65 inch TV met direct zonlicht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TESLAM3SR
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2024
Ondertussen zie ik tussen de bomen het bos niet meer.

Na veel lezen, en diverse adviezen in verschillende winkels krijg ik veelal verschillende inzichten.

Onze situatie is een grote raampartij op het zuiden waardoor er kans is op direct zonlicht. Hierdoor was ik er eigenlijk uit dat OLED geen opties was

Zie onderstaande foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOZK5sZFIJ6U_CO3DZBJF6pRTl8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xW1ccmz1w4DtXHR4u6PauGUM.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag echter bij HelloTV geweest waar ondanks dit toch de Samsung S93C en LG C3 of G3 werden aangeraden. Het risico op inbranden en reflectie zou minimaal zijn.

Hebben jullie hier ervaringen mee?

En welke TV zouden jullie eventueel aanraden? We kijken met name streamingdiensten en reguliere TVen game zo af en toe op een PS5.

[ Voor 23% gewijzigd door TESLAM3SR op 22-11-2023 22:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Samsung NeoQLED 65inch (2023) hier.. geen last van alle punten die jij noemt. Zeer te spreken over de kwaliteit. HDMI1 is 120hz, dus uitermate geschikt om via te gamen.

Zonlicht geen probleem.

Modelnr: QE65QN85AATXXN

[ Voor 49% gewijzigd door Falcon op 23-11-2023 06:08 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:59
Direct zonlicht kan inderdaad permanente vlekken veroorzaken het een en ander hangt hierbij af van de zonkracht en type glas in je woning. Dan is LCD een veiligere keuze.

Wanneer accuraatheid belangrijk is kies je voor de Sony X90L, X95L of X95K.

Hou je van meer verzadigde kleuren en diepere zwartwaardes ten kosten van o.a. schaduwdetails? Kies dan voor een Samsung QN9xB of QN9xC.

Wil je de meeste bang for the buck dan is de TCL C843/ C845 de beste keuze, dit model zit qua beeldkwaliteit/ beeldeigenschappen tussen Samsung en Sony in.

Hou er rekening mee dat Samsung geen Dolby Vision ondersteunt en de B line up HDR niet correct weergeeft.