08 Big-Tower

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een AOpen HQ08 Big Tower en wil de airflow binnen de kast een beetje goed (cool) hebben.
Standaard zitten achter-boven in de kast 2 plaatsen voor outtake fans en voor-onder 1 plaats voor een intake fan.
Als ik fans plaats op deze plaatsen is mijn airflow dan goed?
Naar mijn mening niet, omdat de gaatjes waar lucht binnen komt of naar buiten gaat te klein zijn, of valt dit wel mee?

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
geen problemen mee hoor

werkt goed

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

ik heb hier 2 dagen geleden ook al een topic over geplaatst..
door dat schot int midden is de airflow gewoon gaar..
dus of je moet een beetje in de zijkanten van je kast vents plaatsen,of een stuk uit het midden halen...

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

die stuk waar die ventialtoren zitten kun je ook gewoon eruit zagen (afgezien van de bevestiging natuurlijk) en dan is je airflow stukken beter. ik heb het emt een andere big-tower gedaan en me temp van me processor daalde met 5 graden!

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad...door dat schot in het midden wordt een hoop lucht tegengehouden :(

Verwijderd

Yep. Gewoon een zaag er bij pakken. Of een tang.

Of mod een 120 mm fan vooronder en een 120 mm blowhole in het bovenpaneel.

Verwijderd

Topicstarter
en de voeding heeft ook al geen intake onderin, beetje jammer van zo'n kast...

nog een vraagje trouwens.. een fan van een CPU koeler, blaast deze op de CPU of zuigt deze van de CPU af?

Verwijderd

Mijn voeding wel. Enermaxje er in gezet :)
In een HX-08. Is intern gelijk aan een HQ-08.

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Op donderdag 06 september 2001 15:29 schreef mlugt het volgende:
nog een vraagje trouwens.. een fan van een CPU koeler, blaast deze op de CPU of zuigt deze van de CPU af?
hij blaast naar de CPU toe.

ik heb net een ID van mij in een topic hier gepost, dat ik aan de achterkant van de kast een fan bij mijn CPU wil plaatsen(staat brak een plaatje van in mijn topic [topic=221937/1/50] )

Verwijderd

Topicstarter
als ik nou een 80mm fan op mijn cpu bevestig door middel van een fingerguard ipv dat standaard kleinere koelertje, zal dat beter koelen?

Verwijderd

Topicstarter
in de zomer had ik mijn kast open met een huis-ventilator, dat werkt wel goed, maar maakt zo'n herrie :(

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik heb mijn voedign gewoon aan de buitenkant gemoteerd staat heel erg netjes zo en heb binnen meer ruimte en het warme lucht kan nu ook weg :P

voorheen leek het net alsof die fans bovenin voor niks draaide maar nu hebben ze zekers veel meer effect

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op donderdag 06 september 2001 15:41 schreef mlugt het volgende:
als ik nou een 80mm fan op mijn cpu bevestig door middel van een fingerguard ipv dat standaard kleinere koelertje, zal dat beter koelen?
kan je doen maar jouwn probleemis de airflow kijk je kan je pc wel volproppen met lucht via een blow hole maar dat meot er ook weer uit he als het daar gewoon blijft hangen word het toch alleen maar warmer het moet circuleren!

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Kan ik de fans bovenin het beste de lucht naar buiten laten zuigen of naar binnen? Ik heb ze nu naar buiten blazen maar m'n proc mag nog wel iets (lees veel) koeler.

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:25
Ikzelf heb aan de achterkant op de hoogte van de processor nog een gat gemaakt (bij de usb poorten e.d.)en daar een fan geinstalleerd.

dat coolde mijn CPU met 8 graden!

Where ever you go, there you are

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 16:31 schreef rikm het volgende:
Ikzelf heb aan de achterkant op de hoogte van de processor nog een gat gemaakt (bij de usb poorten e.d.)en daar een fan geinstalleerd.

dat coolde mijn CPU met 8 graden!
Blazen of zuigen?

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op donderdag 06 september 2001 15:29 schreef mlugt het volgende:
en de voeding heeft ook al geen intake onderin, beetje jammer van zo'n kast...

Zet in het gat boven je processor en onder je voeding een 92MM Casefan die het gat in je voeding blaast, dus de warme lucht van je proc wegzuigt.

Bij mij scheelt het zo'n 6 tot 8 graden.

Lomu: Zuigen.

-

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 16:43 schreef FoxzMan het volgende:

[..]

Zet in het gat boven je processor en onder je voeding een 92MM Casefan die het gat in je voeding blaast, dus de warme lucht van je proc wegzuigt.

Lomu: Zuigen.
Kan daar ook nog een fan?! LOL! M'n proc (Athlon 1,4) wordt nu 59 graden (64 stressed) ipv 67 (73 stressed). Dus het heeft redelijk veel nut gehad ;-).

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
op tomshardware guide staat een CPU cooler test. mischien nutig voor enkelen hier? http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/index.html

aan de hand van deze test heb ik de noiseControl van silverado gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
<QUOTE>

</QUOTE>

Hoe wil je daar nog een extra fan bevestigen dan?
En in die voeding zit toch geen ruimte om lucht doorheen te blazen?

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op donderdag 06 september 2001 15:18 schreef mlugt het volgende:
Naar mijn mening niet, omdat de gaatjes waar lucht binnen komt of naar buiten gaat te klein zijn, of valt dit wel mee?
Ik vind dat ze teveel dempen, fans gaan meer herrie maken als je ze in de3 houder plaatst.

Mijn kast staat al maanden open met een fan op de bodem van de kast (in een tunnel), gaat prima. Ik denk dat ik als definieve oplossing een 120mm fan in de wand maak thv mijn grafische kaart. Proc is watergekoeld.

One of the animals has left its cage today.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

Millennium

Bug free !!!

Ik heb zelf ook een HQ08 Met standaard coolermaster CPU cooler (36dB) en nu heb ik nog een 80x80 coolermaster (29dB). Maar zodra ik deze plaats (voor-onder of achter-boven) neemt de herrie drastisch toe... Heeft dit te maken met resonantie of een slechte airflow (Zou best kunnen met die tering zooi in mijn kast)
MVG

Rampen bak 2004

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 00:07 schreef Millennium het volgende:
Ik heb zelf ook een HQ08 Met standaard coolermaster CPU cooler (36dB) en nu heb ik nog een 80x80 coolermaster (29dB). Maar zodra ik deze plaats (voor-onder of achter-boven) neemt de herrie drastisch toe... Heeft dit te maken met resonantie of een slechte airflow (Zou best kunnen met die tering zooi in mijn kast)
MVG
Ik heb 3 coolermaster fans in m'n HQ08 zitten en de herie is niet eens zo enorm (het is maar een klein sportvliegtuigje ipv een vrachtvliegtuig ;)). En hij wordt nu maximaal 64 graden en is standaard ongeveer 58. Werkt dus redelijk, of hoor je veel meer eraf te kunnen halen met een case fan?!
Pagina: 1