Moederbedrijf Bosch en Siemens

Pagina: 1
Acties:
  • 996 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 10:01
Mede-auteur:
  • Hoopje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-02 08:42

Hoopje

In nieuws: Moederbedrijf Bosch en Siemens gaat Matter-ondersteuning met pilot te... schrijft @YannickSpinner
BSH Hausgeräte, waaronder onder meer Bosch en Siemens vallen
Maar, zoals @Hoopje al opmerkt
. Dat BSH Hausgeräte is begonnen als een joint-venture van Bosch en Siemens waarin zij hun witgoed (wasmachines en co) ondergerbracht hebben. Tegenwoordig is het een volle dochter van Bosch en valt het dus onder Bosch in plaats van andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-05 22:04

YannickSpinner

Redacteur
Yes, zag 'm. Thanks voor de tag!

[ Voor 23% gewijzigd door YannickSpinner op 22-11-2023 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BSH is groter dan alleen Bosch en Siemens. AEG, ATAG en NEFF vallen er bijvoorbeeld ook onder.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 10:01
Will_M schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:14:
BSH is groter dan alleen Bosch en Siemens. AEG, ATAG en NEFF vallen er bijvoorbeeld ook onder.
Daar had ik geen idee van. Ik vind de discussie over wat BSH is eigenlijk veel leuker dan Matter :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

84hannes schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:16:
[...]

Daar had ik geen idee van. Ik vind de discussie over wat BSH is eigenlijk veel leuker dan Matter :) .
BSH = Bosch-Siemens Hausgeräte. Maar er vallen dus veel meer merken onder die 'vlag' tegenwoordig.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:38
Tegenwoordig is al heel wat jaren hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:01

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

De merken Bosch, Siemens, AEG, ATAG, etc vallen dus onder/zijn eigendom van BSH Hausgeräte maar die valt op z'n beurt weer onder de onderneming Bosch (en Siemens?). Begrijp ik het dan goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:38
Nee, Siemens heeft niets meer met huishoudapparaten van doen. BSH maakt gebruik van de naam en valt onder de Bosch Groep:

BSH is een handelsmerklicentiehouder van Robert Bosch GmbH voor het merk Bosch en Siemens AG voor het merk Siemens. Succesvol over de hele wereld. BSH werd in 1967 in Duitsland opgericht als een joint venture van Robert Bosch GmbH (Stuttgart) en Siemens AG (München) en is sinds januari 2015 voor 100% eigendom van de Bosch Groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:45
Ah dat is het eerste dat ik daarvan hoor. Ik dacht dat AEG onder Electrolux viel. ATAG valt trouwens onder het Chinese Hisense.

[ Voor 7% gewijzigd door Robinho96 op 22-11-2023 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:29
AEG val jaren onder Electrolux: Wikipedia: Electrolux en ATAG hoort bij Hisense group Wikipedia: ATAG .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-11-2024
84hannes schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:16:
[...]

Wat pas echt leuk is:

Met aankoop van Bosch / Siemens apparatuur steunt u het goede doel, want 92% van de winst van Robert Bosch GmbH gaat naar de Robert Bosch Stiftung.

En die geeft het oa uit aan verbeteringen in de gezondheids-zorg, educatie, Frans-Duitse samenwerking en cultuur.

https://www.bosch-stiftung.de/en/what-we-do

Op feestjes kan ik dus vertellen dat ik de communicatie voor een non-profit doe, en als mensen dan vragen wat dat inhoudt staan ze vaak raar te kijken als ik vervolgens ingenieur in een metaalfabriek blijk te zijn. ;)

Overigens, veel geld dat geen winst is gaat naar ontwikkeling van electrificatie en waterstof, en dat doet Bosch deels in Nederland.

HK

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De discussie hierboven is wel interessant, maar hier een beetje op de verkeerd plek. Dit topic staat in geachte redactie en is dus bedoeld om berichten te communiceren richting de redactie.

Aangezien de originele vraag is opgelost komt hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.