Rare/onware "push"-tactieken van webshop?

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:41
Dit zal vast niet nieuw zijn maar ik dacht dat we in Nederland, zeker bij grote "vertrouwde" webwinkels, geen rare dingen hoeven te verwachten.

Maar ik had een aantal producten op het oog (1000+ EUR totaal), en bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
was er een "stuntprijs" (om het zo maar te noemen) tot "20:00u die dag". Op de pagina was erg duidelijk dat die prijs tot 20u dezelfde dag geldt.

Een paar dagen hiervoor had ik gemaild of ze misschien een goede korting kunnen aanbieden voor iemand die al veel aankopen daar heeft gedaan - ik heb het verwachte antwoord gekregen "we zijn al de scherpste (...) nee (...) kunt op nieuwsbrief inschrijven".

Tja ik doe niet aan nieuwsbrieven. Ik heb ze netjes bedankt voor de tijd, moeite en spoedig antwoord, en netjes geuit dat ik dat jammer vind.

Om terug te komen naar de site waarop enkele producten op de productpagina zelf tot 20:00 aangeprezen waren met een lagere prijs.. om 21u was die tekst weg en de prijs was nog steeds hetzelfde. Idem voor de komende dagen.

Dat vind ik persoonlijk niet zo fris -- fijn voor de klant dat de prijs hetzelfde blijft, maar deze verkooptactiek voelt - persoonlijk - gewoon niet fijn.

Nu komen ze zogenaamde "black friday" weken/dagen en heeft die webshop wel de prijs van de artikelen met ~30 eur verminderd.. dus korting konden ze wel gewoon geven :+

Omdat dit 3 opeengestapelde "negatieven" voor mij zijn heb ik maar voor 2 tientjes meer ergens anders een bestelling gedaan, gewoon uit principe. Ik zal daar zeker nog wel aankopen doen, want ik heb over het algemeen maar positieve ervaringen met de klantenservice daar, en zal zeker mensen daar heen sturen.. maar ze mogen die 1000+ EUR omzet wel lekker missen door dit gedoe.

Überhaupt, mag dit? Die "tot 20:00 vandaag nog!" (en dan blijkt het niet waar te zijn) voelt als iets wat in NL niet mag..?
Of ben ik nou te sneu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de persoon.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 23-11-2023 08:39 ]

• grasmanek94
Dat ze geen korting hebben gegeven, betekende niet dat ik er niet ging bestellen, maar ik wachtte wel met bestellen. Vooral het voorval met "alleen tot 20:00u vandaag" heeft mij overgehaald om die bestelling maar ergens anders te doen. Verder, daarna wel korting geven, dus dat voelt alsof ze gewoon logen.

Maar duidelijk, mijn principes wijken af.

Ondanks dat, ik was onder de veronderstelling dat dergelijke "nepacties" verboden zijn, of mag dat dan weer wel?

[ Voor 26% gewijzigd door Yorinn op 23-11-2023 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:11
Je principes hebben je 50 euro gekost, waarbij het bij voorbaat al zowat kansloos is om bij tech-verkopers/dozenschuivers om korting te vragen omdat ze al amper marges draaien. Ik kan me hooguit voorstellen als je er zakelijk alles aankoopt dat een accountmanager nog misschien wat voor je in orde kan maken maar je eerstelijns-helpdesk die de mail beantwoord gaat daar natuurlijk niet in mee.

• grasmanek94
sigmundfreund schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:23:
Je principes hebben je 50 euro gekost, waarbij het bij voorbaat al zowat kansloos is om bij tech-verkopers/dozenschuivers om korting te vragen omdat ze al amper marges draaien. Ik kan me hooguit voorstellen als je er zakelijk alles aankoopt dat een accountmanager nog misschien wat voor je in orde kan maken maar je eerstelijns-helpdesk die de mail beantwoord gaat daar natuurlijk niet in mee.
Ik had inderdaad al een nee verwacht, dus van het antwoord was ik niet teleurgesteld hoor (en ongenoegen op een vriendelijke manier uiten mag altijd, de webshop hoeft er niks mee te doen, kan direct de prullenbak in, of ze mogen er wel iets mee doen, totaal aan hun).
En die verwachting komt inderdaad vanuit de status quo dat iedereen roept dat de marges flinterdun zijn.
Of dat zo daadwerkelijk is weet ik niet, maar ik heb wel mijn verwachtingen daarop aangepast.

[ Voor 9% gewijzigd door grasmanek94 op 23-11-2023 08:31 ]

Anoniem: 1986520

grasmanek94 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:16:
Maar duidelijk, mijn principes wijken af.

Ondanks dat, ik was onder de veronderstelling dat dergelijke "nepacties" verboden zijn, of mag dat dan weer wel?
Doe toch niet zo onnozel… principes, we hebben het hier gewoon over een simpele verkoop methode.

En zolang ze die prijs tot 20:00 houden is er niets aan de hand. Wat discutabel is zijn de zgn voordelen als “ van [veel te hoog bedrag] voor …. “. Dit is niets bijzonders.

En haal de naam van de webshop even weg, dat is hier niet gebruikelijk…

En verspil de tijd van verkopers niet met onzinnige vragen omdat je weleens eerder wat hebt gekocht :-). Je principes waren vast anders geweest als ze je wel een paar euro korting hadden gegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 23-11-2023 08:36 ]

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:03
Als jij het niet fijn vind dan koop je daar toch niet, prima opgelost. Andere mensen hebben er geen moeite mee en sommige mensen vinden het juist leuk om op zo'n manier een deal te scoren.

Overigens hebben alle winkels aanbiedingen die tot een bepaalde datum/tijd lopen. De AH Bonus folder is ook t/m a.s. zondag geldig.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik mis een beetje het doel van dit topic. Het lijkt nu meer op een klaagtopic dan dat er een fatsoenlijke discussie uit kan komen.

Om deze reden doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.