Li-ion batterij op 0% ontvangen, scheerapparaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 12:15
Ik trakteerde mezelf op een nieuwe scheerapparaat. Vooral om iets korter te kunnen trimmen dan mijn huidige. Maar ook om gladder te kunnen scheren.

Afijn, allemaal irrelevant. Het werd een Philips Oneblade QP6651. Voorzien van een li-ion batterij, aldus de verpakking en internet.
Deze kwam aan op 0% volgens het display. Hij wilde pas aan na een oplaad beurt. Moet ik hem nu retourneren omdat er schade is aan de accu? Lithium ion batterijen vinden lange tijd op 0 procent helemaal niet leuk. Daarom komen ze veelal rond de 50% uit de fabriek rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 19:05
@TereZz Had je het dan niet beter gelijk terug kunnen sturen? Neem contact op met de verkoper en vermeld dat de accu leeg was.
Als je het scheerapparaat al gebruikt hebt weet ik niet of je die nog retour kan doen i.v.m hygiene.

[ Voor 4% gewijzigd door NLMaca op 22-11-2023 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat staat er in het boekje over eerste keer opladen? Dat lijkt me hier leidend. Als je hem oplaadt en hij doet het gewoon, heb je een goed functionerend apparaat ontvangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aanvullend: in dat zelfde boekje staat als het goed is ook hoeveel cycli die accu mee zou moeten gaan. Als je dat over een half jaar al niet meer haalt ofzo, Philips bellen en garantie claimen. Doen ze daar niet moeilijk over, krijg je gewoon een nieuwe van ze.
Heb het zelfde gehad met een kruimeldief die nauwelijks meer laadde ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:52
The Eagle schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:19:
Wat staat er in het boekje over eerste keer opladen? Dat lijkt me hier leidend. Als je hem oplaadt en hij doet het gewoon, heb je een goed functionerend apparaat ontvangen.
Precies dit, ik heb een ander scheerapparaat wat in een soort slaap stand gaat na een week niet gebruikt te zijn. Daarna eerst aan de oplader voordat het apparaat iets doet. Batterij zelf is dan nog wel mooi vol.

Check dus even wat je boekje zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door peter13579 op 22-11-2023 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:28
Grote kans dat weergegeven 0% (of feit dat hij niet aan wilde gaan) een beveiliging is. Ik ga er vanuit dat er dan nog voldoende lading inzit om een batterij niet om te leggen, dat zou namelijk erg onhandig zijn van een fabrikant als ze dat niet zouden inbouwen.

Maar nee, lijkt mij geen geldige reden om terug te sturen. Hoewel dit onder de WKOA sowieso wel kan natuurlijk.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:28
peter13579 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:21:
[...]

Precies dit, ik heb een ander scheerapparaat wat in een soort slaap stand gaat na een week niet gebruikt te zijn. Daarna eerst aan de oplader voordat het apparaat iets doet. Batterij zelf is dan nog wel mooi vol.
Ik heb eenzelfde ervaring met accu's van laptops. Ik vervang regelmatig accu's van Dell laptops en na plaatsen van de nieuwe accu gaat de laptop nooit aan. Ik moet dan eerst de lader inpluggen en enkele seconden wachten, daarna werkt alles naar behoren. Ik vermoed, maar weet niet zeker, dat er een soort beveiliging ingebouwd zit in deze accu's die voorkomen dat ze leeglopen en vereisen dat ze eerst geactiveerd moeten worden door de voeding.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Lithium accus mogen tijdens transport niet meer dan 30% lading bevatten. Daarnaast houden veel apparaten een ondergrens van 10a a 20% als leeg aan.

Ook is de kans groot dat philips gewoon een volledige chwrge wilt zien voor je hem in gebruik neemt.

Als de accu echt 0% zou zijn had die hem niet eens meer opgeladen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 12:15
Dank voor de reacties. Even ter verduidelijking van de case. Het schermpje heeft een duidelijke aanduiding van 0-100% is stappen van 1%. Hij was duidelijk leeg. Bij het laden sprong die ook niet gauw naar een hoger percentage.
0% is natuurlijk geen 0.3 volt voor een lithium. De controller zal dat vast al eerder aangeven. Maar stel dat die op een 3,2 v lag. Dan is de levensduur nu al significant korter van de accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Over het algemeen geven dit soort dingen 20% lading als 0% weer.

Voornamelijk om jou als consument te beschermen tegen de deel discharges.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Anoniem: 217290

3.2 is overigens ook va die 3.2v een lithium cel beschadigd onder de 2.8v.
Pagina: 1